Autor : Pantelimon Golu
Editura Stiintifica si enciclopedica
An aparitie :1985
ISBN
Nr pagini :302
Format 130 x 200
Pret : 19 lei okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd
Cuprins:
Introducere /7
Partea Intai INVĂŢAREA
Capitolul I. Conceptul de învăţare / 19
Capitolul II .Latura obiectuală şi latura acţională a învăţării. /31
1. Conceptul de „obiect
al învăţării" /31
2. învăţarea ca
activitate / 46
3. Momentele
„microgenetice" fundamentale ale acţiunii de învăţare şi parametrii ei
definitorii /50
Partea a doua DEZVOLTAREA
A. Direcţii de analiză şl
particularităţi definitorii ale dezvoltării psihice / 61
Capitolul III. Factorii dezvoltării psihice /63
1. Rolul eredităţii / 63
2. Rolul mediului / 72
3. Rolul educaţiei /83
Capitolul IV. Forţa motrice a dezvoltării psihice şi mecanismele ei de
realizare / 88
B. Repere psihogenetice şi
psihopedagogice ale procesului dezvoltării /109
Capitolul V. Stadii şi perioade de vîrstă în dezvoltarea psihică
acopilului /109
1. Perspectiva
psihogenetică /112
2. Perspectiva
psihoeducationala / 136
Partea a treia RAPORTURILE DE
UNITATE ŞI DE INTERACŢIUNE DINTRE INFLUENŢELE INSTRUCTIV-EDUCATIVE, ÎNVĂŢARE ŞI
DEZVOLTARE
Capitolul VI. De la modelul instruetiv-educativ la actul de învăţare /
168
1. Modele de instruire şi
învăţare /169
2. Variabile aleatoare şi
variabile controlabile în procesul instruetiv-educativ /178
3. Modelarea
opcraţional-acţională a instruirii şi a învăţării /184
4. Metoda ca „program
operativ" şi deosebirile individuale dintre elevi /194
Capitolul VII. De la actul de învăţare la efectul de dezvoltare /205
1. Etapa iniţierii
subiectului în sarcina de învăţare /205
a. Orientarea în sarcina de învăţare a unor noţiuni
matematice /215
b. Specificul iniţierii în sarcinile de fizică şi chimie
/231
c. Particularităţi psihologice ale introducerii elevilor în
sarcinile de gramatică şi literatură
/238
d. Specificul psihologic al orientării elevilor în noţiunile
de biologie /256
2. Etapa însuşirii
cunoştinţelor cuprinse în sarcina de învăţare
/263
a. Lucrul nemijlocit cu obiectele sau cu înlocuitori
materialiai acestora / 264
b. De la sprijinul pe obiecte la sprijinul pe structurile
verbale /281
Abstract /300
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu