11/02/2013

INVATARE SI DEZVOLTARE



Autor : Pantelimon Golu                
Editura Stiintifica si enciclopedica
An aparitie :1985

ISBN  
Nr pagini :302
Format 130 x 200
Pret : 19 lei  okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe scribd


Cuprins:



Introducere /7

Partea Intai  INVĂŢAREA

Capitolul I. Conceptul de învăţare  / 19

Capitolul II .Latura obiectuală şi latura acţională a învăţării. /31
        1. Conceptul de „obiect al învăţării"  /31
        2. învăţarea ca activitate / 46
        3. Momentele „microgenetice" fundamentale ale acţiunii de învăţare şi parametrii ei definitorii /50

Partea a doua DEZVOLTAREA

A. Direcţii de analiză şl particularităţi definitorii ale dezvoltării psihice / 61

Capitolul III. Factorii dezvoltării psihice  /63
        1. Rolul eredităţii / 63
        2. Rolul mediului  / 72
        3. Rolul educaţiei  /83

Capitolul IV. Forţa motrice a dezvoltării psihice şi mecanismele ei de realizare  / 88

B. Repere psihogenetice şi psihopedagogice ale procesului dezvoltării /109

Capitolul V. Stadii şi perioade de vîrstă în dezvoltarea psihică acopilului /109
        1. Perspectiva psihogenetică /112
        2. Perspectiva psihoeducationala / 136



Partea a treia RAPORTURILE DE UNITATE ŞI DE INTERACŢIUNE DINTRE INFLUENŢELE INSTRUCTIV-EDUCATIVE, ÎNVĂŢARE ŞI DEZVOLTARE

Capitolul VI. De la modelul instruetiv-educativ la actul de învăţare / 168
        1. Modele de instruire şi învăţare /169
        2. Variabile aleatoare şi variabile controlabile în procesul instruetiv-educativ /178
        3. Modelarea opcraţional-acţională a instruirii şi a învăţării /184
        4. Metoda ca „program operativ" şi deosebirile individuale dintre elevi /194

Capitolul VII. De la actul de învăţare la efectul de dezvoltare /205
        1. Etapa iniţierii subiectului în sarcina de învăţare /205
a. Orientarea în sarcina de învăţare a unor noţiuni matematice  /215
b. Specificul iniţierii în sarcinile de fizică şi chimie /231
c. Particularităţi psihologice ale introducerii elevilor în sarcinile de gramatică şi literatură  /238
d. Specificul psihologic al orientării elevilor în noţiunile de biologie /256
        2. Etapa însuşirii cunoştinţelor cuprinse în sarcina de învăţare  /263
a. Lucrul nemijlocit cu obiectele sau cu înlocuitori materialiai acestora / 264
b. De la sprijinul pe obiecte la sprijinul pe structurile verbale  /281

Abstract /300

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu