Autor : Lynn Clark, Ph.D
An aparitie :2011
Editia a II-a
Traducerea Oana Alexandra Gavita
ISBN 9789731816449
Nr pagini : 296
Pret : 50 lei
Descrierea
editurii:
SOS Ajutor pentru emoţii vă învaţă principii şi metode de auto-ajutorare din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale (şi, în special, din a terapiei raţional-emotive şi comportamentale, - REBT). Scopul cartii este acela de a vă ajuta să vă gestionaţi eficient starile de anxietate, furie, depresie şi să vă creşteţi starea de mulţumire. În consecinţă, puteţi avea un succes mai mare în realizarea scopurilor, vă puteţi bucura mai mult de viaţă, puteţi avea relaţii mai bune cu cei din jur şi o stare de sănătate mai bună. În SOS Ajutor pentru emoţii sunt explicate clar aceste metode de auto-ajutorare într-o manieră interesantă şi antrenantă. Acesta este şi motivul pentru care sunt utilizate ilustratii si caricaturi.
SOS se adresează atât adulţilor, cât şi adolescenţilor maturi care doresc să obţină o auto-cunoaştere sporită şi un control ridicat asupra propriilor emoţii neplăcute. Cartea este scrisa pentru persoanele interesate de modul în care pot apărea schimbările emoţionale pozitive, pentru clienţii terapeuţilor şi pentru mulţi oameni care aleg să nu apeleze la un consilier, dar vor să se folosească de studiul unor materiale de auto-ajutorare. Cei care doresc să-şi sporească abilităţile care ţin de inteligenţa emoţională vor găsi SOS utilă în acest demers.
Majoritatea consilierilor recomandă cărţile de auto-ajutorare clienţilor lor. De asemenea, am scris SOS pentru consilierii care doresc să accelereze terapia prin trasarea unor sarcini referitoare la materiale de citit pentru clienţii lor cu scopul de a le creşte propria înţelegere şi schimbare pozitivă. SOS poate f folosită într-o varietate de programe şi contexte care servesc adulţilor şi tinerilor. Multe dintre aceste programe şi contexte sunt prezentate în Capitolul 13 (Informaţii pentru consilieri).
Cuprins:
SOS Ajutor pentru emoţii vă învaţă principii şi metode de auto-ajutorare din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale (şi, în special, din a terapiei raţional-emotive şi comportamentale, - REBT). Scopul cartii este acela de a vă ajuta să vă gestionaţi eficient starile de anxietate, furie, depresie şi să vă creşteţi starea de mulţumire. În consecinţă, puteţi avea un succes mai mare în realizarea scopurilor, vă puteţi bucura mai mult de viaţă, puteţi avea relaţii mai bune cu cei din jur şi o stare de sănătate mai bună. În SOS Ajutor pentru emoţii sunt explicate clar aceste metode de auto-ajutorare într-o manieră interesantă şi antrenantă. Acesta este şi motivul pentru care sunt utilizate ilustratii si caricaturi.
SOS se adresează atât adulţilor, cât şi adolescenţilor maturi care doresc să obţină o auto-cunoaştere sporită şi un control ridicat asupra propriilor emoţii neplăcute. Cartea este scrisa pentru persoanele interesate de modul în care pot apărea schimbările emoţionale pozitive, pentru clienţii terapeuţilor şi pentru mulţi oameni care aleg să nu apeleze la un consilier, dar vor să se folosească de studiul unor materiale de auto-ajutorare. Cei care doresc să-şi sporească abilităţile care ţin de inteligenţa emoţională vor găsi SOS utilă în acest demers.
Majoritatea consilierilor recomandă cărţile de auto-ajutorare clienţilor lor. De asemenea, am scris SOS pentru consilierii care doresc să accelereze terapia prin trasarea unor sarcini referitoare la materiale de citit pentru clienţii lor cu scopul de a le creşte propria înţelegere şi schimbare pozitivă. SOS poate f folosită într-o varietate de programe şi contexte care servesc adulţilor şi tinerilor. Multe dintre aceste programe şi contexte sunt prezentate în Capitolul 13 (Informaţii pentru consilieri).
Cuprins:
PARTEA ÎNTÂI
ÎNŢELEGEREA PROPRIILOR EMOŢII
1. Obtinerea satisfacţiei şi realizarea propriilor scopuri
Satisfacţia şi scopurile proprii
Patru emoţii de bază
Inteligenţa emoţională
Originea emoţiilor noastre
Ne pot deteriora emotiile sănătatea?
2. ABC-ul originii emoţiilor şi comportamentelor noastre
ABC-ul convingerilor, emoţiilor şi comportamentelor noastre
Ce sunt evenimentele activatoare?
Gândirea corectă versus gândirea greşită
Trei ”trebuie” absolutişti – Convingeri iraţionale dăunătoare
Cinci „legături ferbinţi”: Conectarea celor trei „trebuie” absolutişti cu emoţiile noastre
Cinci ”legături ferbinţi” – Principalele convingeri iraţionale dăunătoare
3. Autoanaliza propriului ABC
Surse ale credinţelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
Gândirea corectă vs gândirea distorsionată
Identificarea gândirii iraţionale de tip A – C – un exerciţiu
Analiza ABC a furiei lui Carol
Formularul de autoanaliză A – B – C
ABC-ul unei crize de furie
Analiza ABC a emoţiilor Feliciei
Înregistrarea zilnică a dispoziţiei
Să le dăm emoţiilor un nume
PARTEA A DOUA
MANAGEMENTUL PROPRIILOR EMOŢII
4. Managementul propriilor credinţe, monologuri interioare şi emoţii ÎNŢELEGEREA PROPRIILOR EMOŢII
1. Obtinerea satisfacţiei şi realizarea propriilor scopuri
Satisfacţia şi scopurile proprii
Patru emoţii de bază
Inteligenţa emoţională
Originea emoţiilor noastre
Ne pot deteriora emotiile sănătatea?
2. ABC-ul originii emoţiilor şi comportamentelor noastre
ABC-ul convingerilor, emoţiilor şi comportamentelor noastre
Ce sunt evenimentele activatoare?
Gândirea corectă versus gândirea greşită
Trei ”trebuie” absolutişti – Convingeri iraţionale dăunătoare
Cinci „legături ferbinţi”: Conectarea celor trei „trebuie” absolutişti cu emoţiile noastre
Cinci ”legături ferbinţi” – Principalele convingeri iraţionale dăunătoare
3. Autoanaliza propriului ABC
Surse ale credinţelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
Gândirea corectă vs gândirea distorsionată
Identificarea gândirii iraţionale de tip A – C – un exerciţiu
Analiza ABC a furiei lui Carol
Formularul de autoanaliză A – B – C
ABC-ul unei crize de furie
Analiza ABC a emoţiilor Feliciei
Înregistrarea zilnică a dispoziţiei
Să le dăm emoţiilor un nume
PARTEA A DOUA
MANAGEMENTUL PROPRIILOR EMOŢII
Tratarea problemelor emoţionale înaintea problemelor practice
Stabiliti un scop pentru emoţiile dvs.
Înlocuirea emoţiilor nesănătoase cu unele sănătoase
Înlocuirea lui ”trebuie” cu dorinţe şi preferinţe
Utilizarea unui limbaj emoţional „rece”
Practicarea imageriei mentale negative şi apoi positive
Utilizarea af rmaţiilor de coping în cadrul dialogului interior
Distragere, diversiune şi destindere: auto-ajutorarea şi limitele ei
Practicaţi respiraţia controlată şi relaxarea musculară progresivă
Metode pentru a obţine o gândire raţională şi o viaţă reușită:
Detectaţi-vă, disputaţi-vă şi desfinţaţi-vă credintele şi afrmaţiile interioare iraţionale
Disputarea duce la efecte pozitive: emoţii şi comportamente noi
5. Identificarea credintelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
Detectaţi-vă convingerile şi monologurile interioare iraţionale
Întrebări pentru descoperirea credintelor şi monologurilor interioare iraţionale
Disputarea şi desf inţarea credintelor şi monologurilor interioare iraţionale
Întrebări pentru disputarea şi desfintarea monologurilor interioare şi a credintelor iraţionale
Efectele disputei: emoţii şi comportamente noi
Disputarea şi Modelul ABC al emoţiilor noastre:ilustrare simplifcată
Maria îşi gestionează anxietatea cu ABC-uri
Toleranţa scăzută la frustrare (LFT)
Gândirea pozitivă
Gândirea raţională este mai mult decât gândirea pozitivă
Sugestii de la terapeuţi
6. Credinte iraţionale frecvente şi monologul interior corespunzător lor
„Trebuie” absolutist şi „legăturile f erbinţi” care constituie baza altor credinte iraţionale
Cinci „legături ferbinţi”: asocierea lui „trebuie” cu emoţiile noastre
Cele mai frecvente unsprezece credinţe iraţionale
Problemele emoţionale secundare (suplimentare):
Distorsiuni cognitive şi erori de gândire* de evitat
PARTEA A TREIA
MANAGEMENTUL ANXIETĂŢII, FURIEI ȘI DEPRESIEI
7. Managementul anxietăţii
Opt tipuri de tulburări anxioase
Să învăţăm să gestionăm anxietatea cu modelul ABC
Auto-ajutorare pentru problemele şi tulburările de anxietate
8. Managementul furiei
Furia: problemă şi tulburare
Furia: mituri şi realitate
Toleranţa scăzută la frustrare (LFT): sursa primară a furiei
Ameninţările la propria valoare: sursa primară a furiei
Trei ţinte ale furiei: propria persoană, ceilalţi şi lumea
Declanşatori pentru furie
Cum să devii „ne-furios”
9. Managementul depresiei
Cinci tipuri de tulburări depressive
Pierderile pot declanşa depresie
Acceptarea unei pierderi severe
Înlocuiţi acceptarea de sine redusă (LSA) şi stima de sine scăzută cu acceptarea de sine necondiţionată
Auto-ajutorare pentru depresie
PARTEA A PATRA
CUM SĂ NE AJUTĂM ÎN MAI MULTE MODALITĂŢI
10. Să facem faţă oamenilor dificili
Ocupaţi-vă întâi de distresul dvs. şi apoi de relaţia cu persoana dificilă
Identifcarea credinţelor iraţionale ale unei persoane dificile
Metode de coping cu persoanele dificile
Metode de coping cu copiii dificili
11. Mai multe modalităţi de a ne ajuta pe noi înşine
Evitarea procrastinării (amânării)
Evitarea perfecţionismului
Pentru a ne ajuta pe noi înşine e nevoie de efort şi de practică
Resurse de auto-ajutorare
Când şi cum să primeşti ajutor profesionist
Patru căi de a primi ajutor
Întrebări despre terapia REBT, valorile morale şi creştinism
12. Chestionare şi exerciţii
13. Informaţii pentru consilieri
BIBLIOGRAFIE
INDEX DE AUTORI
INDEX GENERAL
Programul SOS pentru părinţi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu