Autor : Nicky Hayes, Sue Orrell
Editura All
Colectia: In afara colectiilor
An aparitie : 2010
Editia a III-a
Editia originala 1993
Traducerea C. Tocan, A. Tureanu, I. Dumitriu s.a.
ISBN 978-973-571-433-8
Nr pagini : 544
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 39,92 lei la Editura, 49 lei la psihoshop, 43 lei la carti de psihologie
pdf aici (Ed.anterioara )
pdf aici (Ed.anterioara )
Descrierea
editurii:
Cartea oferă cursanţilor o deschidere mai mare pentru lucrul cu materialul prezentat, iar profesorilor le pune la dispoziţie o sursă pentru dezbateri, discuţii şi activităţi didactice.
Fiecare capitol propune subiecte de dezbatere pe marginea unor teme etice şi a problematicii psihologice din viaţa de zi cu zi, ceea ce conferă vitalitate materialului prezent cursanţilor. Alături de un text accesibil, sunt incluse numeroase posibilităţi de autoverificare, precum şi întrebări menite să ajute la alcătuirea unor mici studii specifice, oferind şi elementele necesare în organizarea studiului şi a recapitulărilor.
Nicky Hayes, deţinătoare a unui premiu acordat licenţiaţilor în psihologie pentru contribuţii majore în domeniul predării acestei ştiinţe, este cercetătoare şi cadru didactic-invitat al departamentului de psihologie din Universitatea Surrey, autoare şi coautoare a numeroase lucrări publicate în domeniu (coautoare a lucrării Psihologia de investigaţie), susţinând totodată prelegeri de specialitate şi activând ca membră a câtorva comitete importante.
Sue Orrell are o experienţă de cinci ani ca lector de psihologie, perioadă în care a devenit secretar onorific al Asociaţiei Profesorilor de Psihologie şi a câştigat o vastă experienţă în evaluarea cunoştinţelor asimilate de studenţi.
Fiecare capitol propune subiecte de dezbatere pe marginea unor teme etice şi a problematicii psihologice din viaţa de zi cu zi, ceea ce conferă vitalitate materialului prezent cursanţilor. Alături de un text accesibil, sunt incluse numeroase posibilităţi de autoverificare, precum şi întrebări menite să ajute la alcătuirea unor mici studii specifice, oferind şi elementele necesare în organizarea studiului şi a recapitulărilor.
Nicky Hayes, deţinătoare a unui premiu acordat licenţiaţilor în psihologie pentru contribuţii majore în domeniul predării acestei ştiinţe, este cercetătoare şi cadru didactic-invitat al departamentului de psihologie din Universitatea Surrey, autoare şi coautoare a numeroase lucrări publicate în domeniu (coautoare a lucrării Psihologia de investigaţie), susţinând totodată prelegeri de specialitate şi activând ca membră a câtorva comitete importante.
Sue Orrell are o experienţă de cinci ani ca lector de psihologie, perioadă în care a devenit secretar onorific al Asociaţiei Profesorilor de Psihologie şi a câştigat o vastă experienţă în evaluarea cunoştinţelor asimilate de studenţi.
Cuprins:
Introducere /ix
Partea
I - Ereditate si mediu /1
Capitolul 1 - Procesul de maturizare /2
Ereditatea
si mediul; transmisia genetica; maturizarea; comportamentul innascut;
imprimarea
Capitolul 2 - Forme ale invatarii /14
Invatarea
dintr-o incercare; conditionarea clasica si operanta; intarirea, invatarea
cognitiva; invatarea latenta si prin insight; montaje (seturi) de invatare
Capitolul 3 - Inteligenta si alte aspecte
controversate /28
Elaborarea
testelor de inteligenta si controversa asupra caracterului ereditar/dobandit;
teorii asupra schizofreniei; natura agresivitatii
Capitolul 4 - Controversa asupra
caracterului ereditar/dobandit al perceptiei /42
Studii
asupra adaptabilitatii si adaptarea fiziologica; studii asupra privarii
senzoriale; dovezi interculturale; studii pe nou-nascuti; prelucrarea
informatiei vizuale; indicii de adancime; prelucrarea informatiei auditive
Lecturi suplimentare .Test grila /58
Partea
a II-a - Psihologie fiziologica /63
Capitolul 5 - Cum functioneaza creierul /64
Alcatuirea
sistemului nervos; neuronii de asociatie, senzitivi si motori; tipuri de
sinapse si functiunile lor; neurotransmitatori; structurile fobiilor; teorii
ale emotiei
Capitolul 6 - Emotia si alerta /81
Reactia de
panica; reactiile la stresul de lunga durata; biofeedback-ul si tratamente
pentru fobii; teorii asupra emotiei
Capitolul 7 - Somnul, visul si constienta /99
Ciclurile
somnului; ritmurile diurne si lucrul in schimburi; aspecte si functii ale
visarii; stari de constienta si teorii ale constientei
Capitolul 8 - Functiile cognitive si
creierul /116
Memoria,
perceptia, limbajul si localizarea functiilor; invatarea; studii de
comisurotomie si efectele emisferectomiei
Lecturi suplimentare .Test grila /131
Partea
a III-a - Psihologie cognitiva /135
Capitolul 9 - Gandirea si rezolvarea de
probleme /136
Definirea
gandirii; persoane creative; aspecte ale rezolvarii de probleme; modele ale
gandirii; formarea conceptelor
Capitolul 10 - Limbajul /155
Limbajul si
gandirea; forme de limbaj; dobandirea limbajului; animalele si insusirea
limbajului
Capitolul 11 - Memoria /176
Memoria ca
proces activ; explicatii pentru uitare; forme ale reactualizarii; imaginea si
memoria; modele ale memoriei
Capitolul 12 - Perceptia /191
Perceptia ca
proces activ; montajul perceptiv; efectele emotiei si motivatiei asupra
perceptiei; atentia selectiva; modelul Neisser pentru ciclul perceptiv
Lecturi suplimentare .Test grila /205
Partea
a IV-a - Psihologia personalitatii /211
Capitolul 13 - Sine, gen si identitate /212
Conceptia
despre sine; identitatea de gen; abordarea biologica; abordarea psihanalitica;
invatarea sociala; teoria dezvoltarii cognitive; scheme de gen; influente
mediatice
Capitolul 14 - Teorii ale personalitatii /233
Definirea
personalitatii; abordarea psihanalitica a personalitatii; abordari
psihometrice; Eysenck si Cattell; abordari umaniste ale personalitatii; teoria
lui Carl Rogers si teoria lui George Kelly
Capitolul 15 - Psihometria /252
Aspecte ale
testarii psihometrice; fidelitatea (fiabilitatea); curba de distributie
normala; validitatea; standardizarea; masurarea inteligentei; teorii ale
inteligentei; creativitatea; testarea ocupationala
Capitolul 16 - Motivatia /273
Instinctele;
imboldurile launtrice; motivatia fiziologica; foamea si setea; stimularea
electrica a creierului; aspecte cognitive ale motivatiei; aspecte motivationale
ale actiunii personale; afilierea si interactiunea sociala
Lecturi suplimentare .Test grila /291
Partea
a V-a - Psihologie sociala /297
Capitolul 17 - Perceptia interpersonala /298
Teorii ale
personalitatii implicite; formarea impresiilor si incadrarea in sabloane;
atribuirea si prejudecatile atributionale; factori ai atractiei interpersonale;
atitudinile; prejudecatile si schimbarea de atitudine
Capitolul 18 - Comunicarea /310
Definirea
comunicarii; comunicarea verbala; indiciile nonverbale si rolul lor;
clasificarea comunicarii nonverbale; metode de studiere a comunicarii
nonverbale
Capitolul 19 - Influentele sociale /342
Conlucrarea
si conformismul; obedienta si complianta; revolta; interventia martorului;
teorii asupra comportamentului multimilor
Capitolul 20 - Grupuri sociale si
convingeri sociale /360
Rolurile
sociale si expectantele de rol; gandirea de grup; psihologia sociala europeana;
teoria identitatii sociale; teoria reprezentarii sociale; teoria atribuirii
sociale
Lecturi suplimentare .Test grila /377
Partea
a VI-a - Psihologia dezvoltarii /383
Capitolul 21 - Dezvoltarea copilului in
teoria invatarii sociale /384
Sociabilitatea
copiilor si interactiunea parinte-copil; imitarea; identificarea si efectele
pedepsei; studii interculturale asupra socializarii si a pattern-urilor
educationale
Capitolul 22 - Dezvoltarea copilului in
teoria psihanalitica /404
Abordarea
freudiana a dezvoltarii copilului; stadii psihosexuale; cazul "Micul
Hans"; lucrarile Annei Freud asupra
mecanismelor de aparare ale eului; teoria lui Erickson asupra dezvoltarii pe
parcursul intregii vieti; teoria lui Bowlby asupra privarii materne
Capitolul 23 Dezvoltarea copilui in teoria structuralista /415
Teoria lui
Piaget asupra dezvoltarii cognitive; formarea schemelor; reducerea
egocentrismului; critici la adresa abordarii lui Piaget; cognitia sociala;
teorii asupra dezvoltarii morale
Capitolul 24 - Abordarea socio-cognitiva a
dezvoltarii copilului /432
Jocul;
tipurile de joc; stadiile jocului; relatiile in copilarie; prietenia la copii;
interactiunea familiala si constiinta sociala; teoria copilului despre gandire;
teoria lui Vigotki despre dezvoltarea copilului
Lecturi suplimentare .Test grila /450
Partea
a VII-a - Metodologie /455
Capitolul 25 - Asupra cercetarii
psihologice /456
Probleme
etice in cercetarea psihologica; principii etice pentru cercetatori; principii
etice pentru studenti; criterii de cercetare, tipuri de cercetare, esantionare;
redactarea rapoartelor de cercetare experimentala sau calitativa
Capitolul 26 - Metode de cercetare
psihologica /470
Psihologia
si metodele stiintifice; abordarea ipotetico-deductiva si cea inductiva; metode
de cercetare; experimente, studii bazate pe observatie; studii de caz,
interviuri, sondaje de opinie
Lecturi suplimentare .Test grila /485
Activitati de seminar /489
Intrebari generale /490
Intrebari tematice /501
Glosar /505
Index /519
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu