Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Psihologie
An aparitie : 2000
ISBN 973-683-471-9
Nr pagini : 232
Format 147x205
Pretul la data postarii : Stoc epuizat la Editura, 26 lei la extracarti,
20 lei la carti de psihologie
Download pdf aici si pe slideshare
Download pdf aici si pe slideshare
Descrierea
editurii:
Inclusa in lista de servicii decontate prin sistemul asigurarilor de sanatate, psihoterapia se adauga in mod necesar actului medical, impreuna cu care incearca sa realizeze cea mai profitabila combinatie terapeutica in beneficiul pacientului. Cartea se adreseaza psihologilor, medicilor, asistentilor sociali, pedagogilor si studentilor de la Facultatea de Psihologie.
Inclusa in lista de servicii decontate prin sistemul asigurarilor de sanatate, psihoterapia se adauga in mod necesar actului medical, impreuna cu care incearca sa realizeze cea mai profitabila combinatie terapeutica in beneficiul pacientului. Cartea se adreseaza psihologilor, medicilor, asistentilor sociali, pedagogilor si studentilor de la Facultatea de Psihologie.
Ion Dafinoiu este prof. dr. în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Al.I. Cuza” Iaşi, titularul cursurilor Psihodiagnostic clinic, Psihoterapii scurte, Hipnoză clinică şi terapie ericksoniană. Sursa Polirom
De acelas autor:
Evaluarea psihologică. Manualul psihologului clinician (coord), Polirom 2017
Bulimia nervoasă. Teorie, evaluare şi tratament (coautor), Polirom 2016
Psihologie socială clinică (coord), Polirom 2014
Anorexia nervoasă. Teorie, evaluare și tratament (coautor), Polirom 2012
Psihodiagnostic, Ed. Universitatii Al.I.Cuza, 2007
Hipnoza clinica. Tehnici de inductie.Strategii terapeutice (coautor), Erota 2002, Polirom, 2003, 2007
Introducere in psihoterapie, vol I si vol II, Ed. Universitatii “Al.I.Cuza” 2003, 2008
Psihoterapii scurte, Ed. Universitatii “Al.I.Cuza” 2003, Polirom 2005
Personalitatea. Metode de abordare clinica, Polirom 2002, 2007
Elemente de psihoterapie integrativa, Polirom 2000, 2001, 2007
Cuprins:
CUVANT INAINTE /9
CAPITOLUL I - PSIHOTERAPIA -
FISA DE IDENTITATE /13
1. Definirea psihoterapiei in contextul interventiilor
clinice /15
2. Psihoterapie – consiliere /19
3. Interventie in stare de criza /21
4. Psihoterapie sau psihoterapii? /22
5. Tendinte integrative in psihoterapia contemporana /25
5.1. Imperative
practice ale integrarii /25
5.2. Integrarea
– De ce acum? /27
5.3. Forme
de manifestare a integrarii /29
5.3.1. Eclectismul tehnic /29
5.3.2. Integrarea teoretica /31
5.3.3. Factorii comuni /32
CAPITOLUL II - SCHIMBAREA
PSIHOTERAPEUTICA /35
1. Ce realitate schimbam? /37
2. Perspectiva psihanalitica asupra schimbarii /40
3. Alternativa terapiei strategice /42
4. Harta sau teritoriul? 48
5. Rezistenta si conflictul – surse ale schimbarii
terapeutice /49
5.1. Rezistenta
in conceptia psihanalitica /49
5.2.
Rezistenta la schimbare – din perspectiva altor scoli terapeutice /50
5.3. Cum
poate fi depasita rezistenta? /52
5.4. Rezistenta
si conflict /54
CAPITOLUL III - CONSTIENT -
INCONSTIENT: UNDE SE AFLA RESURSELE SCHIMBARII? /61
1. Placebo – placebopsihoterapie /63
2. Expectantele – elemente centrale ale constructiei
psihoterapeutice /65
2.1. Expectantel
pacientului /65
2.2. Expectantel
terapeutului /68
2.3.
Rolul expectantelor in prescriptiile paradoxale /72
3. Tripla alianta: terapeut, pacient, inconstient /75
3.1. Inconstientul
in psihanaliza freudiana /78
3.2. Inconstientul
in psihoterapia ericksoniana /82
3.3. In
loc de concluzii /85
CAPITOLUL IV - RELATIA
PSIHOTERAPEUTICA /89
1. Relatia terapeutica in contextul celorlalte interactiuni
sociale /91
2. Sugestia – strategie de comunicare si influentare in
relatia medic – bolnav /94
3. Relatia terapeutica in teoria si practica unor scoli
terapeutice /100
3.1. Relatia
terapeutica in psihanaliza /100
3.2.
Relatia terapeutica in terapia centrata pe client /103
3.3.
Relatia terapeutica in terapia cognitiv-comportamentala /107
4. Tendinte integrative /109
5. Relatia psihoterapeutica – o constructie psihosociala
/113
CAPITOLUL V - STRUCTURA
VERBALA A PSIHOTERAPIEI /117
1. Interpretarea /119
2. Reformularea /125
2.1. Reformularea-reflectare
/126
2.2.
Reformularea ca inversare a raportului figura-fond /127
2.3.
Reformularea-clarificare /127
3. Resemnificarea /129
4. Arta de a pune intrebari: un meta-model pentru limbaj
/133
4.1. Omisiunile
/135
4.1.1. Verbele nespecifice /136
4.1.2. Substantive nespecifice /136
4.1.3. Comparatiile /136
4.2.
Generalizarile /137
4.2.1. Cuantificatori universali /137
4.2.2. Operatori modali /138
4.2.3. Judecatile de valoare (afirmatiile) fara origine
specifica /140
4.3.
Distorsiunile /141
4.3.1. Nominalizarile /141
4.3.2. Echivalentele complexe /142
4.3.3. Presupozitiile /143
4.3.4. Relatiile cauza-efect /144
4.3.5. Lectura gandurilor /145
5. Concluzii /141
CAPITOLUL VI - METAFORA
TERAPEUTICA /147
1. Precizari terminologice /149
2. Schita istorica /151
3. Metafora - in discursul unor scoli terapeutice /154
3.1. Metafora
si psihanaliza /155
3.2. Metafora
in psihoterapia ericksoniana /156
3.3. Metafora
in neuroprogramarea lingvistica /158
3.4. Metafora
terapia familiei /159
4. Alcatuirea propriilor metafore terapeutice /164
5. Functiile metaforei terapeutice /169
6. Trebuie sa explicam pacientilor metaforele? /171
CAPITOLUL VII - PRESCRIPTIILE
PARADOXALE IN PSIHOTERAPIE /173
1. Logica realitatii /175
2. Paradox si psihoterapie /177
3. Interventiile terapeutice paradoxale /178
4. Definitii ale paradoxului terapeutic /179
5. Paradoxul terapeutic in logoterapie /181
6. Interventiile paradoxale in psihoterapia scurta promovata
de Scoala Palo Alto /184
6.1. Interventii
specifice /184
6.2.
Interventii generale /193
6.3.
Simularea simptomului /195
7. Paradoxul in terapia ericksoniana /197
ANEXA I – POVESTI TERAPEUTICE
/201
ANEXA II – PRESCRIPTII
PARADOXALE. STRATEGII SI CAZURI CLINICE /211
BIBLIOGRAFIE /225
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu