14/05/2014

101 APLICATII ARTTERAPEUTICE IN CONSILIEREA COPIILOR



Autor : Ioana Drugas                
Editura Primus, Oradea
Colectia
An aparitie :2010
Editia a    ?   
ISBN  ?
Nr pagini :245
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 35 lei la Carti-de-psihologie


Descrierea editurii:
101 aplicatii artterapeutice in consilierea copiilor" doreşte să aducă un sprijin specialiştilor din domeniul psihologiei educaţionale, consilierii şcolare şi consilierii psihologice. Materialul este structurat în două părţi: prima parte ("Artterapia in consilierea copiilor") este destinată unor succinte delimitări conceptuale legate de terapia prin artă în consilierea copiilor, iar cea de-a doua parte ("101 aplicaţii artterapeutice") este structurată în 14 capitole. Cele 101 aplicaţii au fost create pentru a oferi idei specialiştilor despre cum ar putea utiliza arta în: stabilirea relaţiei consilier-copil, cunoaşterea copilului, dezvoltarea proceselor senzorio-perceptive, a gândirii, imaginaţiei, atenţiei, memoriei, laturii emoţionale, relaţiilor sociale şi stimei de sine, tratarea anxietăţii, fobiilor / fricii, depresiei şi furiei. După fiecare set de aplicaţii din domeniile enumerate sunt ataşate anexe pentru a aduce un suport imagistic informaţiilor prezentate. Cartea doreşte sa reprezinte o culegere a consilierii copiilor, de la A (dezvoltarea celor mai simple procese) la Z (tratarea unor tulburări emoţionale / comportamentale).

Cunoscand foarte bine specificul dezvoltarii psihofizice a copilului, valorificand o valoroasa experienta, o bibliografie relevanta, dar mai ales punand suflet, multa dragoste, Ioana Drugas ofera celor interesati de o evolutie normala a copilului "101" aplicatii ale artei in consilierea acestuia. Constienta fiind de faptul ca important in munca de formare a copilului este nu numai ceea ce transmiti, ci mai ales cum faci acest lucru, autoarea invoca "latura distractiva, interactiva si provocatoare a explorarii mediului inconjurator" pentru a-si sustine demersul sau.
      Lucrarea este gandita ca un instrument de lucru pentru cei care lucreaza in domeniu si nu numai.
Cuprins:

PARTEA I

ARTTERAPIA ÎN CONSILIEREA COPIILOR/13
Scurt istoric/14
Ce este artterapia?/16
Cui se adresează artterapia?/17
Ce aflăm despre copil în timpul şedinţelor
artterapeutice?/19
Cabinetul de consiliere în artterapie/21

PARTEA a II- a

              I. DEZVOLTAREA PROCESELOR SENZORIO- PERCEPTIVE/27
1.   Copacul magic/27
2.   Peisaj de iarnă/27
3.   Construieşte după miros/28
4.   Floarea magică/29
5.   Ferma/29
ANEXE/31
              II. DEZVOLTAREA GÂNDIRII/37
6.   La plajă/37
7.   Omul minge/38
8.   Cartea umblătoare/39
9.   Zmeu pe roţi/39
10.   La plimbare în pantaloni scurţi/40
11.   Masa şi... cei de lângă ea/41
12.   Obiecte răsucite/42
13.   Micul constructor/43
14.   Pe o insulă pustie/43
15.   Părţi componente/44
ANEXE/45
              III. DEZVOLTAREA IMAGINATIEI/56
16.   Sperietoarea/56
17.   Cofragul cu surprize/57
18.   Povestea lui Aniel/58
19.   Săpunul fermecat/59 ANEXE/60
              IV. DEZVOLTAREA ATENTIEI/63
20.   Inimioara/63
21.   Sigiliul scrisorii/63
22.   Creionul/64
ANEXE/65
              V. DEZVOLTAREA MEMORIEI/70
23.   Desenează cu mine vs. Desenează singur/70
24.   Îngeraşii mei/70
25.   Ferma invizibilă/71
26.   Coiful/72
ANEXE/74
              VI. DEZVOLTAREA EMOTIONALĂ/80
27.   Palmierul emoţiilor/80
28.   Inimioara mea/81
29.   Baloane vesele, baloane supărate/82
30.   Cifre personalizate/83
31.   Orchestra/83
32.   Vesel-supărat, nervos-speriat/84
33.   Măştile/85
34.   Şerveţele colorate/86
35.   Viaţa. un ghem de aţe/87
36.   Pahare spumante/88
ANEXE/90
              VII. RELATIONARE/101
37.   Globul cu continente şi oceane/101
38.   Roata vorbăreaţă/102
39.   Portativul clasei mele/103
40.   Ciorăpeii certăreţi/104
41.   Ghiveci multicolor/105
42.   Hăinuţa cu trei nasturi/106
43.   Discuţie între tacâmuri/107
44.   Ciuleşte urechea/108
45.   Aranjament magic/108
46.   Walkie-talkie/109
ANEXE/111
              VIII. STABILIREA RELATIEI CONSILIER COPIL/121
47.   Moara/121
48.   Marea albastră/122
49.   Mida Omida/123
50.   Coşul cu bunătăţi/124
51.   Căniţa magică/125
52.   La picnic/126
53.   Peisaj din amprente/127
ANEXE/128
              IX. CUNOAŞTEREA COPILULUI/140
54.   Omul de zăpadă cârlionţat/140
55.   Grădina lui .../141
56.   Colajul „Eu sunt...”/142
57.   Codiţe împletite/Cârlionţi/142
58.   Poftiţi în vagoane/143
59.   Covoraş cu ciucuri/144
60.   Cărticica mea/145
ANEXE/147
              X. STIMĂ DE SINE SCĂZUTĂ/157
61.   Grâul încolţit/157
62.   Brăţara tricoloră/158
63.   Planetele/159
64.   Peştele multicolor/160
65.   Podeţul de peste râu/161
66.   Litere decupate/162
67.   Agrafe colorate/164
68.   Sticluţe cu seminţe/165
69.   Mărgelele magice/166
70.   Sacul lui Moş Crăciun/167
71.   Calităţi decupate/168
72.   Cele 4 roţi/168
ANEXE/170
              XI. ANXIETATE/176
73.   Barca cu griji/176
74.   Grijile s-au risipit/177
75.   Tabloul fortăreaţă/178
76.   Zidul din cărămizi/179
77.   Mesaj către .../180
78.   Oglindă, oglinjoară/181
79.   Cordeluţa cu antene/182
80.   Noaptea magică/183
ANEXE/184
              XII. FOBII/FRICI/189
81.   Monstruleţii haioşi/189
82.   Veioza, prietena mea/189
83.   Detectivul .../190
84.   Bodyguardul meu/191
85.   Hora/192
86.   Punga de chipsuri/193
ANEXE/195
              XIII. DEPRESIE/199
87.   Nori de furtună/199
88.   Apelul de urgenţă/199
89.   Pluş, eroul meu/200
90.   Periniţa veselă/201
91.   Hăinuţa la uscat/202
92.   O perdea protectoare?/203
93.   Lacătul/204
94.   Lumânare cu model/205
95.   Clovnul/206
ANEXE/208
              XIV. FURIE/218
96.   Amprente/218
97.   Ghemotoc de aţe/220
98.   Urmele din carte/221
99.   Pălării colorate/222
100.   Ochelarii fermecaţi/223
101.   Peisajul perfect/224
ANEXE/226
              ANEXA FINALĂ/229
*   animale/229
*   cifre personificate/230
*   elemente decorative/accesorii/231
*   elemente din natură/234
*   elemente din grădină/235
*   instrumente muzicale/237
*   obiecte din casă/238
*   părţi componente ale corpului/240
*   stări afective/241

BIBLIOGRAFIE/242
INDEX/244

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu