Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Stiintele educatiei
An aparitie :2007
Editia a ?
ISBN 978-973-46-0586-6
Nr pagini :232
Format 160x235
Pret : 26,95 lei la Editura,25,33
lei la elefant , 19,50 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Contextul actual al descentralizarii, prin redistribuirea
responsabilitatilor, a autoritatii decizionale, a raspunderii publice si
a resurselor de la nivelul central catre nivelul local, presupune o
noua abordare a managementului in institutiile si organizatiile care
ofera servicii educationale, adica un nou tip de manager. Lucrarea are o
dimensiune practica semnificativa si satisface nevoia de informatie
actualizata in domeniul managementului educational, continind sugestii
si exemple pentru activitatile din institutiile de profil. Persoanelor
antrenate in activitatea serviciilor educationale li se furnizeaza
astfel nu doar un sprijin teoretic, ci si un ghid practic de actiune.
Alois Ghergut este doctor in Stiintele Educatiei, cadru didactic titular la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. A activat ca membru in numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru in cadrul unor proiecte/programe nationale si internationale, coordonator al programului de studii masterale „Diagnoza si interventie la persoane cu cerinte speciale” din cadrul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza”. Principalele domenii de activitate ale autorului sint managementul serviciilor sociale, designul programelor de interventie psihopedagogica, psihopedagogia persoanelor cu cerinte speciale, consiliere psihopedagogica, educatie incluziva.
Alois Ghergut este doctor in Stiintele Educatiei, cadru didactic titular la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. A activat ca membru in numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru in cadrul unor proiecte/programe nationale si internationale, coordonator al programului de studii masterale „Diagnoza si interventie la persoane cu cerinte speciale” din cadrul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza”. Principalele domenii de activitate ale autorului sint managementul serviciilor sociale, designul programelor de interventie psihopedagogica, psihopedagogia persoanelor cu cerinte speciale, consiliere psihopedagogica, educatie incluziva.
Cuprins:
Argument 9
Capitolul 1
Introducere in
problematica managementului educational 11
1.1.Managementul
stiintific si managementul empiric 11
1.2. Managementul
performant si “regula celor 4C” 17
1.3.Serviciile
educationale si managementul educational
19
1.4.Descentralizarea
– conditia succesului si eficientei serviciilor educationale 27
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 35
Capitolul 2
Functiile
managementului in serviciile educationale 37
2.1.Proiectarea
si planificarea in managementul educational
37
2.2.Organizarea 48
2.3.Antrenarea/coordonarea
si managementul resurselor umane 51
2.4.Conducerea
(leadership-ul) 68
2.5.Adoptarea
deciziilor 78
2.6.Controlul-evaluarea-monitorizarea 86
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 112
Capitolul 3
Aspecte privind
managementrul strategic in seviciile educationale 115
3.1.Repere
manageriale ale strategiei unui proiect de dezvoltare institutionala 117
3.2.Elemente
si etape in elaborarea strategiilor 118
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 148
Capitolul 4
Eficacitate si
eficienta in managementul educational 149
4.1.Activitatea
manageriala in conditii de eficienta si eficacitate 149
4.2.Proces
educational eficace si eficient 154
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 161
Capitolul 5
Managementul
schimbarii in serviciile educationale 163
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 176
Capitolul 6
Managementul
calitatii si controlul calitatii totale in serviciile educationale 177
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 192
Capitolul 7
Procesul de
comunicare in managementul serviciilor educationale 193
7.1.Forme
ale comunicarii 196
7.2.Bariere
in cale comunicarii eficiente 201
7.3.
Negocierea 204
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 209
Capitolul 8
Elemente de
marketing in serviciile educationale 211
Intrebari,
exercitii, teme de lucru 219
Bibliografie 221
Index
tematic 227
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu