Autor : Ioana Drugas
Editura Primus, Oradea
Colectia
An aparitie :2010
Editia a ?
ISBN ?
Nr pagini :245
Format 170 x 240
Descrierea
editurii:
101 aplicatii artterapeutice in consilierea copiilor" doreşte să aducă un sprijin specialiştilor din domeniul psihologiei educaţionale, consilierii şcolare şi consilierii psihologice. Materialul este structurat în două părţi: prima parte ("Artterapia in consilierea copiilor") este destinată unor succinte delimitări conceptuale legate de terapia prin artă în consilierea copiilor, iar cea de-a doua parte ("101 aplicaţii artterapeutice") este structurată în 14 capitole. Cele 101 aplicaţii au fost create pentru a oferi idei specialiştilor despre cum ar putea utiliza arta în: stabilirea relaţiei consilier-copil, cunoaşterea copilului, dezvoltarea proceselor senzorio-perceptive, a gândirii, imaginaţiei, atenţiei, memoriei, laturii emoţionale, relaţiilor sociale şi stimei de sine, tratarea anxietăţii, fobiilor / fricii, depresiei şi furiei. După fiecare set de aplicaţii din domeniile enumerate sunt ataşate anexe pentru a aduce un suport imagistic informaţiilor prezentate. Cartea doreşte sa reprezinte o culegere a consilierii copiilor, de la A (dezvoltarea celor mai simple procese) la Z (tratarea unor tulburări emoţionale / comportamentale).
Cunoscand foarte bine specificul dezvoltarii psihofizice a copilului, valorificand o valoroasa experienta, o bibliografie relevanta, dar mai ales punand suflet, multa dragoste, Ioana Drugas ofera celor interesati de o evolutie normala a copilului "101" aplicatii ale artei in consilierea acestuia. Constienta fiind de faptul ca important in munca de formare a copilului este nu numai ceea ce transmiti, ci mai ales cum faci acest lucru, autoarea invoca "latura distractiva, interactiva si provocatoare a explorarii mediului inconjurator" pentru a-si sustine demersul sau.
Lucrarea este gandita ca un instrument de lucru pentru cei care lucreaza in domeniu si nu numai.
101 aplicatii artterapeutice in consilierea copiilor" doreşte să aducă un sprijin specialiştilor din domeniul psihologiei educaţionale, consilierii şcolare şi consilierii psihologice. Materialul este structurat în două părţi: prima parte ("Artterapia in consilierea copiilor") este destinată unor succinte delimitări conceptuale legate de terapia prin artă în consilierea copiilor, iar cea de-a doua parte ("101 aplicaţii artterapeutice") este structurată în 14 capitole. Cele 101 aplicaţii au fost create pentru a oferi idei specialiştilor despre cum ar putea utiliza arta în: stabilirea relaţiei consilier-copil, cunoaşterea copilului, dezvoltarea proceselor senzorio-perceptive, a gândirii, imaginaţiei, atenţiei, memoriei, laturii emoţionale, relaţiilor sociale şi stimei de sine, tratarea anxietăţii, fobiilor / fricii, depresiei şi furiei. După fiecare set de aplicaţii din domeniile enumerate sunt ataşate anexe pentru a aduce un suport imagistic informaţiilor prezentate. Cartea doreşte sa reprezinte o culegere a consilierii copiilor, de la A (dezvoltarea celor mai simple procese) la Z (tratarea unor tulburări emoţionale / comportamentale).
Cunoscand foarte bine specificul dezvoltarii psihofizice a copilului, valorificand o valoroasa experienta, o bibliografie relevanta, dar mai ales punand suflet, multa dragoste, Ioana Drugas ofera celor interesati de o evolutie normala a copilului "101" aplicatii ale artei in consilierea acestuia. Constienta fiind de faptul ca important in munca de formare a copilului este nu numai ceea ce transmiti, ci mai ales cum faci acest lucru, autoarea invoca "latura distractiva, interactiva si provocatoare a explorarii mediului inconjurator" pentru a-si sustine demersul sau.
Lucrarea este gandita ca un instrument de lucru pentru cei care lucreaza in domeniu si nu numai.
Cuprins:
PARTEA I
ARTTERAPIA
ÎN CONSILIEREA COPIILOR/13
Scurt istoric/14
Ce este artterapia?/16
Cui se adresează artterapia?/17
Ce aflăm despre copil în timpul şedinţelor
artterapeutice?/19
Cabinetul de consiliere în artterapie/21
PARTEA a II- a
I. DEZVOLTAREA PROCESELOR SENZORIO- PERCEPTIVE/27
1.
Copacul magic/27
2.
Peisaj de iarnă/27
3.
Construieşte după miros/28
4.
Floarea magică/29
5.
Ferma/29
ANEXE/31
II. DEZVOLTAREA GÂNDIRII/37
6.
La plajă/37
7.
Omul minge/38
8.
Cartea umblătoare/39
9.
Zmeu pe roţi/39
10.
La plimbare în pantaloni scurţi/40
11.
Masa şi... cei de lângă ea/41
12.
Obiecte răsucite/42
13.
Micul constructor/43
14.
Pe o insulă pustie/43
15.
Părţi componente/44
ANEXE/45
III. DEZVOLTAREA IMAGINATIEI/56
16.
Sperietoarea/56
17.
Cofragul cu surprize/57
18.
Povestea lui Aniel/58
19.
Săpunul fermecat/59 ANEXE/60
IV. DEZVOLTAREA ATENTIEI/63
20.
Inimioara/63
21.
Sigiliul scrisorii/63
22.
Creionul/64
ANEXE/65
V. DEZVOLTAREA MEMORIEI/70
23.
Desenează cu mine vs. Desenează singur/70
24.
Îngeraşii mei/70
25.
Ferma invizibilă/71
26.
Coiful/72
ANEXE/74
VI. DEZVOLTAREA EMOTIONALĂ/80
27.
Palmierul emoţiilor/80
28.
Inimioara mea/81
29.
Baloane vesele, baloane supărate/82
30.
Cifre personalizate/83
31.
Orchestra/83
32.
Vesel-supărat, nervos-speriat/84
33.
Măştile/85
34.
Şerveţele colorate/86
35.
Viaţa. un ghem de aţe/87
36.
Pahare spumante/88
ANEXE/90
VII. RELATIONARE/101
37.
Globul cu continente şi oceane/101
38.
Roata vorbăreaţă/102
39.
Portativul clasei mele/103
40.
Ciorăpeii certăreţi/104
41.
Ghiveci multicolor/105
42.
Hăinuţa cu trei nasturi/106
43.
Discuţie între tacâmuri/107
44.
Ciuleşte urechea/108
45.
Aranjament magic/108
46.
Walkie-talkie/109
ANEXE/111
VIII. STABILIREA RELATIEI CONSILIER COPIL/121
47.
Moara/121
48.
Marea albastră/122
49.
Mida Omida/123
50.
Coşul cu bunătăţi/124
51.
Căniţa magică/125
52.
La picnic/126
53.
Peisaj din amprente/127
ANEXE/128
IX. CUNOAŞTEREA COPILULUI/140
54.
Omul de zăpadă cârlionţat/140
55.
Grădina lui .../141
56.
Colajul „Eu sunt...”/142
57.
Codiţe împletite/Cârlionţi/142
58.
Poftiţi în vagoane/143
59.
Covoraş cu ciucuri/144
60.
Cărticica mea/145
ANEXE/147
X. STIMĂ DE SINE SCĂZUTĂ/157
61.
Grâul încolţit/157
62.
Brăţara tricoloră/158
63.
Planetele/159
64.
Peştele multicolor/160
65.
Podeţul de peste râu/161
66.
Litere decupate/162
67.
Agrafe colorate/164
68.
Sticluţe cu seminţe/165
69.
Mărgelele magice/166
70.
Sacul lui Moş Crăciun/167
71.
Calităţi decupate/168
72.
Cele 4 roţi/168
ANEXE/170
XI. ANXIETATE/176
73.
Barca cu griji/176
74.
Grijile s-au risipit/177
75.
Tabloul fortăreaţă/178
76.
Zidul din cărămizi/179
77.
Mesaj către .../180
78.
Oglindă, oglinjoară/181
79.
Cordeluţa cu antene/182
80.
Noaptea magică/183
ANEXE/184
XII. FOBII/FRICI/189
81.
Monstruleţii haioşi/189
82.
Veioza, prietena mea/189
83.
Detectivul .../190
84.
Bodyguardul meu/191
85.
Hora/192
86.
Punga de chipsuri/193
ANEXE/195
XIII. DEPRESIE/199
87.
Nori de furtună/199
88.
Apelul de urgenţă/199
89.
Pluş, eroul meu/200
90.
Periniţa veselă/201
91.
Hăinuţa la uscat/202
92.
O perdea protectoare?/203
93.
Lacătul/204
94.
Lumânare cu model/205
95.
Clovnul/206
ANEXE/208
XIV. FURIE/218
96.
Amprente/218
97.
Ghemotoc de aţe/220
98.
Urmele din carte/221
99.
Pălării colorate/222
100.
Ochelarii fermecaţi/223
101.
Peisajul perfect/224
ANEXE/226
ANEXA FINALĂ/229
* animale/229
* cifre
personificate/230
* elemente
decorative/accesorii/231
* elemente
din natură/234
* elemente
din grădină/235
* instrumente
muzicale/237
* obiecte
din casă/238
* părţi
componente ale corpului/240
* stări
afective/241
BIBLIOGRAFIE/242
INDEX/244
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu