Autor : Gordon Wheeler, Mark McConville
Editura Gestalt Books
An aparitie :2013
Editia ?
Traducerea vol I Florin Vioreanu
Traducerea vol II Cristina Toader, Lavinia Olteanu,Cristian Fulas
ISBN I: 978-606-93316-5-1; II: 978-606-93316-7-5
Nr pagini : 450 pag + 380 pag
Format ?
Pretul la data postarii : 70 lei la Editura, 89,90
lei la cartifrumoase,82 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Lucrarea contine eseuri scrise in urma unei conferinte, The Heart of
Development, conferinta care s-a dorit a fi un nou inceput al terapiei
pentru copii si adolescenti in viziunea Gestalt.
In aceste noi colectii de texte, cititorul va descoperi o selectie larga care prezinta o gama de aplicatii ale modelului Gestalt la terapia cu copii, adolescenti si familiile si lumile lor. De la abordarea teoretica la practica si de la biroul clinic sau locul de joaca la mediile de familie, scoli, institutii si comunitate, aceste capitole ne poarta intr-o calatorie minunata prin gama extrem de productiva a terapiei gestalt de astazi, terapie concentrata intotdeauna pe primele doua decenii ale vietii. Cu fiecare nou subiect sau cadru sunt oferite si descrise idei si interventii noi si creative care pot fi folosite de practicienii din orice scoala sau de orice orientare.
Gordon Wheeler, Ph. D., a scris mult despre modelul Gestalt ca fundatie pentru integrarea unei psihologii evolutive, a dezvoltarii, constructiviste si a unei intelegeri intersubiective. In mod special, scrierile lui din domeniu s-au concentrat asupra teoriei sinelui si a dezvoltarii, intimitate si relatie, rusine si suport, teorie narativa, studii asupra genului, probleme ale barbatilor, si terapia cu copii si adolescenti.Mark McConville, Ph. D., este psiholog clinician cu practica privata in Shaker Heights, Ohio, cu specializare in psihologia familiei si a adolescentei. Este un membru cu autoritate al Gestalt Institute of Cleveland si a tinut prelegeri nenumarate avand ca tema dezvoltarea copilului, cresterea si educarea copiilor si metodologii de consiliere.
Cuprins:
CUPRINS VOLUMUL I.
COPILARIA
Prefata (Violet Oaklander)
Introducere (Gordon Wheeler)
Partea
I : Teorie
Cap. 1. Câmpul dezvoltării. Alcătuirea
unui model gestalt al dezvoltării.
Gordon
Wheeler
Partea
a II-a: Aplicaţii
Cap. 2. Procesul terapeutic în terapia
copiilor şi adolescenţilor: o perspectivă a gestalt terapiei.
Violet
Oaklander
Cap. 3. Procesul corporal în terapia
copiilor şi adolescenţilor.
Denise
Tervo
Cap. 4. Integrarea gestalt în grupurile de
copii.
Keith
Tudor
Cap. 5. Compulsie şi curiozitate: o
abordare gestalt a tulburării obsesiv-compulsive.
Gordon
Wheeler
Cap. 6. Janet Lederman şi Şcoala Gazebo.
Eduardo
Eizner
Cap. 7. ADHD: O perspectivă gestalt.
Jay
Kent-Ferraro şi Gordon Wheeler
Cap. 8 Vindecarea inimilor tinere rănite :
terapia de grup gestalt cu copii ai căror părinţi au divorţat.
Cynthia
Reynolds şi Ansel Woldt
Partea
a III-a: Perspective si Direcţii Noi
Cap. 9. Intre părinte şi copil. Puterea
ruşinii
Gordon
Wheeler
Cap. 10. Terapia confluent/constructivă a
copiilor cu tulburări de învăţare şi de comportament
Joan
Benevento
Cap. 11. Un model gestalt al dezvoltării
cu aplicaţii în terapia cu copii mici
Steven
S. Wexberg
Cap. 12. Sindromul Pinocchio: Calea către
plenitudine; gestalt terapia cu copii şi adolescenţi.
Felicia
Carroll
CUPRINS VOLUMUL II.
ADOLESCENTA
Prefata
Partea
I: Cadru teoretic
Cap. 1. Teoria câmpului - Lewin,
dezvoltare şi psihoterapie
Mark
McConville
Cap. 2. Lărgirea câmpului: Adolescenţii
afro-americani într-un context gestalt
Deborah
L. Plummer si Darryl S. Tukufu
Cap. 3. Adolescenţa târzie: Un model
gestalt de dezvoltare, criză si terapie de scurtă durată
Robert
Ferguson şi Charlie O'Neill
Cap. 4. Sinele şi rolul patern: O
perspectiva Gestalt asupra atitudinii paterne în relaţie cu adolescentul
Gordon
Wheeler
Cap. 5. Un câmp al diferenţelor: O perspectivă
Gestalt asupra dizabilităţilor de învăţare
Marlene
Moss Blumenthal
Partea
a II-a: Aplicaţii practice
Cap. 6. Recunoaşterea sexualităţii:
susţinerea dezvoltării adolescenţilor homosexuali, lesbiene sau bisexuali
Allan Singer
Cap. 7. O abordare Gestalt în tratarea
Tulburărilor de alimentaţie la adolescenţi
Beverly
Blaney şi John Smythe
Cap. 8. Asertivitatea şi rezolvarea de
conflicte: Un model Gestalt / Cognitiv Comportamental integrat pentru lucrul cu
adolescenţii din mediul urban
Iris
G. Fodor si Christopher Collier
Cap. 9. Ruşine şi suport: înţelegerea
câmpului familiei adolescentului
Robert
G. Lee
Cap. 10. Anorexie şi Contact
Nicole
de Schrevel
Cap. 11. Ruşine şi interiorizare;
spaţiul-viaţa al Skateboardingului: un caz clinic
Mark
McConville
Cap. 12. Sex, minciuni şi înregistrări
audio: O conversaţie despre adolescenţi cu Sonia Nevis
Mark
McConville, MaryAnn Kraus si Gordon Wheeler
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu