Autor : Ioana Drugas
Editura Primus Oradea
Colectia
An aparitie :2012
ISBN ?
Nr pagini :240
Format 170 x 240
Descrierea
editurii:
Una
dintre marile probleme ale generației ce vine din urmă este lipsa de
comunicare cu părinții. Există, astfel, o nevoie iminentă de un
„tutorial” în această privință, întrucât nici tinerii, nici adulții nu
reușesc decât în foarte mică măsură să rezolve conflictul dintre
generații. Aceste eșecuri repetate conduc de cele mai multe ori la
nepăsare, ambele părți lăsând situația așa cum este. (Dobai Andrei, un
tânăr de 18 ani)
Creativitatea,
seriozitatea şi meticulozitatea ce o caracterizează pe autoarea acestei
cărţii au dus la realizarea unui material foarte bine structurat, uşor
de lecturat şi de utilizat de mai mulţi „specialişti” în problematica
adolescenţilor – părinţi, cadre didactice, animatori de tineret,
psihologi şi chiar adolescenţii înşişi. (...) Cel mai provocator mod de
utilizare a acestui ghid şi cel mai mare câştig va fi al adolescenţilor,
ca mici „specialişti” în propria lor formare. (Lévai Mihaela Ioana,
specialist în psihologie educaţională)
A-i
solicita unui adolescent să fie original în ceea ce întreprinde,
înseamnă a-i oferi ocazia de a se schimba, de a-şi dovedi creativitatea,
de a emite idei inedite, ceea ce conduce automat la creşterea
prestigiului lui în grup. Activităţile concepute de autoare şi cuprinse
în prezentul volum oferă oportunităţi extraordinare de a soluţiona
situaţii imaginare în stil personal, prin raportare la experienţa
anterioară. (Bochiş Laura, profesor psihopedagog dr.)
Cuprins:
Un
gând de la Andrei 7
Adolescenţa
văzută prin ochii specialiştilor în psihologie educaţională şi psihopedagogie 8
DESPRE
ADOLESCENŢI 13
Învaţă
să înţelegi adolescentul 15
Particularităţi ale dezvoltării psiho-somatice 15
Maturizarea sexuală şi relaţiile de cuplu 17
Stabilirea scopurilor 19
Imaginea de sine 20
Relaţia adolescent-familie 21
Interrelaţionarea şi raporturile sociale
22
Dezvoltarea emoţională 23
PENTRU
ADOLESCENŢI 27
I. Relaţionare pozitivă adult-adolescent 29
1. De ce e important ca relaţia
profesor-elev să fie una pozitivă? 29
2. Imaginea color a clasei mele 30
3. Ne place când 30
4. Călătorie în timp 31
5. Cartonaş galben - ATENŢIE!,
cartonaş roşu - STOP! 32
6. Coşul de cumpărături 34
7. Semn - Interzis! 35
8. Pensiunea mea 36
9. Un gard perfect pentru casa
mea 37
Anexe 38
II. Dezvoltarea coeziunii clasei de elevi 48
10. De ce e puternic un grup
coeziv? 48
11. O poveste unică 49
12. Două palme suprapuse 50
13. Mascota clasei 51
14. Naufragiaţi pe o insulă pustie 51
15. Lucraţi în echipă! 52
16. Diferiţi, dar împreună! 53
17. Piesele unui puzzle 54
Anexe 56
III. Stabilirea/consolidarea scopurilor în viaţă 62
18. De ce e important să stabilim
scopuri pentru propria noastră viaţă? 62
19. Este scopul meu, al părinţilor
sau al prietenilor mei? 63
20. Ce faci zi de zi pentru a-ţi
atinge scopul? 63
21. Motto-ul meu de-acum 64
22. Personajul meu preferat din
copilărie 65
23. 2027, miercuri, ora 23:45 66
24. Ce sau cine ne poate ajuta? 66
25. Borna kilometrică 68
26. Decizia de acum, viitorul de
mâine? 69
27. În oglinda retrovizoare 70
28. Dealul terasat, uşor de
urcat! 70
29. S.C.O.P 71
Anexe 73
IV. Autocunoaştere şi autoevaluare 83
30. La ce mă ajută să mă cunosc? 83
31. Mozaic 84
32. Asociază cu diferite calităţi
pe care le ai! 84
33. Eu într-un tablou 85
34. Adolescentul, ca un şofer
imprudent 86
35. Învaţă şi de la politicieni 87
36. Taximetristul 88
37. Este ca mine şi sunt ca el? 90
38. Familia mea versus grupul de
prieteni? 91
39. Contrabalanţa unei greutăţi
de 100 kg 92
40. Viaţa mea în 6 piese 93
Anexe
95
V. Managementul conflictelor 107
41. La ce mă ajută managementul
conflictului? 107
42. Învaţă tipurile de
comunicare! 108
43. Ochelarii 3D 109
44. Învaţă-i şi pe alţii
comunicarea asertivă! 110
45. Atenţie! Circuit închis 111
46. Poveşti inedite despre
comunicare 112
47. Clasifică-i după tipul de
comportament 113
48. Scrisoare către cea mai
nesuferită persoană 114
49. Pot fi un mediator de
conflict 115
Anexe 117
VI. Dezvoltarea emoţională 128
50. Ce este inteligenţa
emoţională şi la ce mă ajută? 128
51. Zarul cu emoţii 129
52. Aceeaşi poveste, dar cu
detalii diferite 130
54. Emoţii şi simboluri 131
55. Pod peste prăpastie 131
56. Emoţii pe băţ - cadou pentru
cei dragi 132
57. Evaluează şi cere ajutorul! 133
58. Cercuri concentrice 135
59. Pantomimă 136
60. Think fast! 136
Anexe 138
VII. Relaţiile de cuplu 153
61. Relaţiile de cuplu, acum şi
în viitor 153
62. Cadou pentru partenerul meu 155
63. Ultima filă a romanului meu
de dragoste 156
64. Prinţul meu/Prinţesa mea 157
65. Ce guvernează o relaţie de
cuplu armonioasă 158
66. Spirala din relaţia de cuplu 159
67. Relaţia mea de cuplu - puzzle
din două piese 159
68. Despărţirile, cum ne
descurcăm cu ele? 160
69. Căminul meu 161
70. Învaţă de la alţii 162
Anexe 163
VIII. Luarea deciziilor 170
71. De ce e important să ştim cum
luăm deciziile? 170
72. Scaunul şubred sau fotoliul
confortabil? 171
73. Cercurile concentrice ale
deciziei mele 173
74. Jurnal de decizii 174
75. Construieşte un mozaic. S-ar
putea să te ajute! 174
76. Învăţăm de la animale 175
77. Filmele sunt doar pentru
„entertainment”? 176
78. De cine poate fi influenţată
decizia mea? 177
79. În cuier! 178
80. Listă pentru decizii mai
bune! 179
Anexe 181
IX. Dezvoltarea gândirii critice 188
81. De ce e important să analizăm
critic unele situaţii? 188
82. Reclamele: adevăr sau
manipulare? 189
83. Modelul meu din viaţă 190
84. Viaţa mea în albastru şi roşu 191
85. Fii observator şi analizează
critic! 192
86. Putem învăţa din socializarea
online? 193
87. Organizator de evenimente
mondene 194
88. Observă şi gândeşte înainte
de a-ţi face o opinie definitivă! 195
89. Ce presupune o prietenie
adevărată? 196
Anexe 198
X. Dezvoltarea imaginii şi stimei de sine 205
90. De ce e important să
cunoaştem informaţii despre imaginea şi stima de sine? 205
91. Ce-ţi spune oglinda? 206
92. E mai bine aşa? 207
93. Avem încredere unii în alţii,
ne apreciem unii pe alţii 209
94. Jurnalul calităţilor mele 210
95. Comoara cu nestemate 211
96. Piratul/Prinţesa pirat 212
97. Trecut-prezent-viitor 213
98. Labirintul propriului Eu 215
99. Aşezat pe un balansoar 216
100. Luna - propriul meu satelit 217
Anexe
218
Bibliografie 236
De unde poate fi achiziționata această carte? Nu o gasesc nicaieri!
RăspundețiȘtergere