Editura Universitatii din Bucuresti
Colectia ?
An aparitie :2013
ISBN 978-606-16-0231-5
Nr pagini :164
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 21 lei la Editura
Disponibilitate BCU : cota II330688
Descrierea
editurii:
Tematica acestei cărţi este deosebit de importantă, atât în plan teoretic cât şi aplicativ, pentru toate activităţile desfăşurate în domeniul educaţiei, cu predilecţie pentru exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică. Un mare filozof consideră că etica este o ştiinţă care a dispărut în toată lumea. Consecinţele atât de grave şi nocive ale acestui fapt impun lumii să reinventeze ştiinţa numită etică. Acest lucru devine cu atât mai necesar în condiţiile în care competenţa în absenţa eticii are un rol cu totul nefast, şi îndeosebi în domeniul educaţiei, unde modelul este decisiv în formarea valorilor şi competenţelor morale. Lucrarea tratează un subiect de maximă însemnătate şi actualitate. Apreciem rigoarea ştiinţifică, stilul deosebit de accesibil şi plăcut în care este scrisă cartea. (Prof. univ. dr. Mihaela Roco, Universitatea din Bucureşti)
Tematica acestei cărţi este deosebit de importantă, atât în plan teoretic cât şi aplicativ, pentru toate activităţile desfăşurate în domeniul educaţiei, cu predilecţie pentru exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică. Un mare filozof consideră că etica este o ştiinţă care a dispărut în toată lumea. Consecinţele atât de grave şi nocive ale acestui fapt impun lumii să reinventeze ştiinţa numită etică. Acest lucru devine cu atât mai necesar în condiţiile în care competenţa în absenţa eticii are un rol cu totul nefast, şi îndeosebi în domeniul educaţiei, unde modelul este decisiv în formarea valorilor şi competenţelor morale. Lucrarea tratează un subiect de maximă însemnătate şi actualitate. Apreciem rigoarea ştiinţifică, stilul deosebit de accesibil şi plăcut în care este scrisă cartea. (Prof. univ. dr. Mihaela Roco, Universitatea din Bucureşti)
Cuprins:
Prefaţă 9
PARTEA I - Aspecte etice în
psihologia educaţiei din perspectiva Codului
deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberii practică elaborat dc
Colegiul Psihologilor din România 13
Capitolul 1. - Elemente introductive 15
Capitolul 2. - Principiile menţionate în
Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de
liberă practica 27
Capilolul 3. - Standardele menţionate in
Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de
liberă practică 53
Capitolul 4. - Cercetarea ştiinţifici şi
valorificarea rezultatelor 64
Capitolul 5. - Sancţiuni aplicate in cazul
abaterilor deontologice şi profesionale ale psihologilor cu drept de liberii
practica 72
PARTEA a Il-a - Exemple de
experimente derulate înainte de apariţia codurilor etice în cercetarea
psihologică şi care au avut efecte nedorite asupra participanţilor 77
Capitolul 1. Costul uman al cercetării şi
beneficiul potenţial pentru comunitatea ştiinţifică (experimentul Micul Albert" realizai de Watson (1920) pentru a
evidenţia învăţarea prin condiţionare a fricii) 79
Capitolul 2. Controversatul studiu al lui Cyril
Burt (1963) referitor la influentele eredităţii asupra inteligenţei sau
problematica natura versus cultura 85
Capitolul 3. Experimentul lui Johnson Wendell
privind cauzele balbismului (bâlbâielii), care a capatat regretabila titulatura
de „Studiu monstru” 96
Capitolul 4. Muzafer Sherif si
experimentul „Peştera tâlharilor” (1961)
cu privire la reducerea conflictului intergrupal — aspecte etice ale modului de
inducţie a ostilităţii 112
Capitolul 5. Experimentul lui Stanley
Milgram (1963) referitor la obedienţa faţă de autoritate 122
Partea a III-a - Aspecte etice
în proiectarea, analiza şi raportarea datelor obţinute In
cercetare 137
Capitolul 1. Prezentarea unui studiu de
psihologia educatiei din perspectiva eticii in cercetare - exemplu de bune practici
si rigurozitate stiintifica 139
Capitolul 2. - Participarea la un training
cu tema „Etica cercetarii in psihologie" influenţează modul in care
studenţii abordeaza dilemele etice ? 147
BIBLIOGRAFIE 155
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu