Autor :Michael Minkov, Gert Jan Hofstede, Geert Hofstede
Editura Humanitas
Colectia In afara colectiilor
An aparitie :2012
Editia a I
Editia originala 2010
Traducerea Mihaela Zografi
ISBN 978-973-50-3570-9
Nr pagini :512
Format 150 x 215
Pretul la data postarii : 65 lei la Editura,53,95
lei la elefant ,42,30 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
„Folosind analogia cu programarea calculatoarelor, vom numi asemenea
tipare de gândire, simţire şi acţiune programe mentale sau, după cum
spune subtitlul cărţii, soft mental. Ceea ce, evident, nu înseamnă că
oamenii sunt programaţi aşa cum sunt programate calculatoarele.
Comportamentul unui om e doar în parte predeterminat de programele lui
mentale: el posedă o capacitate elementară de a se abate de la acestea
şi de a reacţiona într-un mod nou, creator, distructiv sau neaşteptat.
Softul mental, despre care este vorba în această carte, arată doar ce
reaţii sunt probabile şi explicabile. ţinând cont de trecutul unui om.“
Michael Minkov (n. 1959) a făcut studii de lingvistică, filologie şi
antropologie la Universitatea din Sofia, iar în anii '90 a fost
secretarul Asociaţiei Est-Europene de Dezvoltare Mana gerială, cu sediul
în Slovenia. În prezent, predă la Sofia cursuri de comportament
organizaţional transnaţional, în cadrul unui program iniţiat de
Universitatea din Portsmouth.
Gert Jan Hofstede (n. 1956), fiul lui Geert Hofstede, a făcut studii de
biologie, pentru a deveni apoi informatician şi a se ocupa de modele
matematice ale fenomenelor sociale. În prezent, predă managementul
informaţiei la Universitatea din Wageningen.
Geert Hofstede (n. 1928) a studiat ingineria la Universitatea Tehnică
din Delft şi a lucrat zece ani în industria olandeză. Între timp, a
susţinut o teză de doctorat în psihologie socială, cu titlul „Jocul
controlului bugetar", după care s-a angajat la compania IBM, unde a
efectuat studii asupra personalului companiei.
Cuprins:
Cuvânt înainte
la ediţia română . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . 5
Prefaţă . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . 9
I. Conceptul de
cultură. . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
1. Regulile jocului social . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
2. Studiul diferenţelor culturale . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
II.
Dimensiunile culturilor naţionale. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
3. Mai egal decât ceilalţi . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
4. Eu, noi şi ei . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
5. El, ea şi el/ea . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .137
6. Ce e diferit este periculos . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
7. Ieri, acum sau mai târziu? . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .228
8. Lumină sau întuneric? . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .268
III. Culturile
din organizaţii. . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 289
9. Piramide, mecanisme, pieţe şi familii: Organizarea
transnaţională . . . 291
10. Elefantul şi barza: Culturi organizaţionale . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .329
IV. Consecinţe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . .363
11. Întâlniri interculturale . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .365
12. Evoluţia culturilor . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .411
Note . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . .457
Bibliografie .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .491
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu