Autor : Elena Maftei Golopentia
Editura Ars Docendi
An aparitie :2012
ISBN 978-973-558-621-8
Nr pagini :349
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : lei la Editura,
lei la elefant (lei ebook-ul), lei la librarie.net
Disponibilitate BCU: BU16 A.73975 ; III493952
Descrierea
editurii:
Razumatul tezei de doctorat aici
Cuprins:
Consideraţii introductive 11
Capitolul l. Spre o sociologie
a mediului academic 17
1.1.
Universitatea şi rolurile ei în lumea modernă 17
1.2.
Tendinţe şi provocări contemporane
21
1.3.
Despre profesia academică 32
1.4.
„Când“ şi „Unde“ sau intersecţia dintre spaţiu şi timp în mediul
universitar 50
1.5.
Profilul studentului român 59
1.6.
Cadrele didactice universitare cu funcţii de conducere 63
1.7.
Câmpuri de putere în spaţiul universitar
72
1.8.
Abateri în câmpul universitar: corupţia, plagiatul şi copiatul la
examene 78
Capitolul 2. Antropologia şi
ştiinţele comunicării: terenul unor eterne pendulări 83
2.1.
Antropologia, ştiinţele comunicării, comunicare: delimitări conceptuale 83
2.2.
La graniţa dintre comunicare şi antropologie 93
Capitolul 3. Despre ritual şi
comunicare 101
3.1.
Ritualul: definiţii, caracteristici, tipologii, funcţii 102
3.1.1. Rit - ritual - ceremonie sau povestea unei
ambiguităţi 108
3.2.
Ritualul în contemporaneitate 110
3.3.
Ritualul şi forţa sa comunicaţională
114
Capitolul 4. Ritualurile
universitare
121
4.1.
Ritualurile universitare sau despre plasarea într-o taxonomie dificil de
realizat 121
4.2.
La început a fost... Despre originea ritualurilor acordării titlului de
doctor şi Doctor Honoris Causa 135
Capitolul 5. Metodă de lucru 141
5.1.
Consideraţii introductive cu privire la demersul de cercetare 141
5.2.
Definirea universului cercetării 144
5.3.
Interviurile cu cadrele didactice şi studenţii 151
5.3.1. Interviurile seniisiructurate (cu cadrele
didactice) 152
5.3.2. Interv iurile structurate (cu studenţii) 156
5.3.3. Analiza datelor culese din interviuri -
metodă de lucru 161
5.3.4. Dificultăţi întâmpinate 164
Capitolul 6. Analiza
corpusului 167
6.1. Interviurile cu cadrele didactice şi
studenţii 167
6.1.1. Tema 1A. Intrarea în mediul academic a
respondcntului 170
6.1.2. Tema 1B. Familiarizarea cu respondenţii
studenţi 175
6.1.3. Tema 2. Mediul universitar românesc 176
6.1.3.1. Aa. Caracterizarea
mediului academic românesc în general şi a mediului academic instituţional din
care facc parte rcspondcntul în special 176
6.1.3.2. Ab. Politicul şi mediul
academic 190
6.1.3.3. Ac. Comunicarea între
membrii comunităţii academice din care facc parte rcspondcntul 195
6.1.3.4. Bc. Comunicarea între
membrii comunităţii academice din care face parte rcspondcntul 199
6.1.4. Tema 3. Ritualurile universitare 203
6.1.4.1. Aa. Importanţa
ritualurilor 203
6.1.4.2. Ba. Importanţa
ritualurilor 213
6.1.4.3. Ab. Rolurile atribuite
de rcspondenţi ritualurilor 223
6.1.4.4. Bb. Rolurile atribuite
de rcspondenţi ritualurilor 230
6.1.4.5. Ac. Descrierea
diferitelor ritualuri din mediul universitar
234
6.1.4.6. Bc. Descrierea
diferitelor ritualuri din mediul universitar
_262
6.1.4.7. ABd. Identificarea altor
momente rituale 266
6.1.4.8. Ae. Modificările
suferite în timp de ritualurile universitare
275
6.1.4.9. Af. Comparaţie între ritualurile
din mediul academic românesc şi mediul academic din străinătate 280
6.1.4.10. Bf. Comparaţie între
ritualurile din mediul academic românesc şi mediul academic din străinătate/
din alte instituţii de învăţământ superior
283
6.1.4.11. Ag. Caracterizarea
ritualurilor universitare, din punctul de vedere al numărului, intensităţii
emoţionale 285
6.1.4.12. Bg. Caracterizarea
ritualurilor universitare, din punctul de vedere al numărului, intensităţii
emoţionale 288
6.1.4.13. Ah. Posibile schimbări
pe care nespondentul ic-ar aduce ritualurilor universitare (sau inventarea
unora noi) 290
6.1.4.14. Bh. Posibile schimbări
pc care respondentul le-ar aduce ritualurilor universitare (sau inventarea
unora noi) 295
6.1.4.15. Ai. Ritualuri
„ratate" 300
6.1.4.16. Bi. Ritualuri
„ratate" 302
6.1.4.17. Aj. Implicarea
diferitelor categorii în ritualurile universitare (studenţi, persoane publice,
părinţi. ONG-uri) 304
6.1.4.18. Bj. Implicarea
diferitelor categorii în ritualurile universitare (studenţi, persoane publice,
părinţi. ONG-uri) 311
Concluzii 313
Bibliografie 334
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu