sâmbătă, 4 aprilie 2015

METODOLOGIA PROCESULUI DEMUTIZARII. Din reperele etapei iniţiale

Autor : Lucia Maescu Caraman,  Alexandru Caraman                
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie :1983
ISBN  ?
Nr pagini :236
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 25 lei pe okazii, 25 lei pe bookblog
Disponibilitate BCU
Download pdf aici 


Descriere:
       Această lucrare a apărut din nevoia de a comunica, într-o modalitate succintă, o parte din datele pe care am reuşit să le sintetizăm ca urmare firească a dialogului profesional pe care l-am purtat, în curgerea ultimilor 25 de ani, alături şi foarte aproape de mulţi defectologi din generaţia căreia aparţinem.

        Departe de a acoperi în întindere sau adîncime problematica atît de largă şi pretenţioasă a ceea ce înţelegem prin „metodologia procesului demutizării“ şi raportînd-o la multe alte contribuţii monografice care s-au scris şi probabil se vor mai scrie în surdologia noastră, lucrarea de faţă este o încercare modestă. In mesajul ideilor pe care le poartă, credem însă, cu convingere.

       Ne referim, în cuprinsul acestui demers la trei din problemele pe care le considerăm esenţiale pentru înţelegerea şi abordarea demutizăru ca act educaţional complex şi dinamic : conceperea activităţilor de structurare a limbajului în viziune sistemică interdisciplinară, reconsiderarea componentei scrise în contextul programului de exersare a comunicării verbale şi reevaluarea structurii ca unitate de bază in invăţarea laturii fonetice a limbii.


Cuprins:

Cuvînt înainte  3

Structurarea limbajului, obiectiv principal in activitatea specifică în procesul dernutizării   5 
Problematica activităţilor de învăţare a citirii si scrierii  80
Iniţierea copiilor in citit-scris  103
Consideraţii asupra activităţilor de învăţare a laturii fonetice a limbii 160
Activităţile individuale în etapa de iniţiere a copiilor in citit-scris  208

Bibliografie  225

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu