Editura Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie :1983
ISBN ?
Nr pagini :244
Format ?
Anticariat
Anticariat
Disponibilitate BCU
Descriere:
Lucrarea are în atenţie o problematică dificilă şi complexa : tulburarile scris-cititului şi terapia lor. Pentru a le putea fundamenta mai bine, acestea sint legate de achiziţiile scris-cititului, şi de relatia dinamică dintre vorbirea orala şi cea scrisa. Este in ultima instanţă, o încercare de sinteză a vastului domeniu ce se refera la actele grafo-lexice în care experienţa logopedica a autorului in corectarea tulburărilor de limbaj, transpare din cuprinsul întregii lucrari.
Structurata pe şapte capitole, un cuvînt introductiv şi o încheiere, în fiecare capitol sînt analizate, pe lingă problematica anunţată în titlu, aspectele de formare şi evoluţie a structurilor psihice ale individului în raport de achiziţiile limbajului in general si a scris-cititului, în special. In principal accentul este pus pe actul grafic, dar dat fiind legătura dintre scns-citit şi însuşirea lor concomitentă în procesul instructiv-edueativ, referirile sint făcute în egală măsură la cele două activităţi.
Cuprins:
Cuvint înainte 11
Capitolul I
Dinamism si relaţie în evoluţia limbajului 13
1. Evoluţia limbajului la copilul normal 13
2. Evoluţia limbajului la handicapaţii senzorial şi de intelect 20
Capitolul II
Formarea deprinderilor de citit-scris 26
1. Virsta optimă de învăţare a citit-scrisului 27
2. Geneza grafismului 29
3. Etapele învăţării citit-scrisulul 31
4. Lectura după imagini — etapă premergătoare a învăţării citit-scrisului 33
5. Scris şi intelect 41
6. Scris şi motricitate 42
7. Citire şi înţelegere 45
8.Scris-cititul în Braille 46
Capitolul III
Relaţie şt evoluţie în disgrafle-dislexie 55
1. Terminologie şi definiţie 56
2. Etiologia tulburărilor scris-cititului 59
Capitorul IV
Dezvoltare şi simptomatologie în tulburările scris-cititulul 73
A. Disgrafîe ţi dislfxie în condiţiile intelectului normal 74
B. Specificul dislexiei-disgrafiei la deficienţii de vedere care citesc şi scriu în Braille 115
C. Specificul disgrafiei şi dislexiei in debilitatea mintală 129
D. Specificul tulburărilor scris-cititului în bolile psihice 147
Capitolul V
Relaţia dintre tulburările vorbirii orale şi cele ale scris-cititului 158
Capitolul VI
Metode şi procedee pentru corectarea disgrafiei şi dislexiei 190
A. Metode şi procedee cu caracter general 171
B. Metode şi procedee cu. caracter specific logopedic 179
Capitolul VII
Relaţia dintre scris-citit şi personalitate 203
In loc de concluzii 222
Rezumat 225
Resume 229
Resumen 234
Cuvint înainte 11
Capitolul I
Dinamism si relaţie în evoluţia limbajului 13
1. Evoluţia limbajului la copilul normal 13
2. Evoluţia limbajului la handicapaţii senzorial şi de intelect 20
Capitolul II
Formarea deprinderilor de citit-scris 26
1. Virsta optimă de învăţare a citit-scrisului 27
2. Geneza grafismului 29
3. Etapele învăţării citit-scrisulul 31
4. Lectura după imagini — etapă premergătoare a învăţării citit-scrisului 33
5. Scris şi intelect 41
6. Scris şi motricitate 42
7. Citire şi înţelegere 45
8.Scris-cititul în Braille 46
Capitolul III
Relaţie şt evoluţie în disgrafle-dislexie 55
1. Terminologie şi definiţie 56
2. Etiologia tulburărilor scris-cititului 59
Capitorul IV
Dezvoltare şi simptomatologie în tulburările scris-cititulul 73
A. Disgrafîe ţi dislfxie în condiţiile intelectului normal 74
B. Specificul dislexiei-disgrafiei la deficienţii de vedere care citesc şi scriu în Braille 115
C. Specificul disgrafiei şi dislexiei in debilitatea mintală 129
D. Specificul tulburărilor scris-cititului în bolile psihice 147
Capitolul V
Relaţia dintre tulburările vorbirii orale şi cele ale scris-cititului 158
Capitolul VI
Metode şi procedee pentru corectarea disgrafiei şi dislexiei 190
A. Metode şi procedee cu caracter general 171
B. Metode şi procedee cu. caracter specific logopedic 179
Capitolul VII
Relaţia dintre scris-citit şi personalitate 203
In loc de concluzii 222
Rezumat 225
Resume 229
Resumen 234
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu