Editura Eikon
An aparitie :2012
ISBN 978-973-757-753-5
Nr pagini :169
Format 130 x 200
Anticariat
Anticariat
Pretul la data postarii :10 lei pe okazii, 10 lei la anticariat-unu
Download pdf aici
Cuvânt înainte 9
1. ISTORICUL ŞI PROBLEMATICA PSIHOLOGIEI SOCIALE 13
1.1. REPERE ISTORICE ŞI CONEXIUNI 13
1.1.1. Principalele etape ale naşterii şi evoluţiei psihologiei sociale 13
1.1.2. Istoria psihologiei sociale din perspectiva achiziţiilor fundamentale 15
1.1.3. Psihologia socială şi alte ştiinţe sociale 21
1.2. TEORII FUNDAMENTALE 22
1.2.1. Funcţii şi caracteristici ale teoriei în psihologia socială 22
1.2.2. Teoria disonanţei cognitive 25
1.2.3. Teoria efectului de groupthink 27
1.3. REPERE METODOLOGICE ÎN PSIHOLOGIA SOCIALĂ 28
1.3.1. Ipoteze, variabile şi măsurare 28
1.3.2. Metodele de autoînregistrare a datelor 29
1.3.3. Metodele observaţionale 30
1.3.4. Metodele calitative 31
1.3.5. Experimentele 32
1.3.6. Cvasi-experimentele 34
1.3.7. Studiile corelaţionale 35
1.4. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ 36
1.4.1. Obiectivele psihologiei sociale aplicate şi contextul istoric al dezvoltării ei 36
1.4.2. Psihologia socială aplicată, problemele sociale şi problemele practice 40
1.4.3. Utilizări ale psihologiei sociale în viaţa personală 42
1.4.4. Strategiile de intervenţie – o formă a influenţei sociale 43
2. PSIHOLOGIA SOCIALĂ ŞI PRICIPALELE DOMENII DE APLICABILITATE 45
2.1. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ÎN VIAŢA COTIDIANĂ 45
2.1.1. Afilierea şi atracţia interpersonală 45
2.1.2. Ataşamentul 53
2.2. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ÎN STUDIUL MASS-MEDIA 55
2.2.1. Cum ne afectează violenţa media 56
2.2.2. Efectele pornografiei media 57
2.2.3. Mass-media şi agenda zilei 59
2.3. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ÎN DOMENIUL SĂNĂTĂŢII ŞI BOLII 61
2.3.1. Promovarea sănătăţii şi prevenţia bolii 61
2.3.2. Stres şi adaptare 67
2.3.3. Suportul social şi sănătatea 70
2.3.4. Studenţii în cercetările despre stres şi suportul social 72
2.4. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ÎN EDUCAŢIE 74
2.4.1. Atitudinile şi comportamentul academic 74
2.4.2. Interacţiunile dintre elevi şi profesori 78
2.4.3. Elevii în interacţiune cu alţi elevi 80
2.5. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ÎN ORGANIZAŢII 82
2.5.1. Satisfacţia în muncă: antecedente şi consecinţe 82
2.5.2. Luarea deciziilor în grup 86
2.6. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ÎN COMUNITĂŢI 89
2.6.1. Comportamentul şi conformitatea socială 89
2.6.2. Viaţa în interiorul oraşelor 91
2.6.3. Efectele de autorealizare 94
2.6.4. Studii cu privire la stigmatizare 95
2.6.5. Prevenţie, comunitate şi schimbare socială 98
3. PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ ŞI PROVOCĂRILE SCHIMBĂRII 103
3.1. INTERVENŢIE ŞI EVALUARE ÎN PSIHOLOGIA SOCIALĂ APLICATĂ 103
3.1.1. Designul procedurilor de intervenţie 103
3.1.2. Evaluarea intervenţiilor 106
3.2. CERCETAREA-ACŢIUNE, CERCETAREA PARTICIPATIVĂ ŞI CERCETAREA MILITANTĂ 108
3.2.1. Cercetarea-acţiune 108
3.2.2. Cercetarea participativă 110
3.2.3. Cercetarea militantă 113
4. COMUNITATEA ŞI GRUPUL. PENTRU O PERSPECTIVĂ UNITARĂ DE ABORDARE 115
4.1. MATRICEA COMUNITARĂ 115
4.1.1. Definirea comunităţii 115
4.1.2. Comunitatea şi grupul 120
4.1.3. Teoria şi metodologia matricei comunitare. Investigaţii de fundamentare 125
4.1.4. Utilizarea matricei comunitare în descrierea grupurilor de poziţie 134
4.1.5. Matrice comunitară şi inteligenţă teritorială 141
4.2. MATRICEA GRUPALĂ. INVESTIGAŢII EXPLORATORII ÎN GRUPURI DE STUDENŢI 147
4.2.1. Dimensiunile matricei grupale 147
4.2.2. Metodologia investigaţiilor 149
4.2.3. Unele rezultate ale investigaţiilor 152
4.3. CÂTEVA CONCLUZII ŞI DESCHIDERI 158
BIBLIOGRAFIE 161
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu