Editura Catharsis Media
Colectia Ce faci in cabinet?
An aparitie : 2010
Traducerea Cristina Dragulin
ISBN 978-973-88661-1-9
Nr pagini : 304
Format 210 x 275
Pretul la data postarii : 94,50 lei la Books-express,
99 lei la Psihoshop
Descrierea
editurii:
Publicatia este un ghid care va prezinta in detaliu pasii ce trebuie urmati pentru a folosi cu succes temele pentru acasa in cadrul terapiei. Veti afla ce trebuie sa contina o tema corecta, cum va puteti asigura angajamentul clientului de a o indeplini si cum evaluati rezultatele ei. Sunt abordate pe larg obstacolele care apar de obicei in calea efectuarii temelor si capcanele ce trebuie evitate pentru a nu transforma o tema intr-un esec.
In functie de scopurile terapeutice ale clientului, sunt prezentate in carte cinci tipuri mari de teme: teme pentru cresterea constientizarii, teme de programare a activitatilor, teme pentru imbunatatirea controlului emotiilor si a eficientei relatiilor interpersonale si teme de testare a credintelor. In fiecare capitol, gasiti prezentate cazuri reale din practica autorului, transcrieri ale dialogurilor din cadrul sedintelor si formulare completate de clientii acestuia in timpul efectuarii temelor.
Michael A. Tompkins abordeaza fara ocolisuri toate retinerile pe care le-ati putea avea fata de aceasta tehnica de lucru: Tema interfereaza cu relatia terapeutica, Nu poti da teme in cazul anumitor probleme clinice, Tema este traumatizanta sau Clientul meu este prea tulburat pentru a face tema, oferind solutii pentru fiecare situatie. In ultimul capitol, este prezentata aplicarea temelor in cazul unor categorii speciale de clienti: varstnicii, copiii si adolescentii, cuplurile si familiile, grupurile, clientii foarte anxiosi si cei cu depresie severa, clientii cu tulburari de personalitate si cei cu tulburari neurocognitive.
In a doua parte, cartea se transforma intr-un adevarat instrument de lucru, punandu-va la dispozitie, in cadrul Anexelor, 48 de formulare diferite, necompletate, pe care le puteti folosi direct cu clientii. Fiecare cumparator al acestei carti are dreptul de a fotocopia si de a utiliza in practica sa clinica individuala aceste formulare. Multe dintre aceste formulare sunt descrise si explicate in carte, in prezentarea cazurilor fiind incluse si astfel de formulare completate de clientii autorului.
Cartea „Psihoterapeutii dau teme pentru acasa” deschide a doua colectie a editurii Catharsis Media, intitulata „Ce faci in cabinet?”. Colectia va cuprinde carti de specialitate scrise de terapeuti practicieni cu mare experienta in domeniu prezentand tehnici si metode mai putin cunoscute in Romania, dar foarte utile pentru orice psiholog sau psihoterapeut. Psihologie.ro
Cuprins:
Publicatia este un ghid care va prezinta in detaliu pasii ce trebuie urmati pentru a folosi cu succes temele pentru acasa in cadrul terapiei. Veti afla ce trebuie sa contina o tema corecta, cum va puteti asigura angajamentul clientului de a o indeplini si cum evaluati rezultatele ei. Sunt abordate pe larg obstacolele care apar de obicei in calea efectuarii temelor si capcanele ce trebuie evitate pentru a nu transforma o tema intr-un esec.
In functie de scopurile terapeutice ale clientului, sunt prezentate in carte cinci tipuri mari de teme: teme pentru cresterea constientizarii, teme de programare a activitatilor, teme pentru imbunatatirea controlului emotiilor si a eficientei relatiilor interpersonale si teme de testare a credintelor. In fiecare capitol, gasiti prezentate cazuri reale din practica autorului, transcrieri ale dialogurilor din cadrul sedintelor si formulare completate de clientii acestuia in timpul efectuarii temelor.
Michael A. Tompkins abordeaza fara ocolisuri toate retinerile pe care le-ati putea avea fata de aceasta tehnica de lucru: Tema interfereaza cu relatia terapeutica, Nu poti da teme in cazul anumitor probleme clinice, Tema este traumatizanta sau Clientul meu este prea tulburat pentru a face tema, oferind solutii pentru fiecare situatie. In ultimul capitol, este prezentata aplicarea temelor in cazul unor categorii speciale de clienti: varstnicii, copiii si adolescentii, cuplurile si familiile, grupurile, clientii foarte anxiosi si cei cu depresie severa, clientii cu tulburari de personalitate si cei cu tulburari neurocognitive.
In a doua parte, cartea se transforma intr-un adevarat instrument de lucru, punandu-va la dispozitie, in cadrul Anexelor, 48 de formulare diferite, necompletate, pe care le puteti folosi direct cu clientii. Fiecare cumparator al acestei carti are dreptul de a fotocopia si de a utiliza in practica sa clinica individuala aceste formulare. Multe dintre aceste formulare sunt descrise si explicate in carte, in prezentarea cazurilor fiind incluse si astfel de formulare completate de clientii autorului.
Cartea „Psihoterapeutii dau teme pentru acasa” deschide a doua colectie a editurii Catharsis Media, intitulata „Ce faci in cabinet?”. Colectia va cuprinde carti de specialitate scrise de terapeuti practicieni cu mare experienta in domeniu prezentand tehnici si metode mai putin cunoscute in Romania, dar foarte utile pentru orice psiholog sau psihoterapeut. Psihologie.ro
Cuprins:
Introducere 15
Ce este tema pentru acasa in psihoterapie? 16
Beneficiile temei pentru acasa in psihoterapie 18
Organizarea cartii 20
PARTEA I. Pasi-cheie pentru succesul temelor
Capitolul 1. Pasul 1: Creati o tema cu semnificatie 25
Oferiti motivari clare pentru tema, legate de scopurile tratamentului 26
Faceti tema semnificativa pentru ideea centrala a unei sedinte de terapie 30
Faceti tema acceptabila pentru client si terapeut 33
Adaptati tema contextului sociocultural al clientului 35
Capitolul 2. Pasul 2: Stabiliti tema si faceti tot posibilul sa fie indeplinita 41
Colaborati 43
Faceti din tema o situatie din care nimeni nu are nimic de pierdut 45
Faceti tema concreta si specifica 45
Revizuiti motivele de a da o tema si asigurati-va de angajamentul clientului de a o indeplini 47
Incepeti cu pasi mici 49
Cadeti de acord asupra unei metode de inregistrare 50
Anticipati obstacolele si dezvoltati un plan de rezerva 55
Stabiliti conditionari precise 58
Scrieti un set precis de instructiuni pentru tema 61
Capitolul 3. Pasul 3: Revizuiti tema dupa realizarea ei 65
Fiti consecvent 67
Fiti curios 71
Fiti incurajator 73
Fiti prudent 76
Luati in considerare posibilitatea de a da din nou tema, dupa analiza problemelor 77
Partea a II-a. Punerea in aplicare a pasilor-cheie
Capitolul 4. Teme pentru cresterea constientizarii 81
Automonitorizarea 83
Psihoeducatia 99
Capitolul 5. Teme de programare a activitatilor 103
Tipuri de teme de programare a activitatilor 104
Stimularea acceptarii temelor de programare a activitatilor 121
Capitolul 6. Teme pentru imbunatatirea controlului emotiilor 124
Tipuri de teme pentru imbunatatirea emotiilor 124
Stimularea acceptarii temelor pentru imbunatatirea controlului emotiilor 131
Capitolul 7. Teme de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale 135
Tipuri de teme de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale 136
Stimularea acceptarii temelor de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale 148
Capitolul 8. Teme de testare a supozitiilor 159
Tipuri de teme de testare a supozitiilor 160
Stimularea acceptarii temelor de testare a supozitiilor 170
Capitolul 9. Depasirea obstacolelor 173
Trei etape in depasirea obstacolelor 174
Evaluarea potentialului clientului de neindeplinire a temei 175
Strategii pentru depasirea celor mai intalnite patru obstacole 187
Credintele si atitudinile terapeutilor, posibile obstacole in realizarea temelor 201
Capitolul 10. Teme pentru categorii speciale de populatie 207
Varstnicii 207
Copiii si adolescentii 211
Cuplurile si familiile 217
Grupurile 224
Clientii foarte anxiosi 229
Clientii cu depresie severa 233
Clientii cu tulburari de personalitate 236
Clientii cu tulburari neurocognitive 240
Anexe 245
Formular de Exersare a Ascultarii Active (cuplu)
Formular de Programare a Activitatii (adult)
Formular de Programare a Activitatii - Obiective Propuse / Activitate Reala (adult)
Formular de Intelegere dupa Conflict (cuplu)
Formular de Monitorizare a Anxietatii si Panicii (adult)
Formular de Exersare a Asertivitatii (adult)
Formular de Testare a Credintelor (adult)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Alimentar Exagerat (adult)
Formular de Practica Generalizata a Respiratiei (adult)
Formular de Control al Respiratiei (adult)
Formular "Zilele Atentiei" (cuplu)
Formular de Exersare a Ascultarii Eficiente (cuplu)
Formular de Monitorizare a Expunerii (adult)
Formular de Monitorizare a Expunerii (copil)
Formular de Monitorizare a Alimentelor Consumate (adult)
Formular de Monitorizare a unui Obicei (adult)
Fluturas de Monitorizare a Smulgerii Parului (adult)
Formular de Monitorizare a Smulgerii Parului (adult)
Formular de Monitorizare a Contextelor Smulgerii Parului (adult)
Formular de Contract pentru Realizarea Temei (copil-parinte)
Formular de Descriere a Temei (adult)
Formular de Evaluare a Calitatii Realizarii Temei (adult)
Formularul "Cum evolueaza copilul meu?" (copil)
Formularul "Mi s-a Dereglat Aparatul de Vazut Viitorul" (copil)
Formular de Monitorizare a Dispozitiei (adult)
Formular de Monitorizare a mai multor Obsesii (adult)
Jurnalul meu de Anxietate si Teama (copil)
Formularul meu cu Programul Zilnic de Activitati (copil)
Formularul meu de Inregistrare a Progresului Temei (copil)
Jurnalul Atacului de Panica (adult)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Anxios - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Ticurilor Motorii - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Obsesiv-Compulsiv - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a unui Comportament-Problema - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Ciupirii sau Scarpinarii (adult)
Formular de Prezicere a Placerii (adult)
Formular de Testare a Predictiilor (adult)
Formular de Monitorizare a Problemei (adult)
Formular de Practica Generalizata a Relaxarii (adult)
Formular de Exersare a Relaxarii (adult)
Formular de Monitorizare a Ritualurilor (adult)
Formular de Monitorizare a Ritualizarilor (adult)
Formular de Monitorizare a unei Singure Obsesii (adult)
Formular de Exersare a Abilitatilor Sociale (copil)
Formular de Monitorizare a Lucrurilor care ma Infurie (copil)
Formular de Monitorizare a Lucrurilor care ma Sperie (copil)
Formular de Monitorizare a Grijilor (adult)
Formular cu Instructiuni pentru Tema (adult)
Referinte 297
Ce este tema pentru acasa in psihoterapie? 16
Beneficiile temei pentru acasa in psihoterapie 18
Organizarea cartii 20
PARTEA I. Pasi-cheie pentru succesul temelor
Capitolul 1. Pasul 1: Creati o tema cu semnificatie 25
Oferiti motivari clare pentru tema, legate de scopurile tratamentului 26
Faceti tema semnificativa pentru ideea centrala a unei sedinte de terapie 30
Faceti tema acceptabila pentru client si terapeut 33
Adaptati tema contextului sociocultural al clientului 35
Capitolul 2. Pasul 2: Stabiliti tema si faceti tot posibilul sa fie indeplinita 41
Colaborati 43
Faceti din tema o situatie din care nimeni nu are nimic de pierdut 45
Faceti tema concreta si specifica 45
Revizuiti motivele de a da o tema si asigurati-va de angajamentul clientului de a o indeplini 47
Incepeti cu pasi mici 49
Cadeti de acord asupra unei metode de inregistrare 50
Anticipati obstacolele si dezvoltati un plan de rezerva 55
Stabiliti conditionari precise 58
Scrieti un set precis de instructiuni pentru tema 61
Capitolul 3. Pasul 3: Revizuiti tema dupa realizarea ei 65
Fiti consecvent 67
Fiti curios 71
Fiti incurajator 73
Fiti prudent 76
Luati in considerare posibilitatea de a da din nou tema, dupa analiza problemelor 77
Partea a II-a. Punerea in aplicare a pasilor-cheie
Capitolul 4. Teme pentru cresterea constientizarii 81
Automonitorizarea 83
Psihoeducatia 99
Capitolul 5. Teme de programare a activitatilor 103
Tipuri de teme de programare a activitatilor 104
Stimularea acceptarii temelor de programare a activitatilor 121
Capitolul 6. Teme pentru imbunatatirea controlului emotiilor 124
Tipuri de teme pentru imbunatatirea emotiilor 124
Stimularea acceptarii temelor pentru imbunatatirea controlului emotiilor 131
Capitolul 7. Teme de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale 135
Tipuri de teme de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale 136
Stimularea acceptarii temelor de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale 148
Capitolul 8. Teme de testare a supozitiilor 159
Tipuri de teme de testare a supozitiilor 160
Stimularea acceptarii temelor de testare a supozitiilor 170
Capitolul 9. Depasirea obstacolelor 173
Trei etape in depasirea obstacolelor 174
Evaluarea potentialului clientului de neindeplinire a temei 175
Strategii pentru depasirea celor mai intalnite patru obstacole 187
Credintele si atitudinile terapeutilor, posibile obstacole in realizarea temelor 201
Capitolul 10. Teme pentru categorii speciale de populatie 207
Varstnicii 207
Copiii si adolescentii 211
Cuplurile si familiile 217
Grupurile 224
Clientii foarte anxiosi 229
Clientii cu depresie severa 233
Clientii cu tulburari de personalitate 236
Clientii cu tulburari neurocognitive 240
Anexe 245
Formular de Exersare a Ascultarii Active (cuplu)
Formular de Programare a Activitatii (adult)
Formular de Programare a Activitatii - Obiective Propuse / Activitate Reala (adult)
Formular de Intelegere dupa Conflict (cuplu)
Formular de Monitorizare a Anxietatii si Panicii (adult)
Formular de Exersare a Asertivitatii (adult)
Formular de Testare a Credintelor (adult)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Alimentar Exagerat (adult)
Formular de Practica Generalizata a Respiratiei (adult)
Formular de Control al Respiratiei (adult)
Formular "Zilele Atentiei" (cuplu)
Formular de Exersare a Ascultarii Eficiente (cuplu)
Formular de Monitorizare a Expunerii (adult)
Formular de Monitorizare a Expunerii (copil)
Formular de Monitorizare a Alimentelor Consumate (adult)
Formular de Monitorizare a unui Obicei (adult)
Fluturas de Monitorizare a Smulgerii Parului (adult)
Formular de Monitorizare a Smulgerii Parului (adult)
Formular de Monitorizare a Contextelor Smulgerii Parului (adult)
Formular de Contract pentru Realizarea Temei (copil-parinte)
Formular de Descriere a Temei (adult)
Formular de Evaluare a Calitatii Realizarii Temei (adult)
Formularul "Cum evolueaza copilul meu?" (copil)
Formularul "Mi s-a Dereglat Aparatul de Vazut Viitorul" (copil)
Formular de Monitorizare a Dispozitiei (adult)
Formular de Monitorizare a mai multor Obsesii (adult)
Jurnalul meu de Anxietate si Teama (copil)
Formularul meu cu Programul Zilnic de Activitati (copil)
Formularul meu de Inregistrare a Progresului Temei (copil)
Jurnalul Atacului de Panica (adult)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Anxios - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Ticurilor Motorii - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Obsesiv-Compulsiv - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a unui Comportament-Problema - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Ciupirii sau Scarpinarii (adult)
Formular de Prezicere a Placerii (adult)
Formular de Testare a Predictiilor (adult)
Formular de Monitorizare a Problemei (adult)
Formular de Practica Generalizata a Relaxarii (adult)
Formular de Exersare a Relaxarii (adult)
Formular de Monitorizare a Ritualurilor (adult)
Formular de Monitorizare a Ritualizarilor (adult)
Formular de Monitorizare a unei Singure Obsesii (adult)
Formular de Exersare a Abilitatilor Sociale (copil)
Formular de Monitorizare a Lucrurilor care ma Infurie (copil)
Formular de Monitorizare a Lucrurilor care ma Sperie (copil)
Formular de Monitorizare a Grijilor (adult)
Formular cu Instructiuni pentru Tema (adult)
Referinte 297
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu