16/04/2015

CRISTALIZAREA OPINIEI PUBLICE

Autor :
Edward L. Bernays            
Editura Comunicare.ro 
An aparitie :2003, 2020      
Editia originala: 1923, Cristallizing Public Opinion
Traducerea Florin Paraschiv
ISBN  978-973-711-624-6
Nr pagini :162
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 32,28 lei la Editura, 34 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe scribd (ed 2003)

Descrierea editurii:

        Cred că paragraful următor dintr-o lucrare recentă a profesorului Ferdinand Tönnies are o semnificație deosebită pentru toți cei care consideră că modelarea conștientă a opiniei publice este o sarcină ce întruchipează idealuri înalte: «Viitorul opiniei publice este viitorul civilizației. Puterea opiniei publice este, cu siguranță, într-o continuă creștere și va continua să crească. […] Este, prin urmare, limpede datoria pe care o are elita societății – cei cultivați, educați, experții, intelectualii. Ei trebuie să insufle motivațiile morale și spirituale în opinia publică. Opinia publică trebuie să devină conștiința publică.» Consider că misiunea cea mai înaltă a consilierului în relații publice în societatea în care trăiește este crearea unei conștiințe publice.” – EDWARD L. BERNAYS

        Din spatele cortinei, ca un adevărat regizor al spectacolului social, Bernays a construit imagini care ulterior au devenit legende. El a adus săpunul în mâinile copiilor, în- vățându-i să-l folosească și să-l îndrăgească, a readus cărțile în mâinile cititorilor, micul dejun pe mesele americanilor, țigările în poșetele doamnelor, a influențat casele de modă în definirea idealului de frumusețe, a ridicat și a coborât oameni politici, a consiliat trei președinți ai Statelor Unite – Calvin Coolidge, Herbert Hoover și Dwight D. Eisenhower, a declinat ofertele venite din partea lui Hitler și Franco, iar la vârsta de 98 de ani încă avea un cuvânt de spus în relațiile publice, domeniu pe care l-a inventat în 1919. – REMUS PRICOPIE

        Edward L. Bernays (1891-1994), nepot si discipol al lui Sigmund Freud, a fost numit, pe buna dreptate, "parintele relatiilor publice". Pornind de la experienta sa personala (impresar, apoi angajat al serviciilor americane de propaganda in timpul Primului Razboi Mondial), Bernays a fost primul care a intrevazut, la inceputul anilor '20, potentialul enorm al profesiei de consilier in relatii publice. 
        La noi au fost traduse cartile:
Cristalizarea opiniei publice, Comunicare.ro 2003, 2020
Propaganda, Alexadria Publishing House 2012, 2017
Relatii publice, Alexadria Publishing House 2014

Cuprins:

Studiu introductiv: Edward L. Bernays, pãrintele relațiilor publice  /7
Prefațã la ediția a doua  /  47
Cuvânt înainte  /  49

PARTEA I. Scopul și funcțiile
CAPITOLUL I. 
Scopul consilierului în relații publice  /  53
CAPITOLUL II. 
Consilierul în relații publice. Importanța tot mai mare a profesiei  /  68
CAPITOLUL III. 
Rolul unui avocat special  /  78

PARTEA A II-A– Grupul și mulțimea
CAPITOLUL I. 
Din ce este alcãtuitã opinia publicã?  /  87
CAPITOLUL II. 
Opinia publicã este încãpãțânatã sau maleabilã?  /  93
CAPITOLUL III. 
Interacțiunea opiniei publice cu forțele care contribuie la crearea ei  /  99
CAPITOLUL IV. 
Puterea forțelor în interacțiune care formeazã opinia publicã  /  106
CAPITOLUL V. 
O înțelegere a fundamentelor motivației publice este necesarã pentru activitatea consilierului în relații publice  /  113
CAPITOLULVI. 
Grupul și turma sunt mecanismele esențiale ale schimbãrii publice  /  123
CAPITOLULVII. 
Punerea în practicã a acestor principii  /  128

Partea a III-a – Tehnicã și metodã
CAPITOLUL I. 
Publicul poate fi atins doar prin medii de comunicare încetãțenite  /  135 
CAPITOLUL II. 
Grupurile sociale care se întrepãtrund, deplasarea continuã a grupurilor, schimbarea condițiilor și flexibilitatea naturii umane vin cu toate în ajutorul consilierului în relații publice  /  144
CAPITOLUL III. 
Scurtã prezentare a metodelor care pot fi folosite pentru a modifica punctul de vedere al unui grup  /  162

PARTEA A IV-A. Relații etice
CAPITOLUL I. 
O analizã a presei și a altor medii de comunicare cu care lucreazã consilierul în relații publice  /  171
CAPITOLULII. 
Obligațiile fațã de public în calitate de pledant  /  191

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu