Editura Herald
Colectia Parentaj
An aparitie :2015, 2019
Editia a II-a
Titlul original: The Pressured Child: Freeing Our Kids from Performance Overdrive and Helping Them Find Success in School and Life
Traducerea Walter Fotescu
ISBN 978-973-111-777-5
Nr pagini :400
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :36,50 lei la Editura,
34,40 lei la elefant, 30,10 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Cum a fost la şcoală? Aceste cuvinte conţin suma dorinţelor
părinţilor de a şti ce învaţă şi ce experimentează copiii lor la şcoală
în fiecare zi. Copiii ar putea să nu dezvăluie foarte multe, dar
psihologul Michael Thompson ne sugerează că răspunsurile le vom putea
găsi dacă ştim să citim indiciile şi - tot atât de important - dacă ne
amintim propriile noastre experienţe din perioada şcolii.
Şcoala, ne aminteşte Thompson, ocupă mai mult timp din viaţa diurnă a unui copil decât orele petrecute acasă; iar şcoala nu este plină doar de studiu, ci şi de emoţie umană: bucurie, frică, invidie, iubire, manie, sexualitate, plictiseală, competitivitate.
Prin intermediul interviurilor detaliate, al studiilor de caz şi al jurnalelor elevilor trimise prin e-mail, inclusiv ale propriilor săi copii, Thompson aruncă lumină asupra profundei călătorii psihologice antrenată de şcoală, o călătorie pe care trebuie să o parcurgă toţi copiii pentru a creşte şi a se dezvolta, fie că sunt elevi de nota zece sau repetenţi. Cei mai mulţi dintre noi ne amintim această călătorie, dar copiii noştri trebuie să o parcurgă în ritmul lor.
În relatări care sunt pe rând tulburătoare, şocante, înălţătoare şi pline de inspiraţie, vedem elevi făcând faţă realităţii bogat structurate a vieţii lor, născocind propriile strategii unice pentru a supravieţui şi înflori la şcoală. Pentru părinţi, această carte este o fereastră către peisajul emoţional ascuns al zilelor de şcoală şi trimite către răspunsurile pe care ni le dorim şi de care totodată ne temem pe măsură ce căutăm să ne ajutăm copiii să reuseaşcă la şcoală şi în viaţă.
Presiunea exercitata asupra
elevilor de a excela la scoala si de a intra la cele mai bune facultati
nu a fost niciodata mai intensa. In aceasta noua carte, renumitul autor
al bestseller-ului Crescandu-l pe Cain se adreseaza obsesiei actuale pentru performanta copiilor, furnizand un raspuns profund uman.
Şcoala, ne aminteşte Thompson, ocupă mai mult timp din viaţa diurnă a unui copil decât orele petrecute acasă; iar şcoala nu este plină doar de studiu, ci şi de emoţie umană: bucurie, frică, invidie, iubire, manie, sexualitate, plictiseală, competitivitate.
Prin intermediul interviurilor detaliate, al studiilor de caz şi al jurnalelor elevilor trimise prin e-mail, inclusiv ale propriilor săi copii, Thompson aruncă lumină asupra profundei călătorii psihologice antrenată de şcoală, o călătorie pe care trebuie să o parcurgă toţi copiii pentru a creşte şi a se dezvolta, fie că sunt elevi de nota zece sau repetenţi. Cei mai mulţi dintre noi ne amintim această călătorie, dar copiii noştri trebuie să o parcurgă în ritmul lor.
În relatări care sunt pe rând tulburătoare, şocante, înălţătoare şi pline de inspiraţie, vedem elevi făcând faţă realităţii bogat structurate a vieţii lor, născocind propriile strategii unice pentru a supravieţui şi înflori la şcoală. Pentru părinţi, această carte este o fereastră către peisajul emoţional ascuns al zilelor de şcoală şi trimite către răspunsurile pe care ni le dorim şi de care totodată ne temem pe măsură ce căutăm să ne ajutăm copiii să reuseaşcă la şcoală şi în viaţă.
Michael Thompson este un faimos psiholog pentru copii, popular prin conferinţele şi atelierele pentru părinţi şi consilieri şcolari pe care le susţine în toată lumea şi în care abordează teme de actualitate despre creşterea şi educarea copiilor.
În limba română, au apărut:
Mama, sunt tachinat! Cum sa-ti ajuti copilul sa faca fata problemelor vietii sociale (coautor), Trei 2016
Crescându-l pe Cain. Sa ocrotim viata emotionala a baietilor (coautor), Herald 2013, 2021
Prieteni buni, duşmani aprigi. Sa intelegem viata sociala a copiilor (coautor), Herald 2013
Educaţie fără constrângeri.Sa ne eliberam copiii de presiunea performantei si sa-i ajutam sa obtina succesul la scoala si in viata (coautor), Herald 2015, 2019
E baiat ! - Dezvoltarea fiului tau de la nastere pana la optsprezece ani (coautor), Herald 2018
Despre baieti. Raspunsuri la cele mai frecvente intrebari referitoare la cum sa crestem un baiat, Humanitas 2020
Teresa Barker este jurnalista si co-autoare a mai multor cărți de parenting, printre care:
Educaţie fără constrângeri.Sa ne eliberam copiii de presiunea performantei si sa-i ajutam sa obtina succesul la scoala si in viata (coautor), Herald 2015, 2019
E baiat!. Dezvoltarea fiului tau de la nastere pana la 18 ani (coautor), Herald 2018
De ce nu se joacă nimeni cu mine? Ajută-ți copilul să-și facă prieteni (coautor), Trei 2021
Prefaţă de Otilia Mantelers ... 7
Mulţumiri ... 15
Introducere ... 19
1. Dacă dai crezare vorbelor copiilor ... 23
2. Un loc al adevărului. O zi la şcoală. Viaţa Helenei ... 53
3. Copii cu răspunderi. Miracolul dezvoltării ... 92
4. A avea succes. Pasiune, politică şi perseverenţă ... 136
5. Dezastru şi renaştere. Călătorii definite prin luptă ... 170
6. La naiba, nu! Călătorii definite prin sfidare şi disperare ... 227
7. Tranziţii şi schimbări de direcţie ... 269
8. "Numai de şi-ar aduce aminte!" ... 295
9. Demenţa admiterii. Acapararea ultimului an de liceu ... 323
10. Înţelepciunea supremă ... 351
Epilog ... 381
Despre autori ... 386
Bibliografie ... 387
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu