Editura Universitatii din Bucuresti
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-606-16-0586-6
Nr pagini : 232
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 29 lei la Editura, lei la elefant (lei ebook-ul), lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Subiect nelipsit al tuturor campaniilor electorale, atunci când se vorbeşte despre oportunităţi privind educaţia, accesul pe piaţa muncii ori sprijinul în întemeierea unei familii şi achiziţionarea unei locuinţe, nu este de mirare că adolescentul român cultivă o detaşare autistică sui generis faţă de problemele curente ale societăţii în care trăieşte.
Cuprins:
Adolescentul politic - un construct neverosimil? 9
Capitolul I: Movendo inter mundus: dimensiuni psiho-sociale ale tranziţiei în adolescentă 15
1.1. Adolescenta - o varstă in cautarea unei definitii 15
1.3. Este adolescenta un stadiu distinct al dezvoltării umane? 19
1.3. Panoptic al perspectivelor teoretice asupra adolescentei 22
1.3 1. Caracteristici longitudinale ale studiului ştiinţific al adolescentei 24
1.3.2. Reevaluarea caracterului „furtunos şi avantat“ al adolescenţei 24
1.3.3. Reevaluarea caracterului „furtunos şi nvântat“ al adolescenţei (bis) 28
1.3.4. Inflatia adolescenţei şi criza de identitate în "economia“ tranzitiei de la copilărie la vârsta adulta 30
1.3.5. Statute ale identităţii în adolescenţa tarzie 36
1.3.6. Formarea identităţii: principium individuations vs. empty self 38
1.3.7. O tipologie a strategiilor empirice de formare a identităţii 41
1.3.8. Egocentrismul adolescentin şi imaginea de sine 42
1.3.9. Modelul bioecologic al dezvoltării umane şi perspectiva agentica asupra adolescenţei 43
1.4. Robinsonada adolescentina si simbolismul politic al maturizarii 45
1.5. Criterii ale maturitatii: mituri ale adolescenţei 51
1.6. Mitul Peter Pan: construcţia socio-culturala a adolescenţei 58
1.7. Scurt rezumat 63
Capitolul II: De la zoon politikon, la politica! correctness: recurente psihopolitice în reprezentările, atitudinile şi valorile adolescenţilor 65
2.1. Ideal, structura şi diviziune sociala in societate 65
2.2. „Politic“ şi „politica" - delimitări terminologice 70
2.3. Cetatea, ca spatiu mundan, construct filosofic şi reprezentare mintala 72
2.4. Imago boni principis si elaborarea self-concept-ului adolescentin 76
2.5. Omul politic şi masele - nomos vs pandemonium? 93
2.6. The "Skinwell" society - un oximoron aparent 103
2.7. Political correctness sau "mentaleza" pe intelesul tuturor 106
2.8. Scurt rezumat 107
Capitolul III: Smoke and mirrors: prezentare, re-prezentare si non-prezentare în comunicarea politică 109
3.1. Elemente fundamentale ale procesului de comunicare 109
3.2. Mijloace verbale şi nonverbale ale comunicării politice 114
3 3. Licit şi ilicit in comunicarea politic 133
3.4. Maeştrii iluziei: peisuasiune şi manipularein comunicarea politica 123
3.5. Scurt rezumat 134
Capitolul IV: Elenchi idolorum: formarea reprezentărilor sociale şi politice la adolescenţi 135
4.1. Refutarea idolilor 135
4.2. Caracteristici ale socio-cognitiei la adolescenti 137
4.3. Reconstructia realităţii sociale 139
4.3.1. Imagine vs. reprezentare: delimitări terminologice 139
4.3.2. Delinirea reprezentărilor sociale 141
4.3.3. Caracteristici şi functii ale reprezentărilor sociale 144
4.3.4. Componente ale reprezentărilor sociale 145
4.3.5. Formarea reprezentărilor politice la adolescenti 147
4.4. Cultură şi socializare politică la adolescenti 149
4.5. Factori psihologici implicati in crearea de imagine 151
4.6. Tehnici şi procedee folosite în formarea şi controlarea imaginii politice 153
4.7. Scurt rezumat 158
Capitolul V: The Facebook generation: atitudini şi valori în comunicarea politică la adolescenţi 161
5.1. Atitudinile politice: definiţie, structură, procesualitate 161
5.2. Elaborarea opiniilor si atitudinilor politice la copii şi adolescenţi 166
5.3. Structura atitudinilor politice la adolescenti 168
5.4. Activism şi acţionism politic în adolescenţă 172
5.5. Dezvoltarea morală la adolescenti in contextul participării politice 174
5.6. Constiinta morală şi ierarhii valorice la adolescenti 177
5.7. Generaţia ..Facebook": atitudini şi valori politice in spatiul virtual 182
5.8. Scurt rezumat 183
„Alien vs. Predator“ sau despre foloasele cunoaşterii profane în psihologia politică 185
Referinţe bibliografice 199
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu