15/04/2013

INTRE NICAIERI SI ALTUNDEVA



Autor : Adrian Nuta            
Editura SPER
Colectia ANIM
An aparitie :2009

ISBN  978-973-8383-43-2
Nr pagini :171

Pret : 25 lei la Editura, 23,75 lei la librariepsi, 18 lei la librarie.net





Descrierea editurii:
Acum ceva timp, o prietenă foarte bună, aflată în vizită, a făcut următoarea remarcă: „Cred că este prima casă în care intru şi în care nu există un calculator.” Această situaţie i s-a părut, probabil, stranie, motiv pentru care s-a oferit să-mi împrumute laptop-ul ei un pic mai vechi. Am acceptat propunerea, simţind astfel că intru cumva în rândul lumii. Iată-mă, aşadar, căutand de zor tastele, cu speranţa, nerealistă, cred, dintr-o perspectivă mai modernă, de a scrie prima mea carte direct pe computer în mai puţin de o lună (cum s-a întâmplat cu celelalte). Cu toate acestea, eu sunt optimist (deşi nu sunt pregătit sufleteşte să privesc ceasul), după acest prim paragraf. În fond, când sunt în stare de flux, ca acum, timpul nu mai contează.
Titlul de pe copertă este înşelător, într-un fel. Nu va fi/este o carte despre geografie, decât dacă admiţi, dragul meu cititor androgin (aş vrea să scap de corectitudinea politică bisexuală), că există o geografie a spiritului în care eu, un ins nealfabetizat IT, te-aş putea iniţia. Este o carte despre experienţa de a fi prezent, aşa cum o voi trăi, cum altfel, pe măsură ce o voi scrie. Şi, pentru a fi complet avizat, înainte de a scoate banii din portofelul electronic (da, ştiu să folosesc un card, nu sunt chiar venit din insulele lui Margaret Mead), te anunţ, cu modestia-mi caracteristică şi faimoasă, că ceea ce contează cu adevărat nu este conţinutul (fascinant, oricum), ci vibraţia din spatele lui. Este ca şi cum aş încerca să te fac să vezi bucuria de a fi, iar pentru asta apelez la cuvinte şi idei, cu speranţa că privirea, la un moment dat, îţi va aluneca printre ele. Această carte este un joc la care te invit să participi ca un copil curios şi lipsit de idei preconcepute. Dacă ai putea admite că tot ce ai învăţat până acum despre spiritualitate este greşit, ar fi grozav. Şi chiar dacă nu recunoşti asta, oricum e bine. Până la sfârşitul cărţii drumul e lung şi plin de surprize.
                           Autorul

Cuprins:

Introducere ... 7

1 august ... 9
2 august ... 14
3 august ... 25
4 august ... 34
5 august ... 42
6 august ... 56
7 august ... 71
8 august ... 81
9 august ... 93
10 august ... 99
11 august ... 119
12 august ... 129
13 august ... 143
14 august ... 155
15 august ... 160

Bibliografie selectivă ... 171

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu