marți, 13 mai 2014

COPILUL TAU CUM SE JOACA? Interpretări psihologice ale jocului



Autor : Sophie Marinopoulos               
Editura Philobia
Colectia Ecologia interioară
An aparitie :2014
Editia ?    
Traducerea?
ISBN 978-606-8560-11-3
Nr pagini :160
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :20  lei la Editura, 19 lei la eusunt, 20 lei la librarie.net





Descrierea editurii:
Sophie Marinopoulos a inventat o metodă pentru a-i ajuta pe părinţi să-şi înţeleagă mai bine copilul şi să se asigure de echilibrul şi de evoluţia psihologico-emoţională a acestuia. Cum aşa ?

Observându-l cum se joacă !

Copilul se joacă cu guriţa la patru luni pentru a-şi dezvolta curiozitatea; la 12 luni se joacă de-a „cucu bau” pentru a învăţa să se separe de celălalt; se joacă de-a încălcarea regulilor la doi ani pentru a înţelege mai bine regulile impuse de părinţi; se joacă de-a v-aţi ascunselea la trei ani pentru a-şi învinge teama de a fi despărţit de mamă; se deghizează la patru ani pentru a-şi impune personalitatea; jocurile cu roluri de la cinci ani îi vor stimula imaginaţia; poveştile de la şase ani îi vor dezvolta limbajul, ceea ce este absolut necesar pentru relaţiile sociale; jocurile de societate de la şapte ani sunt ocazia unor confruntări cu părinţii şi cu ceilalţi...
Jocurile sugarului şi ale copilului mic reprezintă baza pentru dezvoltarea sentimentului de securitate, pentru o viaţă emoţională echilibrată, pentru formarea deprinderilor intelectuale ce vor fi exersate în anii de şcoală. 

Cuprins:


   PRIMA PARTE
   Jocul: o chestiune de sănătate
... 9

   Să te joci înseamnă sâ creşti ... 11
Un joc poate să ascundă un altul: ce înseamnă să te joci ... 11
Curba dezvoltării psihice: ludometrul ... 13
Când se joacă, copilul creşte: maturitatea ludică ... 15
Fiecare în ritmul său ... 17
Camera de joacă ... 19
FIŞA 1 ... 20

   A DOUA PARTE
   Primele jocuri (primul an de viaţă)
... 21

   Jocurile cu guriţa ... 23
Tetina: primul lucru cu care se joacă bebeluşul pentru a creşte, pentru a se simţi bine şi pentru a se linişti ... 23
Nu e un comportament greşit să duci totul la gură ... 26
Patru motive pentru care se consideră că e bine ca bebeluşul să ducă obiectele la gură ... 27
Tetina şi controversele din jurul ei ... 28
   Ce calităţi trebuie să aibă o jucărie pentru ca bebeluşul să o poată duce la gură ... 30
   Câteva jucării recomandate ... 31
FIŞA 2 ... 32

   Celelalte jocuri senzoriale ... 35
A privi, a atinge, a simţi, a gusta, a auzi ... 35
Două condiţii pentru a creşte: acordul mamei, sprijinul tatălui ... 36
Marile etape ale separării în primul an de viaţă ... 38
   Calităţile jucăriilor senzoriale ... 39
   Câteva jucării recomandate ... 39
FIŞA 3 ... 41

   Jocurile motorii ... 43
A atinge - a apuca - a mişca ... 43
Câteva repere în ceea ce priveşte dobândirea motricităţii ... 48
Gura. începutul dezvoltării motorii ... 51
   Sugestii pentru a impulsiona jocurile motorii din primul an de viaţă ... 59
   Câteva jucării recomandate ... 59
FIŞA  4 ... 60

   A TREIA PARTE
   Primele jocuri simbolice (după 12 luni)
... 63

Ce înseamnă jocul simbolic? ... 65
Jocul de-a "aruncă-ridică" (copii de 12 luni şi mai mult) ... 68
   Ce înseamnă, de fapt, acest joc de-a "aruncă-ridică"? ... 69
"Cucu-bau ": a vedea şi a fi văzut. A juca înseamnă să trişezi ... 73
   Un mic test pentru adulţi: evaluaţi dacă absenţa este sinonimă pentru dumneavoastră cu lipsa sau cu pierderea ... 78
Povestea papucilor noi sau ilustrarea unei logici psihologice infantile ... 80
Jucăria preferată ... 87
Jucăria preferată, o jucărie cu mare încărcătură simbolică ... 91
FIŞA 5 ... 92

   A PATRA PARTE
   Jocurile simbolice mai elaborate (copii de 30 de luni sau mai mult)
... 95

Jocul "de-a v-aţi ascunselea" sau frisoanele dispariţiei: între joc şi teamă ... 97
   O scurtă recapitulare a jocului "de-a v-aţi ascunselea" ... 102
Simbolizarea resturilor fiziologice (scaun, urină) sau cum să te joci fără să pui mâna ... 103
   Câteva jucării recomandate ... 109
Băltoaca cu apă: copilul sare şi râde, părinţii interzic şi se supără, copilul creşte - părinţii se enervează ... 109
O ilustrare a funcţiei Supraeului: bomboanele de pe raftul din supermarket, un exemplu al dezvoltării psihice ... 112
   Un scurt itinerar de urmat în formarea Supraeului ... 114
Să ne deghizăm? De ce nu? Insă numai cu o condiţie ... 116
Super, am un sex! ... 120
   Cine are ouţe sau cearta gemenilor furioşi ... 121
   Jucării recomandate ... 124
FIŞA 6 ... 125

   A CINCEA PARTE
   Jocurile complexe (între 5-6 ani)
... 129

Jocurile care implică imaginaţia ... 131
Jocurile bazate pe reguli ... 134
Jocurile de achiziţie, de construcţie şi de fabricare ... 137
Să citeşti fără cuvinte ... 144
FIŞA 7 ... 150

   A ŞAŞEA PARTE
   Tabelele ludometrului
... 153

Tabelul 1: De la naştere la 8 luni ... 155
Tabelul 2: De la 8 luni la 20 de luni ... 156
Tabelul 3: De la 20 de luni la 3 ani ... 157
Tabelul 4: 4-5 ani ... 158
Tabelul 5: 5-6 ani ... 159
Tabelul 6: De la 7 ani sau mai mult ... 160

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu