Editura Economica
An aparitie :2005
ISBN 973-709-171-X
Nr pagini : 280
Format 170 x 240
Anticariat.
Pretul la data postarii: 50 lei pe olx
Disponibilitate BCU
Lucrarea noastră îşi propune să identifice procedurile mai frecvent întâlnite când datele obţinute în sondajele de opinie publică fac obiectul articolelor din ziare şi reviste de mare tiraj. Am numit aceste constante „reflexia jurnalistică a sondajelor de opinie publică”.
Contribuţiile unora dintre cei mai reputaţi specialişti în studiul opiniei publice, împreună cu studiile unor tineri cercetători, doctoranzi şi absolvenţi de sociologie şi ştiinţe ale comunicării ilustrează cât se poate de convingător refracţia sociologică definitorie pentru sondajele de opinie publică şi analizează pertinent reflexia jurnalistică a cercetărilor care au ca scop măsurarea curentelor de opinie. Prof. univ. dr. Septimiu Chelcea
Contribuţiile unora dintre cei mai reputaţi specialişti în studiul opiniei publice, împreună cu studiile unor tineri cercetători, doctoranzi şi absolvenţi de sociologie şi ştiinţe ale comunicării ilustrează cât se poate de convingător refracţia sociologică definitorie pentru sondajele de opinie publică şi analizează pertinent reflexia jurnalistică a cercetărilor care au ca scop măsurarea curentelor de opinie. Prof. univ. dr. Septimiu Chelcea
SEPTIMIU CHELCEA este profesor onorific la Facultatea de Sociologie și Asistenta Sociala (Universitatea din București), specializat in domeniile psihosociologiei, comunicarii nonverbale şi metodologiei cercetarii sociologice. A fost distins cu Premiul Academiei Române (1980) si cu Premiul „Opera Omnia” pentru intreaga activitate de cercetare stiinţifica (2004). A publicat, ca unic autor, coautor si coordonator, peste 25 de volume, dintre care :
Chestionarul in investigaţia sociologica, Editura stiintifica si Enciclopedica 1975
Cunoasterea de sine conditie a intelepciunii (coautor), Albatros 1986
Dictionar de psihologie sociala (coautor), Editura stiintifica si Enciclopedica 1981
Refractia sociologica si reflexia jurnalistica (coautor). Despre sondajele de opinie si prezentarea lor in mass media, Economica 2005
Enciclopedie de psihosociologie (coautor, coord), Economica 2003
Opinia publica. Gândesc masele despre ce si cum vor elitele?, Economica 2002
Opinia publica. Strategii de persuasiune si manipulare, Economica 2006
Psihosociologia opiniei publice, ASE 2015
Psihosociologie. Teorii, cercetari, aplicatii, Economica 2006, Polirom 2008, 2010, Pro Universitaria 2021
Cum sa redactam o lucrare de diploma, o teza de doctorat, un articol stiintific in domeniul stiintelor socioumane, Comunicare.ro2003, 2005, 2007, 2010
Manual de redactare in stiintele socioumane. Bucuresti, Editura Comunicare.ro, 2011, Pro Universitaria 2021
Metodologia cercetarii sociologice. Metode cantitative si calitative Editura Economica 2001, 2004, 2007, Pro Universitaria 2022
Psihosociologia publicitatii. Despre reclamele vizuale, Polirom, 2012, Prouniversitaria 2021
Psihosociologie aplicata. Publicitatea, Polirom 2016
Rusinea si vinovatia in spatiul public. Pentru o sociologie a emotiilor, Humanitas 2008
Emotiile sociale. Despre rusine, vinovatie, regret si dezamagire, Tritonic 2020
Psihologie sociala. Studiul interactiunilor umane (coautor), Comunicare.ro, 2013
Comunicarea nonverbala: gesurile si postura. Cuvintele nu sunt de-ajuns (coautor), Comunicare.ro, 2005,2008
Comunicarea nonverbala in interactiunile cotidiene (coautor), Comunicare.ro 2021
Schite psihosociologice, Pro Universitaria 2023
Cuprins:
Introducere
/ 7
Septimiu
Chelcea
Capitolul
1. Sondajele de opinie publică în
actualitate
Sondaj
de opinie publică: idolii, eroii şi antieroii românilor, azi / 21
Septimiu
Chelcea, Dorel
Abraham şi Sebastian
Lăzăroiu
Opinia
publică despre criminalitate, justiţie şi poliţie / 33
Septimiu
Chelcea
Anchetele
şi sondajele de opinie publică despre sexualitate.
Hărţuirea
sexuală şi relaţiile sexuale la locul de muncă / 53
Septimiu
Chelcea şi Alexandru
Zodieru
Influenţa
media asupra comportamentului civic şi electoral.
Raport
de cercetare final / 75
Dorel
Abraham (coordonator de proiect)
Capitolul
2. Sondajele de opinie publică şi
preluarea lor în mass media
Sondajul
de opinie şi manipularea / 127
Claudiu
Coman
Efectul
de regrupare în jurul învingătorului din sondajele electorale
versus efectul
susţinerii celui învins în sondaje. Studiu experimental / 141
Septimiu
Chelcea, Gabriel Jderu şi Loredana Ivan
Manipularea
prin preluarea în presă a sondajelor de opinie publică.
Studiu
de caz / 161
Septimiu
Chelcea şi Gabriel
Jderu
Studiu
de caz: Gallup International End of Year
2004 / 175
Ioana
Afumatu
Presa
scrisă şi construirea opiniei publice. Studiu de caz / 193
Diana
Suciu
Sondajele
electorale şi preluarea lor în mass media / 209
Nicoleta
Mihăilescu
Capitolul
3. Sondajele de opinie publică: aspecte
teoretice, metodologice şi deontologice
Diferenţiatorul
semantic în evaluarea opiniilor politice şi a comportamentului electoral / 233
Andreea
Moldoveanu şi Octavian
Rujoiu
Sondajele
de opinie publică în România, azi. Anchetă / 257
Septimiu Chelcea şi Alexandru Zloteanu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu