Editura Sper
Colectia Caiete experientiale
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-8383-40-1
Nr pagini : 286
Format 145 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd
Cuprins:
Introducere 14
Capitolul I. Abordare teoretică
1. Un tablou psihologic al vârstei adolescentine 17
2. Mecanisme explicative ale formării identităţii de sex-rol la adolescenţi 21
2.1. Identitatea sexuală este o construcţie psihologică 21
2.2. Triunghiul familial — fundamentul construcţiei psihosexuale 28
2.3. Războiul sexelor 31
2.4. Triunghiul familial este astăzi, în multe cazuri, un triunghi infernal 37
2.4.1. Cuplul tată-fiică 37
2.4.2. Mama şi fiica 42
2.4.3. Cuplul mamă-flu 43
2.4.4. Familiile monoparentale 46
2.4.5. Familiile reconstituite 49
2.5. iniţierea erotică şi impactul ei asupra formării identităţii psihosexuale 51
3. Câteva modele de consiliere şi psihoterapie utilizate cu succes la vârsta adolescenţei 53
3.1. Psihoterapia Experienţială a Uniflcării 53
3.2. Transformarea de sine în şapte trepte 57
3.3. Analiza tranzacţională 61
3.4. Recuperarea Copilului Interior 69
4. Metode şi tehnici experienţiale expresiv-creative si specificul lor în consilierea şi psihoterapia adolescentului 71
4.1. Artterapia 71
4.2. Dramaterapia 75
4.3. Scenariul metaforic 78
4.4. Terapia prin dans şi mişcare 82
Capitolul II. Design experimental 90
1. Introducere 90
2. Cercetări - aspecte ale formării identităţii psihosexuale la adolescenţi, identificarea disfuncţiilor în asumarea identităţii de gen 91
3. Grupul de dezvoltare personală la adolescenţi 110
3.1. Ghid etic pentru consilierii care lucrează cu grupuri de adolescenţi 110
3.2. Caracteristicile unui consilier eficient în grupul de optimizare personală pentru
adolescenţi 112
3.3. Caracteristicile grupului de optimizarepersonală pentru adolescenţi 115
3.3.1. Ce este grupul de optimizare personală? 115
3.3.2. Cum planificării un astfel de grup? 116
3.3.3. Este important locul de desfăşurare ? 117
3.3.4. Care este componenţa şi structura grupului? 118
3.3.5. Se lucrează în echipă? 118
3.3.6. Cum selectăm participanţii la grup? 119
3.3.7. Fişa adolescentului 121
3.3.8. Contractul 123
3.3.9. Cum formulăm şi evaluăm obiectivele specifice grupului? 124
3.3.10. Cum organizăm activităţile grupului? 124
3.3.11. Se stabilesc reguli de grup? 126
3.3.12. Cum asigurăm confidenţialitatea? 127
4. Grupul de dezvoltare personală centrat pe formarea şi asumarea identităţii psihosexuale, pe pregătirea adolescenţilor pentru viaţa de cuplu şi viaţa de familie 128
4.1. Structură şi rezultate obţinute 128
Secţiunea 1: Modelarea în plastilină. Eroul preferat
Secţiunea 2: Fotografie de familie. Moştenire de familie
Secţiunea 3: „Facem faţă lumii impreună ”," Tu si numai tu '”, „ Pe un piedestal ", „Oscilaţie liberă"
Eroi şi eroine; Istoria în imagini a devenirii mele ca fată, ca băiat; Cine sunt eu ?; Pot să spun cine sunt!; Ştiu să comunic ceea ce-mi doresc! ; Carioca buclucaşă; Invitaţie la dans; Comunic asertiv!; Faţă în faţă!; Relaţia de cuplu, un adevărat labirint!; Îmi place băiatul acesta. Cum procedez?
4.2. Validarea modulului de dezvoltare personală 197
4.2.1. Fişa de autoevaluare 198
4.2.2. Testul persoanei 200
4.2.3. Testul familiei 202
4.2.4. Achiziţii în urma participării la grupul de dezvoltare personală, impresii ale participanţilor 205
5. Dezvoltarea personală a adolescenţilor pentru viaţa de cuplu şi viaţa de familie - mic ghid pentru consilierii psihologici 209
5.1. Introducere 209
5.2. Secţiunea 1 210
Hai să facem cunoştinţă!; Dansul grupului; Simbolul meu preferat; Încurcă şi descurcă; Şirul buclucaş; Teatrul sentimentelor
5.3. Secţiunea 2 219
5.3.1. Moştenirea părintească 230
Forografie de familie; Mostenire de familie
5.3.2. Harta personală 225
Bun găsit, copil inferior!: Vorbeşte-mi fără grijă:? Criticul şi protectorul meu interior; Îmi doresc, voi reuşi!
5.4. Secţiunea 3 239
5.4.1. Misterele vieţii în cuplu 239
Comunic autentic!; Ştiu să spun ceea ce vreau!; Puterea gândului; Pozitii de viaţă; Facem faţă lumii împreună!; Tu şi numai tu!; Panenerul de pe piedestal; În relaţie sunt liber să fac şi lucruri importante pentru mine!; Scenarii de tip psihodramatic
5.4.2. Viaţa de familie 260
Dincolo de luna de miere... Dincolo de luna de miere, partea a II-a; Câte ceva despre „arta de a iubi”; Părinţi responsabili!
5.4.3. Evaluarea modulului 274
Mâna mea cea valoroasă; Jurnal personal
Concluzii 279
Bibliografie selectivă 281
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu