02/02/2018

ADOLESCENTUL - SEX-ROL SI DEZVOLTARE PERSONALA. Ghid de exercitii experientiale pentru consilieri si psihologi scolari

Autor: Elena Anghel
Editura Sper
Colectia Caiete experientiale
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-8383-40-1
Nr pagini : 286
Format 145 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd



Cuprins:

Cuvânt înainte  9
Introducere  14

Capitolul I. Abordare teoretică  
1. Un tablou psihologic al vârstei adolescentine 17
2. Mecanisme explicative ale formării identităţii de sex-rol la adolescenţi  21
    2.1. Identitatea sexuală este o construcţie psihologică 21
    2.2. Triunghiul familial — fundamentul construcţiei psihosexuale 28
    2.3. Războiul sexelor  31
    2.4. Triunghiul familial este astăzi, în multe cazuri, un triunghi infernal  37
        2.4.1. Cuplul tată-fiică  37
        2.4.2. Mama şi fiica  42
        2.4.3. Cuplul mamă-flu  43
        2.4.4. Familiile monoparentale  46
        2.4.5. Familiile reconstituite  49
    2.5. iniţierea erotică şi impactul ei asupra formării identităţii psihosexuale  51
3. Câteva modele de consiliere şi psihoterapie utilizate cu succes la vârsta adolescenţei  53
    3.1. Psihoterapia Experienţială a Uniflcării  53
    3.2. Transformarea de sine în şapte trepte  57
    3.3. Analiza tranzacţională  61
    3.4. Recuperarea Copilului Interior  69
4. Metode şi tehnici experienţiale expresiv-creative si specificul lor în consilierea şi psihoterapia adolescentului  71
    4.1. Artterapia  71
    4.2. Dramaterapia  75
    4.3. Scenariul metaforic 78
    4.4. Terapia prin dans şi mişcare  82

Capitolul II. Design experimental  90
1. Introducere  90
2. Cercetări - aspecte ale formării identităţii psihosexuale la adolescenţi, identificarea disfuncţiilor în asumarea identităţii de gen  91
3. Grupul de dezvoltare personală la adolescenţi 110
    3.1. Ghid etic pentru consilierii care lucrează cu grupuri de adolescenţi  110
    3.2. Caracteristicile unui consilier eficient în grupul de optimizare personală pentru
adolescenţi 112
    3.3. Caracteristicile grupului de optimizarepersonală pentru adolescenţi 115
        3.3.1. Ce este grupul de optimizare personală? 115
        3.3.2. Cum planificării un astfel de grup? 116
        3.3.3. Este important locul de desfăşurare ? 117
        3.3.4. Care este componenţa şi structura grupului?  118
        3.3.5. Se lucrează în echipă? 118
        3.3.6. Cum selectăm participanţii la grup? 119
        3.3.7. Fişa adolescentului  121
        3.3.8. Contractul  123
        3.3.9. Cum formulăm şi evaluăm obiectivele specifice grupului? 124
        3.3.10. Cum organizăm activităţile grupului? 124
        3.3.11. Se stabilesc reguli de grup?  126
        3.3.12. Cum asigurăm confidenţialitatea?  127
4. Grupul de dezvoltare personală centrat pe formarea şi asumarea identităţii psihosexuale, pe pregătirea adolescenţilor pentru viaţa de cuplu şi viaţa de familie 128
    4.1. Structură şi rezultate obţinute  128
        Secţiunea 1: Modelarea în plastilină. Eroul preferat
        Secţiunea 2: Fotografie de familie. Moştenire de familie
        Secţiunea 3: „Facem faţă lumii impreună ”," Tu si numai tu '”, „ Pe un piedestal ", „Oscilaţie liberă"
        Eroi şi eroine; Istoria în imagini a devenirii mele ca fată, ca băiat; Cine sunt eu ?; Pot să spun cine sunt!; Ştiu să comunic ceea ce-mi doresc! ; Carioca buclucaşă; Invitaţie la dans; Comunic asertiv!; Faţă în faţă!; Relaţia de cuplu, un adevărat labirint!; Îmi place băiatul acesta. Cum procedez?
    4.2. Validarea modulului de dezvoltare personală 197
        4.2.1. Fişa de autoevaluare  198
        4.2.2. Testul persoanei  200
        4.2.3. Testul familiei  202
        4.2.4. Achiziţii în urma participării la grupul de dezvoltare personală, impresii ale participanţilor  205
5. Dezvoltarea personală a adolescenţilor pentru viaţa de cuplu şi viaţa de familie - mic ghid pentru consilierii psihologici  209
    5.1. Introducere  209
    5.2. Secţiunea 1  210
        Hai să facem cunoştinţă!; Dansul grupului; Simbolul meu preferat; Încurcă şi descurcă; Şirul buclucaş; Teatrul sentimentelor
    5.3. Secţiunea 2  219
        5.3.1. Moştenirea părintească  230
            Forografie de familie; Mostenire de familie
        5.3.2. Harta personală 225
            Bun găsit, copil inferior!: Vorbeşte-mi fără grijă:? Criticul şi protectorul meu interior; Îmi doresc, voi reuşi!
    5.4. Secţiunea 3  239
        5.4.1. Misterele vieţii în cuplu  239
            Comunic autentic!; Ştiu să spun ceea ce vreau!; Puterea gândului; Pozitii de viaţă; Facem faţă lumii împreună!; Tu şi numai tu!; Panenerul de pe piedestal; În relaţie sunt liber să fac şi lucruri importante pentru mine!; Scenarii de tip psihodramatic
        5.4.2. Viaţa de familie  260
            Dincolo de luna de miere... Dincolo de luna de miere, partea a II-a; Câte ceva despre „arta de a iubi”; Părinţi responsabili!
        5.4.3. Evaluarea modulului  274
             Mâna mea cea valoroasă; Jurnal personal

Concluzii 279

Bibliografie selectivă  281



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu