Editura Lumen
Colectia Dimensiuni culturale
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-973-166-467-5
Nr pagini : 128
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 31,63 lei la Editura, 45,18 lei la emag,
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 31,63 lei la Editura, 45,18 lei la emag,
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
„Elemente de comunicare simbolica” este o lucrare care isi propune sa trateze cateva aspecte importante necesare pasionatilor de filosofia artei si filosofia culturii în sens larg, precum si oricarui specialist în comunicare, în mod particular. Ideea lucrarii a aparut în timpul predarii cursului cu acelasi nume în cadrul Facultatii de Stiintele comunicarii a Universitatii Apollonia din Iasi, ocazie cu care am pregatit o serie de materiale – ghid pentru studenti, care sa îi introduca pe acestia în universul simbolului, metaforei, artei si al comunicarii artistice si nondiscursive. (Autoarea)
Cuprins:
Cuvânt înainte 7
1. COMUNICAREA SIMBOLICĂ. NOŢIUNI INTRODUCTIVE 9
1.1. Semn şi simbol – o diferenţă 10
1.2. Metafora – piatra de temelie a experienţei umane 13
2. CONSTITUŢIA SIMBOLICĂ A CULTURII 23
2.1. Cultură, civilizaţie şi comunicare 24
2.1. Homo symbolicus – omul ca „animal simbolizant” 30
3. COMUNICAREA MITICĂ 43
3.1. O mică istorie a mitului cu popas la Platon 44
3.2. Homo religiosus şi comunicare simbolică în cercetările lui Eliade .51
3.3. Mit şi publicitate: publicitatea, gazdă contemporană a mitului 63
4. HOMO AESTHETICUS. COMUNICAREA ARTISTICĂ 79
4.1. Opera de artă ca joc, simbol şi sărbătoare în concepţia hermeneutului Hans Georg Gadamer 80
4.2. Ce comunică opera de artă? 91
4.3. Arta - terapie socială şi mesaj social 100
4.4. De la homo aestheticus la homo religious 115
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu