28/03/2024

LEADERSHIP SI COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL. Note de curs pentru uzul masteranzilor


Autor: Elena Oliviana Epurescu 
Editura Universitara
Colectia Sociologie si stiintele comunicarii
An aparitie : 2023
Editia I
ISBN 978-606-28-1688-9 
Nr pagini : 142
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 23,25 lei la Editura, 25 lei la clb, 22,50 lei la delfin



Descrierea editurii:

        Cartea Leadership si comportament organizational isi propune sa aduca in discutie o serie de teme de actualitate. Parcurgand materialul incercam sa raspundem la intrebari precum: Ce este leadership-ul? Ce stil de leadership mi se potriveste? Ce abilitati de comunicare sunt necesare unui lider? La locul de munca este ca in familie?! Cand apar conflictele si cum le putem gestiona, preveni, anticipa? Negocierea poate fi o cale de rezolvare a conflictelor? Iubirea de putere unde duce? Este coruptia o problema dezbatuta la nivel mondial? Cum putem lupta impotriva coruptiei? Omenirea are nevoie de lideri sau de eroi? A fi manager este suficient pentru a conduce o organizatie? Care este rolul liderului intr-o organizatie? Avem nevoie de o cultura organizationala? Dar de o cultura antreprenoriala? Ce strategii putem folosi? Care sunt prioritatile? Stresul si lipsa timpului cum pot fi gestionate? Cum pot fi depasite riscul si criza intr-o organizatie? Inteligenta emotionala poate fi cheia succesului? 

Cuprins:

CUVANT INAINTE / 7
INTRODUCERE / 9

CAPITOLUL I. LEADERSHIP SI COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL / 15
1. Delimitari conceptuale ‑ administratie, conducere, leadership, management, antreprenoriat / 16
2. Stilurile de leadership / 20
Aplicatii / 24
Bibliografie / 24

CAPITOLUL II. COMUNICAREA IN LEADERSHIP / 26
1. Strategii de comunicare / 27
2. Relatii contractuale vs relatii tip legamant / 30
3. Cateva metode practice de comunicare in situatii concrete / 30
4. Modelul de comunicare DISC /  32
Aplicatii / 39 
Bibliografie / 40

CAPITOLUL III. CONFLICT SI NEGOCIERE / 42
1. Cine ataca, cine evita? / 43
2. Managementul conflictului / 47
3. Principalele modalitati de rezolvare nonviolenta a conflictelor: medierea, arbitrajul si negocierea / 49
4. Stilurile de negociere / 52
Aplicatii / 61
Bibliografie / 61

CAPITOLUL IV. PUTEREA‑ ADICTIA DE PUTERE‑ CORUPTIA / 62
1. Puterea / 63
2. Eu, corupt? / 65
3. Citate despre putere / 68
Aplicatii / 70
Bibliografie / 70

CAPITOLUL V. STRATEGIE IN LEADERSHIP / 71
1. Introducere / 72
2. Instrumente si tehnici de analiza / 72
3. Etapele procesului de management strategic / 76 
Aplicatii / 77 
Bibliografie / 78

CAPITOLUL VI. CULTURA ANTREPRENORIALA / 80 
1. Descopera antreprenorul din leader / 81
2. Mituri despre antreprenori / 85
3. Benchmarking‑ul / 87
Aplicatii / 90
Bibliografie / 90

CAPITOLUL VII. LEADER COACH / 91
1. Leader‑ul coach / 92
2. Coaching‑ul / 94
3. Inteligenta emotionala in leadership / 98 
Aplicatii / 106
Bibliografie / 107

CAPITOLUL VIII. PRIORITATI‑ TIMP‑ STRES IN LEADERSHIP  / 109
1. Managementul timpului si prioritatilor / 110
2. Tehnici si instrumente de eficientizare a timpului / 112
3. Managementul stresului /  116
Aplicatii / 122
Bibliografie / 122 

CAPITOLUL IX. GRUPUL CA ORGANIZATIE / 124
1. Normele unui grup / 126
2. Psihologia multimilor / 127
3. Fereastra Johari / 130
4. Situatii de risc/de criza in organizatie / 132
Aplicatii / 139
Bibliografie / 140

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu