Autor: Rene de Lassus
Editura Teora
An aparitie : 2005
Editia I
Editia originala: La communication efficace par la PNL
Traducerea Adriana Badulescu
ISBN 973-20-0958-6
Nr pagini : 206
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 29 - 50 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
Lucrarea de faţă se axează pe modul de utilizare a principiilor programării neuro-lingvistice în arta de a comunica. Pornind de la ideea că adesea propriile noastre convingeri despre noi înşine şi despre ceilalţi ne "sabotează" reuşita în viata , programarea neuro-lingvistică, şi îndeosebi tehnicile de influenta asupra cărora s-a axat autorul Rene de Lassus - contribuie la amplificarea resurselor de care dispune fiecare individ şi, poate mai important, la conştientizarea propriului nostru potenţial.
Cuprins:
Prezentarea lucrării XV
Avertisment XVIl
Partea 1: Cele câteva lucruri pe care le ştiu despre NLP 1
Introducere 3
A fi sau a nu fi în relaţie 3
Comunicari ratate 5
Adesea ne aflăm într-o relatie de influenţă 9
Capitolul 1 : Supercomunicatorii există 11
Modele exacte 12
Un demers îndrăznet 15
Preludiu la capitolele 2 şi 3 17
Capitolul 2: Ce fac supercomunicatorii? 19
Dar ce fac totuși aceşti Super-C? 22
Super-C și regulile de politețe 22
Etapele planului de intervenţie al Super-C 23
Etapa 1: Stabilirea unei legături puternice 23
Conducerea (Leading) 29
Etapa 2: Stabilirea unui cadru şi fixarea obiectivelor 31
Etapa 3: Studierea resurselor 33
Etapa 4: Intervenţia propriu-zisă 34
Etapa 5: Un pod spre viitor 39
Etapa 6: Verificarea ecologică 39
Capitolul 3: Ce altceva mai fac supercomunicatorii 40
Utilizarea metaforelor 40
Utilizarea modelului „ca şi cum" .41
Flexibilitatea 4
Accent mai degrabă pe fapte decât pe opinii 42
Discreția 42
Presupoziţie importantă 42
Pe parcursul intervenţiei 43
Durata intervenției 43
Capitolul 4: O reorganizare fertilă 44
Sursele din psihologie 45
1. S. Freud 452. Pavlov 453. Miller, Galanrer și Pribram 484 Maslow 485. C. Rodgers 51G. E. Peris 527. V. Satire 528. M. Erickson 529. Asertivitatea 5210. E. Berne 53
Capitolul 5: E oare un păianjen pe tavan? 54
Microcomportamentele 57
A fi într-o anumită stare 59
Importanța sistemelor noastre senzoriale 60
Sistemul kinestezic, mult timp uitat 61Cvadrupleții 61Fiecare are unul sau două sisteme preferenţiale 61
NLP şi funcţionarea creierului 62
10 milioane de kilomerri de zerouri 62Creierul uman este o uriașă bancă de date 64Capul nostru ar exploda dacă toate informaţiile ar trebui să pătrundă în el 64Un supercomputer 65
Ancorarea 67
Capitolul 6: Ceea ce avem în minte 70
Harta lumii în NLP este în mod necesar limitată 71
Limitele experienței proprii 71
Procese necesare și deformatoare 72
Valori și convingeri 73
Ne putem îmbogăți propria HL 77
Adevărata dificultate a relațiilor interumane: acceptarea diferențelor 77
Un ingredient primordial al edificării HL: limbajul 78
Capitolul 7: Cuvântul trandafir nu are spini 81
Meta-rnodelul 82
Limitele cauzate de generalizare 82Suprimările 83Malformatiile semantice 83
Definirea obiectivelor 86
Armonizarea verbală 86
Armonizarea vocală 87Termenii de bază 87
Capitolul 8: Un concept subtil: strategiile 89
Strategii de reuşiră şi strategii de impas 89
De ce este necesar să cunoaştem strategiile? 94
Modelarea strategiilor de reuşită 96
NLP, un atu pentru învăţământ 97
Meta-programele 98
Meta-programele de care dispun semenii noştri 99Rolul studierii meta-programelor 100
Capitolul 9: Aporturi multiple 101
Cibernetica şi informatica . 101
Modele exacte 103
Modelarea 103
Niveluri de analiză (chunking) 104
Metoda Coue 105
Metoda Kepner-Tregoe 105
Metodele de creativitate 105
Filozofia 106
Capitolul 10: Definiţii si precizări 107
Comentarii 107
A şti ceea ce vrei 107A actiona, a se comporta 107
Definiţia NLP 108
Excelenta în comunicare 110
Cheile excelenţei 112
Rezultatele 112Flexibilitatea 113
Ce fac practicienii NLP 114
Formarea în domeniul NLP 114
Capitolul 11: Cum de funcționează? 116
Omul este rordeauna lup pentru semenul său 116
Omul a învăţat să se apere 17
Acordarea anihilează amenințarea 118
Inedit pentru creierul uman 119
Capitolul 12: Energiile care alimentează excelența 120
Partea a Il-a: Plan progresiv de autoformare în tehnicile de influență ale NLP 129
Mod de utilizare 126
Reflexia nr. 1: Eu și schimbarea. 127
Fişa nr. 1: calibrarea, exerciţii pregătitoare 127
Fişa nr. 2: calibrarea, exercițiu cu un prieten 128
Reflexia nr. 2: de ce să ne armonizăm? 129
Fișa nr. 3: armonizarea, antrenament în alb
Fişa nr. 4: armonizarea, antrenament în alb 131
Fişa nr. 5: armonizarea, antremanet cu un prieten 131
Fişa nr. 6: pregătire pentru armonizarea termenilor de bază 131
Fişa nr. 7: antrenament recreativ pentru armonizarea vocală 132
Fişa nr. 8: mişcările oculare, primele observaţii 133
Fişa nr. 9: observarea mișcărilor oculare 134
Fişa nr. 10: antrenament pentru analizarea meta-programelor interlocutorului 135
Reflexia nr. 3: ascultați ce vă spune harta lumii 136
Joc-exercițiu referitor la modul de funcţionare a creierului 130
Fişa nr. 11: identificarea hărților lumii 137
Mic exercițiu complementar: identificarea altor hărți ale lumii 138
Fişa nr. 12: armonizarea fizică și verbală cu un prieten 139
Fişa nr. 13: pregătire pentru traducerea termenilor de bază 139
Fişa nr. 14: identificarea sistemului senzorial dominant 141
Fişa nr. 15: armonizare şi conduită, exercițiu cu prietenii 141
Fişa nr. 16: acordarea, exerciții reale 142
Fişa nr. 17: armonizarea, încercări reale 142
Fişa nr. 18: bilanțul capacităţii dumneavoastră de a vă acorda cu ceilalți 143
Fişa nr. 19: pregătire pentru o intervenţie cu prietenii 145
Fişa nr. 20: principiile generale de intervenţie 145
Ce este o intervenție? 145Principii generale de intervenție 146
Fişa nr. 21: modelul general de intervenție 147
Comentarii 148
1. Stabilirea cadrului 1482. Stabilirea şi întreținerea unui raport puternic 1493. Adunarea informaţiilor despre starea actuală 1494. Determinarea obiectivelor, a rezultarelor ce trebuie obţinute 1495. Găsirea accesului la resurse 1506. Intervenția propriu-zisă 1507. Puntea către viitor 1508. Verificarea ecologiei 191
Fişa nr. 22: definirea obiectivelor 151
Condiţiile unui obiectiv bine definit 151
1. Formuiarca pozitivă 1922. Formularea concretă şi realistă 1523. Formularea specifică 152
Fișa nr. 23: întrebări minimale 153
Fişa nr. 24: utilizarea metaforelor 155
Reflexia nr. 4: câți oameni încercăm să influențăm? 156
Reflexia nr. 5: un motiv suplimentar pentru a vă acorda non-verbal 156
Fişa nr. 25: invitaţie la flexibilitate 157
Reflexia nr. 6: reflexie pentru autorecadrare 157
Poveşti adevărare de pe tărâmul NLP 198
Reflexia nr. 7: suntem bine programaţi? 160
Fişa nr. 26: antrenament pentru ancorare (I) 160
Fişa nr. 27: antrenament pentru ancorare (Il) 161
Fișa nr. 28: efectuarea ancorărilor pentru dumneavoastră si pentru alții 102
Reflexia nr. 8: meditații utile 104
Fişa nr. 29: faceţi o invitație de regăsire a unei stări resursă 165
Fișa nr. 30: antrenament pentru recadrare 166
Recadrarea obiecțiilor 167
Fişa nr. 31: pregătire pentru confruntarea OK a limitelor de exprimare verbală prin meta-model 167
Fişa nr. 32: pregătire pentru confruntările de limbaj 168
1. Grupul deformărilor 1682. Grupul suprimărilor 1093. Grupul semanticii incorecte 169
Fişa nr. 33: antrenament pentru confruntarea generalizărilor 169
Fişa nr. 34: confruntarea OK a generalizărilor 170
Fişa nr. 35: antrenament pentru confruntarea suprimărilor 171
Fişa nr. 36: confruntarea OK a suprimărilor 171
Fişa nr. 37: confruntarea OK a malformaţiilor semantice 172
Fişa nr. 38: tablou sinoptric al meta-modelului 173
Fişa nr. 39: confruntarea OK a malformaţiilor semantice 179
Fişa nr. 40: antrenament pentru chunking 177
Fişa nr. 41: anrenament pentru disocierea simplă 178
Fișa nr. 42: antrenament pentru „chestionarea“ contradicţiilor şi a obiecţiilor 179
Fişa nr. 43: ajutarea unei persoane deprimate 180
Reflexia nr. 9: meditație asupra obiectivelor proprii 181
Reflexia nr. 10: Coue avea dreprate! 182
Fişa nr. 44: încercați noi forme de contact 183
Partea a IlI-a: Caseta cu instrumente 185
Cine a fost Alfred Korzybski? 186
Modelul de recadrare în șase paşi 188
Straregia de excelență nr. 1: generatorul noului comportament 189
Strategia nr. 2: schemele euristice 191
Strategia nr. 3: strategie de trezire 191
Reuniuni reușite 192
Strategia nr. 4: strategie cadou: oferit-vă un „covor fermecar” 193
Apropo de şoaptele de pe culoare 194
Modelizarea unei persoane performante 195
Bunele recomandări de viață 196
Un citat deosebit 197
Schimbare fără suferință 198
Strategia nr. 5: Meditaţia „0“ (zero) 201
NLP și dezvoltarea personală 202
Dezvoltarea spirituală 202
Critici, limite și dezvoltări ale NLP 203
Un caz deosebit: mersul pe cărbuni încinşi 203
Dezvoltări și promisiuni 204
NLP pentru viață? 204
Bibliografie 205
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu