03/03/2024

PROGRAMAREA NEURO-LINGVISTICA SI ARTA COMUNICARII

Autor: Rene de Lassus
Editura Teora
An aparitie : 2005
Editia I
Editia originala: La communication efficace par la PNL
Traducerea Adriana Badulescu
ISBN 973-20-0958-6 
Nr pagini : 206
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 29 - 50 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        Lucrarea de faţă se axează pe modul de utilizare a principiilor programării neuro-lingvistice în arta de a comunica. Pornind de la ideea că adesea propriile noastre convingeri despre noi înşine şi despre ceilalţi ne "sabotează" reuşita în viata , programarea neuro-lingvistică, şi îndeosebi tehnicile de influenta asupra cărora s-a axat autorul Rene de Lassus - contribuie la amplificarea resurselor de care dispune fiecare individ şi, poate mai important, la conştientizarea propriului nostru potenţial.

Cuprins:

Prezentarea lucrării  XV
Avertisment XVIl

Partea 1: Cele câteva lucruri pe care le ştiu despre NLP  1
Introducere  3
A fi sau a nu fi în relaţie  3
Comunicari ratate  5
Adesea ne aflăm într-o relatie de influenţă  9 
Capitolul 1 : Supercomunicatorii există  11
Modele exacte   12
Un demers îndrăznet  15
Preludiu la capitolele 2 şi 3    17
Capitolul 2: Ce fac supercomunicatorii?  19
Dar ce fac totuși aceşti Super-C?   22
Super-C și regulile de politețe   22
Etapele planului de intervenţie al Super-C  23
Etapa 1: Stabilirea unei legături puternice  23
Conducerea (Leading)  29
Etapa 2: Stabilirea unui cadru şi fixarea obiectivelor   31
Etapa 3: Studierea resurselor  33
Etapa 4: Intervenţia propriu-zisă  34
Etapa 5: Un pod spre viitor  39
Etapa 6: Verificarea ecologică  39
Capitolul 3: Ce altceva mai fac supercomunicatorii  40
Utilizarea metaforelor   40
Utilizarea modelului „ca şi cum"  .41
Flexibilitatea  4
Accent mai degrabă pe fapte decât pe opinii   42
Discreția  42
Presupoziţie importantă  42
Pe parcursul intervenţiei   43
Durata intervenției   43
Capitolul 4: O reorganizare fertilă   44
Sursele din psihologie   45
1. S. Freud  45
2. Pavlov  45
3. Miller, Galanrer și Pribram   48
4 Maslow  48
5. C. Rodgers  51
G. E. Peris   52
7. V. Satire  52
8. M. Erickson   52
9. Asertivitatea  52
10. E. Berne    53
Capitolul 5: E oare un păianjen pe tavan?  54
Microcomportamentele  57
A fi într-o anumită stare    59
Importanța sistemelor noastre senzoriale  60
Sistemul kinestezic, mult timp uitat  61
Cvadrupleții  61
Fiecare are unul sau două sisteme preferenţiale  61
NLP şi funcţionarea creierului  62
10 milioane de kilomerri de zerouri  62
Creierul uman este o uriașă bancă de date  64
Capul nostru ar exploda dacă toate informaţiile ar trebui să pătrundă în el  64
Un supercomputer  65
Ancorarea   67
Capitolul 6: Ceea ce avem în minte  70
Harta lumii în NLP este în mod necesar limitată 71
Limitele experienței proprii  71
Procese necesare și deformatoare  72
Valori și convingeri   73
Ne putem îmbogăți propria  HL  77
Adevărata dificultate a relațiilor interumane: acceptarea diferențelor  77
Un ingredient primordial al edificării HL: limbajul   78
Capitolul 7: Cuvântul trandafir nu are spini  81
Meta-rnodelul  82
Limitele cauzate de generalizare  82
Suprimările  83
Malformatiile semantice  83
Definirea obiectivelor  86
Armonizarea verbală  86
Armonizarea vocală  87
Termenii de bază 87
Capitolul 8: Un concept subtil: strategiile  89
Strategii de reuşiră şi strategii de impas 89
De ce este necesar să cunoaştem strategiile? 94
Modelarea strategiilor de reuşită 96
NLP, un atu pentru învăţământ 97
Meta-programele 98
Meta-programele de care dispun semenii noştri  99
Rolul studierii meta-programelor 100
Capitolul 9: Aporturi multiple  101
Cibernetica şi informatica .  101
Modele exacte 103
Modelarea 103
Niveluri de analiză (chunking) 104
Metoda Coue   105
Metoda Kepner-Tregoe 105
Metodele de creativitate 105
Filozofia  106
Capitolul 10: Definiţii si precizări 107
Comentarii  107
A şti ceea ce vrei  107
A actiona, a se comporta 107
Definiţia NLP  108
Excelenta în comunicare  110
Cheile excelenţei  112
Rezultatele  112
Flexibilitatea  113
Ce fac practicienii NLP  114
Formarea în domeniul NLP  114
Capitolul 11: Cum de funcționează?  116
Omul este rordeauna lup pentru semenul său  116
Omul a învăţat să se apere  17
Acordarea anihilează amenințarea  118
Inedit pentru creierul uman   119
Capitolul 12: Energiile care alimentează excelența    120

Partea a Il-a: Plan progresiv de autoformare în tehnicile de influență ale NLP 129
Mod de utilizare   126
Reflexia nr. 1: Eu și schimbarea.  127
Fişa nr. 1: calibrarea, exerciţii pregătitoare  127
Fişa nr. 2: calibrarea, exercițiu cu un prieten  128
Reflexia nr. 2: de ce să ne armonizăm?  129
Fișa nr. 3: armonizarea, antrenament în alb  
Fişa nr. 4: armonizarea, antrenament în alb  131
Fişa nr. 5: armonizarea, antremanet cu un prieten 131
Fişa nr. 6: pregătire pentru armonizarea termenilor de bază  131
Fişa nr. 7: antrenament recreativ pentru armonizarea vocală  132
Fişa nr. 8: mişcările oculare, primele observaţii   133
Fişa nr. 9: observarea mișcărilor oculare   134
Fişa nr. 10: antrenament pentru analizarea meta-programelor interlocutorului 135
Reflexia nr. 3: ascultați ce vă spune harta lumii  136
Joc-exercițiu referitor la modul de funcţionare a creierului 130
Fişa nr. 11: identificarea hărților lumii  137
Mic exercițiu complementar: identificarea altor hărți ale lumii   138
Fişa nr. 12: armonizarea fizică și verbală cu un prieten  139
Fişa nr. 13: pregătire pentru traducerea termenilor de bază  139
Fişa nr. 14: identificarea sistemului senzorial dominant  141
Fişa nr. 15: armonizare şi conduită, exercițiu cu prietenii   141
Fişa nr. 16: acordarea, exerciții reale  142
Fişa nr. 17: armonizarea, încercări reale  142
Fişa nr. 18: bilanțul capacităţii dumneavoastră de a vă acorda cu ceilalți   143
Fişa nr. 19: pregătire pentru o intervenţie cu prietenii  145
Fişa nr. 20: principiile generale de intervenţie   145
Ce este o intervenție?   145
Principii generale de intervenție  146
Fişa nr. 21: modelul general de intervenție 147
Comentarii  148
1. Stabilirea cadrului  148
2. Stabilirea şi întreținerea unui raport puternic 149
3. Adunarea informaţiilor despre starea actuală 149
4. Determinarea obiectivelor, a rezultarelor ce trebuie obţinute 149
5. Găsirea accesului la resurse  150
6. Intervenția propriu-zisă  150
7. Puntea către viitor  150
8. Verificarea ecologiei  191
Fişa nr. 22: definirea obiectivelor  151
Condiţiile unui obiectiv bine definit  151
1. Formuiarca pozitivă   192
2. Formularea concretă şi realistă  152
3. Formularea specifică  152
Fișa nr. 23: întrebări minimale  153
Fişa nr. 24: utilizarea metaforelor  155
Reflexia nr. 4: câți oameni încercăm să influențăm?  156
Reflexia nr. 5: un motiv suplimentar pentru a vă acorda non-verbal  156
Fişa nr. 25: invitaţie la flexibilitate  157
Reflexia nr. 6: reflexie pentru autorecadrare  157
Poveşti adevărare de pe tărâmul NLP  198
Reflexia nr. 7: suntem bine programaţi?   160
Fişa nr. 26: antrenament pentru ancorare (I)  160
Fişa nr. 27: antrenament pentru ancorare (Il)  161
Fișa nr. 28: efectuarea ancorărilor pentru dumneavoastră si pentru alții   102
Reflexia nr. 8: meditații utile   104
Fişa nr. 29: faceţi o invitație de regăsire a unei stări resursă  165
Fișa nr. 30: antrenament pentru recadrare 166
Recadrarea obiecțiilor   167
Fişa nr. 31: pregătire pentru confruntarea OK a limitelor de exprimare verbală prin meta-model  167
Fişa nr. 32: pregătire pentru confruntările de limbaj   168
1. Grupul deformărilor  168
2. Grupul suprimărilor  109
3. Grupul semanticii incorecte  169
Fişa nr. 33: antrenament pentru confruntarea generalizărilor 169
Fişa nr. 34: confruntarea OK a generalizărilor 170
Fişa nr. 35: antrenament pentru confruntarea suprimărilor  171
Fişa nr. 36: confruntarea OK a suprimărilor 171
Fişa nr. 37: confruntarea OK a malformaţiilor semantice 172
Fişa nr. 38: tablou sinoptric al meta-modelului  173
Fişa nr. 39: confruntarea OK a malformaţiilor semantice  179
Fişa nr. 40: antrenament pentru chunking  177
Fişa nr. 41: anrenament pentru disocierea simplă 178
Fișa nr. 42: antrenament pentru „chestionarea“ contradicţiilor şi a obiecţiilor 179
Fişa nr. 43: ajutarea unei persoane deprimate   180
Reflexia nr. 9: meditație asupra obiectivelor proprii  181
Reflexia nr. 10: Coue avea dreprate!   182
Fişa nr. 44: încercați noi forme de contact  183

Partea a IlI-a: Caseta cu instrumente 185
Cine a fost Alfred Korzybski?   186
Modelul de recadrare în șase paşi   188
Straregia de excelență nr. 1: generatorul noului comportament  189
Strategia nr. 2: schemele euristice   191
Strategia nr. 3: strategie de trezire  191
Reuniuni reușite   192
Strategia nr. 4: strategie cadou: oferit-vă un „covor fermecar”    193
Apropo de şoaptele de pe culoare   194
Modelizarea unei persoane performante    195
Bunele recomandări de viață  196
Un citat deosebit  197
Schimbare fără suferință  198
Strategia nr. 5: Meditaţia „0“ (zero)   201
NLP și dezvoltarea personală   202
Dezvoltarea spirituală   202
Critici, limite și dezvoltări ale NLP   203
Un caz deosebit: mersul pe cărbuni încinşi   203
Dezvoltări și promisiuni  204
NLP pentru viață?   204

Bibliografie  205

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu