30/03/2024

IDEI CU LIPICI. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier

Autor: Dan Heath, Chip Heath
Editura Act si Politon
An aparitie : 2018, 2024
Editia a II-a
Editia originala: Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
Traducerea Dana Dobre
ISBN 978-630-303-221-4
Nr pagini : 352
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 49 lei la Editura, 39,19 lei la librarie.net, 39,20 lei la libris


Descrierea editurii:

        Idei cu lipici este o carte excepțională pentru toți cei care lucrează în mod obișnuit cu ideile: jurnaliști, antreprenori, profesori sau politicieni și un manual excelent pentru toți cei care nu lucrează în niciunul dintre aceste domenii, dar care, iubesc ideile bune și aspiră să le aibă…
        Dacă ești unul dintre colecționarii de idei ai lumii, cei doi autori te invită în lumea plină de mister a conceptelor, îți prezintă tot felul de idei cu lipici care au schimbat opiniile și comportamentul celor care le-au receptat, și apoi, le demontează pentru tine cu scopul de a înțelege cum sunt alcătuite. Observăm în final că oricine poate crea „idei cu lipici”, adică, idei persistente, care să fie înțelese, ținute minte și să aibă un impact de durată, dacă aplică cele șase principii ale ideilor remarcabile. 
        Autorii cărții, Chip și Dan Heath au descoperit la un moment dat că îi unește ceva mai mult decât strânsa legătura fraternă, și anume, pasiunea pentru ideile cu lipici! Aceștia studiau deja de 10 ani, fiecare în domenii total diferite, felul în care persistă ideile, când, au ajuns la unison la aceeași întrebare: De ce unele idei au succes, în timp ce altele dau greș? Frământările lui Chip Heath, profesor de comportament organizațional la Școala de Studii Postuniversitare de la Universitatea Stanford și ale lui Dan Heath, consultant la Duke Corporate Education și cofondator al Thinkwell, o companie ce publică manuale digitale, s-au materializat în cartea de față, care, își propune să îți schimbe fundamental modul în care vei comunica.

        Chip Heath este profesor de comportament organizațional al Fundației Thrive pentru tineret la Stanford Graduate School of Business. Împreună cu fratele său Dan , Heath este coautor a patru cărți de succes, traduse in 33 de limbi
        La noi au fost traduse:
Idei cu impact garantat. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele dispar, Curtea Veche 2008, republicata sub titlul Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier, Act si Politon 2018, 2024
Ia decizii bune. Cum sa alegi corect in viata si in cariera, Niculescu 2016
Schimbarea. Cum sa schimbi lucrurile atunci cand este dificil, Act si Politon 2021
Puterea momentelor. De ce anumite experiente au un impact extraordinar asupra noastra, Act si Politon 2022
In amonte. Porneste in cautarea solutiilor inainte sa apara problemele, Act si Politon 2022

Cuprins:

INTRODUCERE. CE IDEI AU LIPICI? 9
Adevărul despre floricelele de porumb de la cinema. Despre ceea ce face ca ideile să aibă lipici. Ce a dus la cartea Idei cu lipici. Cine a stricat Halloweenul? Șase principii ale ideilor cu lipici. Cei care bat tactul și cei care ascultă. Creativitatea sistematică

CAPITOLUL 1. SIMPLU 37
Găsirea esențialului la Southwest Airlines. Îngroparea rezumatului introductiv. „Dacă spui trei lucruri, nu spui nimic.” Paralizia în fața deciziei. Studiul clinic al unei idei. Avertisment: expunerea la soare este periculoasă. Expunerea la soare: măsuri de precauție și protecție. Expunerea la soare: cum să îmbătrânești prematur. Nume, nume și iar nume. Cum să comunici esențialul. Simplu = Esențial + Compact. „Vrabia din mână”. Palm Pilot și proverbul vizual. Cum să folosești ceea ce ai. Schema Pomelo. Complexitate din simplitate. Schemele la Hollywood: prezentări înalt conceptualizate. Analogii generative. Puterea simplității.

CAPITOLUL 2. NEAȘTEPTAT 83
Cum să atragi atenția oamenilor. Nimeni nu se așteaptă vreodată. Sprâncenele ridicate a surpriză. Cum să evităm artificialul. Hension și Phraug. Lanțuri antiderapante la Nordstrom. Introducere în jurnalism. Studiu clinic: Cheltuiește America prea mult cu ajutorul extern? Cum să păstrezi atenția oamenilor. Misterul inelelor. Curiozitatea în scenariile de la Hollywood. „Teoria lacunelor” în cazul curiozității. Studiu clinic: O prezentare internă cu privire la strângerea de fonduri. Cum să ne luptăm cu încrederea excesivă. Lacunele pornesc de la cunoștințe. Călătoria pe Lună și radiourile de buzunar

CAPITOLUL 3. CONCRET  127
The Nature Conservacy. Cum să înțelegem noțiunile abstracte. Concret înseamnă memorabil. Teoria Velcro cu privire la memorie. Ochi căprui, ochi albaștri. Calea către noțiunea abstractă: proiectul și dispozitivul. Concretețea permite coordonarea. Familia Ferrari merge la Disney World, în laboratorul de cercetare-dezvoltare. Concretețea pune cunoștințele în mișcare: lucrurile albe. Kaplan și Go Computers. Studiu clinic: Terapia de hidratare orală salvează viața copiilor. Cum să facem ideile concrete.

CAPITOLUL 4. CREDIBIL  165
Cum să găsim credibilitate. Pam Laffin, antiautoritatea. Puterea detaliilor. Jurații și periuța de dinți Darth Vader. Dincolo de Război. Principiul scării umane. Studiu clinic: Cum facem față isteriei cu privire la atacul rechinilor. Testul Sinatra și Safexpress. Țesături comestibile. Unde-i carnea de vită? Argumente verificabile. Studiu clinic: Intuiția noastră mai dă greș, dar cine vrea să creadă așa ceva? Orientarea bobocilor.

CAPITOLUL 5. EMOȚIONAL  207
Adevărul. Exagerarea semantică și puterea asocierii. Cum să ne luptăm cu exagerarea semantică: cazul „sportivității”. Cum să faci apel la interesul personal. Televiziunea prin cablu în Tempe. Maslow. Masa în Irak. Aparatul de floricele și știința politică. Studiu clinic: Necesitatea algebrei și temelia piramidei lui Maslow. Nu te pune cu Texasul. Duet de piane.

CAPITOLUL 6. POVEȘTI  255
Discuții profesionale în sala de mese a Xerox. Publicul ne-pasiv. Studiu clinic: Cum să facem față elevilor problemă. Poveștile ca sursă de inspirație: povestea lui Jared. Arta identificării. Povești de la Banca Mondială. Cartea cu povești a conferinței.

EPILOG. CE IDEI AU LIPICI  297
Puterea identificării. Vorbitorii în public și cei care transmit idei cu lipici. Alte erori. Cum să faci o idee să persiste: Cadrul de comunicare. Simptome și soluții. Probleme în a-i face pe oameni să fie atenți la mesaj. Probleme în a-i face pe oameni să înțeleagă și să țină minte. Probleme în a-i face pe oameni să creadă sau să fie de acord. Probleme în a-i face pe oameni să le pese. Probleme în a-i face pe oameni să acționeze. John F. Kennedy contra lui Floyd Lee.

CUM SĂ FACEM IDEILE SĂ PERSISTE: UN MIC GHID DE REFERINȚĂ 315
MULȚUMIRI 323
DESPRE AUTORI 327
NOTE 329

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu