13/04/2013

COMUNICAREA MANAGERIALA. O critica a noilor forme de putere în organizatii



Autor :  Stephane Olivesi               
Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie :2005
Traducerea Mona Moldoveanu ,Valentina Pricopie
ISBN  973-733-018-8
Nr pagini :176
Format 130 x 200
Pret : 10,65 lei la librariaonline
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
„Daca exista o corelatie intre putere si comunicare, aceasta se intampla din urmatorul motiv: raporturile de forta nu functioneaza niciodata doar in relatie cu comunicarea ori cu puterea. Orice raport de forta dintre salariat si angajator intrerupe tacticile de comunicare specifice care reprezinta, in acelasi timp, si prelungirea acestui raport si al mijloacelor implicate in exercitarea puterii. Nici o actiune de comunicare nu este pura, adica lipsita de o intentionalitate care o orienteaza. A analiza comunicarea, pornind de la un simplu comunicat al directiunii difuzat intr-un ziar al companiei si pana la logicile de coordonare utilizate in situatii de munca, presupune in consecinta o analiza a relatiilor de putere care o determina si care ii conditioneaza forma si continutul”.Autoarea

Cuprins:

Introducere 7

Capitolul I. Institutionalizarea comunicării în companie 13
Câteva repere instituţionale 16
Oinstituţionalizare în contextul său 21
Iluzia participativă 29
Interlocutorul sindical 33
O raţionalizare în gestionarea socialului 42

Capitolul II. Organizaţia comunicaţională 47
O nouă informaţie economică? 51
Raţionalitate gestionară şi noi configuraţii organizaţionale 54
Flexibilitatea: imperativ al producţiei 59
Sistematizările socio-tehnice 63
Cinci studii de caz asupra inserării tehnologiilor de informare şi comunicare şi asupra noilor scheme de organizare 67
Situaţii de muncă şi conjuncturi comunicaţionale 75

Capitolul lll. Gestionarea simbolicului 78
Despre ideologia managerială 80
Discurs managerial şi strategii de informare 92
Controlul enunţurilor 99
Limbaj şi constrângere managerială 102
Schimbarea: un semnificant al ideologiei manageriale 107

Capitolul IV. Autoritatea conduitei individuale 111
Extinderea domeniului practicilor: locuri, mijloace, obiecte 114
Cultura de companie şi aculturaţia managerială 119
Formarea profesională continuă, vector al învăţării comunicaţionale 124
Comunicare şi competenţă 130
Omogenizare, diferenţiere şi logici selective: o diviziune comunicaţională a muncii  136

Capitolul V. Comunicarea conform normelor 143
De ce calitatea? 144
Formalizarea procedurilor 150
Calitatea sau comunicarea totală 156
Referinţă, responsabilitate, imputare 161
Managementul prin calitate 165

Bibliografie 171


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu