Autor : Ramona-Elena Stemate
Editura SPER
Colectia Doctoralia
An aparitie :2010
ISBN 978-973-8383-61-6
Nr pagini :196
Format 145 x 200
Anticariat
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Agresivitatea este un comportament comun atât normalului cât si
patologicului si delincventei, iar în adolescenta trecerea de la un pol la
celalalt se face de multe ori fara ca adultii sa o poata anticipa. Este foarte
necesara cunoasterea detaliata a mecanismelor psihologice care influenteaza
modul în care adolescentii îsi gestioneaza energia agresiva, pentru a se putea
astfel construi programele necesare de interventie terapeutica eficienta si de preventie
a consecintelor nedorite.
RAMONA-ELENA STEMATE este psihoterapeut si consilier P.E.U., doctor în
psihologie, profesor consilier în cadrul Centrului Municipiului Bucuresti de
Resurse si Asistenta Educationala, cu experienta în consilierea adolescentilor.
Cuprins:
Introducere 7
Capitolul I - Repere teoretice 9
1.
Agresivitatea umană - delimitări conceptuale 9
2. Formele
agresivităţii umane 20
2.1. Formele agresivităţii manifestate
la vârsta adolescenţei 30
3. Factorii
favorizanţi ai agresivităţii umane 37
3.1. Factorii de ordin psihofiziologic
38
3.2. Factorii de ordin psihic 42
3.3. Factorii de mediu 50
3.3.1. Factori de mediu fizic 51
3.3.2. Factori de mediu social 51
3.3.2.1. Factori de mediu familial 52
3.3.2.2. Mediul de prieteni şi grupul
celor de aceeaşi vârstă 63
3.3.2.3. Mediul valoric, cultural şi
informaţional 65
4.
Specificul agresivităţii în adolescenţă 67
4.1. Mediile de manifestare a
agresivităţii în adolescenţă 73
4.1.1. în familie 73
4.1.2. în mediul şcolar 76
4.1.3. în anturajul de egali 79
5.
Consilierea psihologică şi psihoterapia adolescenţilor cu agresivitate ridicată
79
5.1. Metode experienţiale de consiliere
şi psihoterapie a adolescenţilor cu agresivitate ridicată 82
5.2. Caracteristicile lucrului
terapeutic cu adolescenţii 91
Capitolul II - Un modul experienţial
centrat pe dezvoltarea abilităţilor de gestionare a agresivităţii la adolescenţi 96
1.
Introducere 96
2.
Obiectivele şi ipotezele cercetării 99
3. Subiecţii
100
4.
Metodologia cercetării 102
5.
Organizarea şi desfăşurarea modulului 103
5.1. Etapele modulului 105
5.2. Planificarea şedinţelor şi secvenţe
ilustrative pentru maniera de lucru 108
6. Evaluarea
modulului 160
6.1. Prelucrarea şi interpretarea
rezultatelor cantitative 160
6.2. Interpretarea rezultatelor
calitative 165
7.
Concluzii 174
Bibliografie
selectivă 177
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu