Editura ASCR
Colectia Consiliere şcolară
An aparitie :2009
Editia a II-a
Editia originala 2003
ISBN 978-973-7973-65-8
Nr pagini : 308
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 42 lei la psihoshop, 45 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Ghidul se adresează în primul rând profesorilor care doresc să desfăşoare la clasă activităţi de consiliere şi orientare. Totodată, este un instrument teoretic şi practic deosebit de util pentru orice profesor, pedagog, diriginte, consilier sau psiholog. Ghidul oferă o informaţie bogată şi actuală, metode concrete de lucru, programă şcolară detaliată pentru cele patru cicluri de dezvoltare, fişe şi chestionare pentru elevi.
Prin sinteza reperelor de psihologie educaţionala pe care o realizează şi prin caracterul ei aplicativ, cartea este utilă oricărui părinte sau adult interesat de: autocunoaştere, personalitatea copilului şi a adolescentului, rezolvarea de probleme, comunicare, managementul conflictelor, psihosexualitate, controlul stresului, strategii de învăţare, stimularea comportamentului creativ, orientarea în carieră.
Prin sinteza reperelor de psihologie educaţionala pe care o realizează şi prin caracterul ei aplicativ, cartea este utilă oricărui părinte sau adult interesat de: autocunoaştere, personalitatea copilului şi a adolescentului, rezolvarea de probleme, comunicare, managementul conflictelor, psihosexualitate, controlul stresului, strategii de învăţare, stimularea comportamentului creativ, orientarea în carieră.
Cuprins: (Nota : paginatia capitolelor corespunde primei editii !!!)
Cuvânt înainte
Capitolul 1
Rolul consilierii educaţionale în procesul formativ (Adriana Baban) /9
1.1. Învăţământ tradiţional vs.
învăţământ modern /9
1.2. Nevoia de consiliere
educaţională /11
Capitolul 2
Consiliere psihologică şi consiliere educaţională (Adriana Baban) /13
2.1. Delimitări conceptuale /13
2.2. Caracteristicile consilierii
/15
2.3. Obiectivele consilierii /16
Capitolul 3
Principii şi metode de consiliere (Domnica Petrovai, Adriana Baban,) /20
3.1.
Pregătirea consilierului /20
3.2. Atitudinile consilierului /20
3.3. Abilităţile consilierului /25
3.4. Proiectarea activităţilor de
consiliere /30
3.5. Metode de lucru în consiliere
/31
Capitolul 4
Elemente de psihologia dezvoltarii (Oana Benga) /35
4.1. Conceptul de dezvoltare /35
4.2. Deficit vs. diferenţă în
dezvoltare /36
4.3. Etapele de dezvoltare / 39
4.3.1. Vârsta şcolară mică (6/7 -10/11 ani)
/39
4.3.2. Pubertatea şi adolescenţa /41
Capitolului 5
Personalitatea copilului şi adolescentului (Adriana Baban, Viorel Mih) /48
5.1. Dinamica dezvoltării
personalităţii /49
5.2. Nivelele de abordare a
personalităţii /49
5.3. Nivelul cognitiv /50
5.4. Nivelul emoţional /54
5.5. Nivelul comportamental /58
5.6. Interacţiunea nivelelor /60
Capitolul 6
Autocunoaştere şi dezvoltare personală (Adriana Baban, Domnica Petrovai) /65
6.1. Principiile psihologiei
centrate pe persoană /65
6.2. Cunoaşterea de sine şi
imaginea de sine /66
6.3. Metode de autocunoaştere /69
6.4. Autocunoaştere şi
intercunoaştere /70
6.5. Stima de sine /72
6.6. Abuzul emoţional şi fizic:
obstacol major în formarea stimei de sine /79
Capitolul 7
Comunicare şi conflict (Adriana Baban, Domnica Petrovai) /83
7.1. Rolul comunicării /83
7.2. Modalităţi de ameliorare a
comunicării /86
7.3. Conflictul şi managementul
conflictului /91
7.4. Deficitul de comunicare şi
riscul pentru suicid la copii şi adolescenţi /98
Capitolul 8
Rezolvarea de probleme (Domnica Petrovai) /105
8.1. Conceptul de problemă /105
8.2. Procesul rezolutiv /106
Capitolul 9
Stilul de viaţă (Domnica
Petrovai, Adriana Baban) /115
9.1. Stil de viaţă sanogen şi stil
de viaţă patogen /115
9.2. Rolul programelor de prevenţie
a îmbolnăvirilor şi a educaţiei pentru sănătate /116
9.3. Fumatul şi dependenţa de
nicotină /121
9.4. Alcoolul şi dependenţa de
alcool
/125
9.5. Drogurile şi dependenţa de
droguri /128
Capitolul 10
Psihosexualitatea (Adriana
Baban, Domnica Petrovai) /133
10.1. Sexualitatea - dimensiune complexă a fiinţei umane /133
10.2. Scopul educaţiei sexuale /134
10.3. Tematica orelor de educaţie sexuală /137
10.4. Prevenţia abuzului sexual /142
10.5. Obstacole în realizarea educaţiei sexuale /146
Capitolul 11
Strategii de învăţare (Gabriela Lemeni) /149
11.1. Ce sunt strategiile de învăţare? /149
11.2. Modalităţi de selectare a strategiilor de învăţare /151
11.3. Deprinderi eficiente de studiu /158
11.4. Ce ne motivează pentru studiu? /164
Capitolul 12
Stresul şi controlul stresului (Adriana Baban) /169
12.1. Ce este stresul ? /169
12.2. Componentele stresului /169
12.3. Modalităţi de management al stresului /173
Capitolul 13
Creativitatea şi stimularea comportamentului creativ (Viorel Mih) /177
13.1. Noţiuni introductive /177
13.2. Mituri despre creativitate /177
13.3. Abordarea creativităţii /179
13.4. Şcoala şi creativitatea /184
13.5. Metode de stimulare a creativităţii /188
Capitolul 14
Managementul clasei (Domnica
Petrovai, Gabriela Lemeni) /193
14.1. Strategiile preventive /193
14.2. Strategii de modificare comportamentală /196
Capitolul 15
Orientarea pentru carieră (Gabriela Lemeni) /205
15.1. Specificul activităţilor de orientare /205
15.2. Construcţia identităţii vocaţionale /207
15.3. Investigarea caracteristicilor personale relevante pentru carieră /210
15.4. Comportamentul explorator /219
15.5. Decizia de carieră /220
Capitolul 16
Model de programă pentru orele de consiliere şi orientare sau dirigenţie /225
(Adriana Baban, Domnica Petrovai, Gabriela Lemeni)
16.1.Obiective cadru, de referinţă
şi operaţionale pentru clasele I-II; /226
conţinuturi şi sugestii metodologice
16.2. Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele III-VI; /230
conţinuturi şi sugestii metodologice
16.3.Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele VII-IX;/235
conţinuturi şi sugestii metodologice
16.4.Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele X-XII; /241
conţinuturi şi sugestii metodologice
Anexe: fişe de lucru pentru elevi
M-am bucurat nespus demult ca intimplator am descoperit ca am rude in Romania.Eu sunt din Basarabia.Ma numesc Valeriu Baban,Sef Directie Invatamant Cahul, Republica Moldova.Am citit atent toata lista lucrarilor pe care le-ati elaborat si am ramas surprins placut, deoarece ele pot fi utile si pentru profesorii din Basarabia.Cum ss ajunga si la noi aceste lucrari?
RăspundețiȘtergereIata adresa mea:valeriubaban@yahoo.com
Stimate Domn Valeriu Baban , va multumesc pentru comentariu.
RăspundețiȘtergereV-am trimis si un e-mail.
Cu dragoste si respect pentru fratele nostru din Republica Moldova,
Rodica Burlacu