Editura Comunicare.ro (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Cursuri universitare
An aparitie : 2009
Editia a II-a
Editia originala 2004
ISBN 978-973-711-185-2
Nr pagini : 248
Format 170 x 240
Pret : 29 lei
Descrierea
editurii:
Daca in Statele Unite sau in Europa occidentala teoria si practica publicitatii au fost institutionalizate de mult, sub forma modulelor curiculare sau chiar a facultatilor dedicate exclusiv studiului acestui domeniu la nivel universitar si postuniversitar, la noi abia acum se cristalizeaza cursurile de acest gen, in primul rind datorita nevoii de a furniza industriei autohtone oameni care sa intre in agentii nu numai cu pasiune si entuziasm, ci si cu un bagaj de cunostinte sistematice care sa le permita sa parcurga mult mai rapid etapele uceniciei.
Introducere in publicitate este primul manual universitar din Romania care trateaza publicitatea dintr-o perspectiva concreta, pragmatica si profesionala, punind accent pe descrierea domeniului ca industrie si ca meserie. Autorii au realizat acest curs cu intentia de a le oferi celor interesati de advertising si de domeniile conexe informatii teoretice de baza despre principalele zone de activitate specifice publicitatii. Cursul vine pe un teren acoperit inca intr-o masura mult prea mica de traduceri izolate si, cu atat mai putin, de lucrari pornite din experienta practicienilor romani.
Daca in Statele Unite sau in Europa occidentala teoria si practica publicitatii au fost institutionalizate de mult, sub forma modulelor curiculare sau chiar a facultatilor dedicate exclusiv studiului acestui domeniu la nivel universitar si postuniversitar, la noi abia acum se cristalizeaza cursurile de acest gen, in primul rind datorita nevoii de a furniza industriei autohtone oameni care sa intre in agentii nu numai cu pasiune si entuziasm, ci si cu un bagaj de cunostinte sistematice care sa le permita sa parcurga mult mai rapid etapele uceniciei.
Introducere in publicitate este primul manual universitar din Romania care trateaza publicitatea dintr-o perspectiva concreta, pragmatica si profesionala, punind accent pe descrierea domeniului ca industrie si ca meserie. Autorii au realizat acest curs cu intentia de a le oferi celor interesati de advertising si de domeniile conexe informatii teoretice de baza despre principalele zone de activitate specifice publicitatii. Cursul vine pe un teren acoperit inca intr-o masura mult prea mica de traduceri izolate si, cu atat mai putin, de lucrari pornite din experienta practicienilor romani.
Cuprins (mai jos cuprinsul editiei 2004):
Notã introductivã / 7
Introducere: surse teoretice si
delimitãri conceptuale /
9
Surse
teoretice / 10
Delimitãri
conceptuale. Definitii. Distinctii fatã de domeniile înrudite / 18
Scurt istoric al publicitãtii / 25
Scurt
istoric al publicitãtii la nivel international / 25
Scurt
istoric al publicitãtii în România / 34
Publicitatea ca proces de
comunicare / 41
Functiile
publicitãtii / 44
Tipuri de
publicitate / 47
Rolul
publicitãtii în activitatea de marketing / 52
Obiectivele
campaniei de publicitate / 55
Canalele
media utilizate în publicitate / 56
Agentia de publicitate / 67
Agentia de
publicitate / 67
Scurt
istoric / 68
Agentia de
publicitate modernã / 71
Cercetarea pentru publicitate / 87
Cercetarea
exploratorie si de dezvoltare a campaniei (developmental research) / 93
Cercetarea
confirmatorie de testare (confirmatory research sau advertising
testing) / 100
Cercetarea
evaluatorie (evaluative research) / 109
Strategia si planificarea în
publicitate /
117
Comportamentul
consumatorului / 118
Procesul de
planificare strategicã. Rolul în desfãsurarea campaniei de publicitate / 124
Etapele
procesului de planificare strategicã / 130
Creatia în publicitate / 137
Procesul
creatiei publicitare: de la brief la produsul finit / 137
Principalele
instrumente folosite în creatie / 143
Tehnici de
creatie / 145
Practici
ne-etice în creatia publicitarã / 151
Media în publicitate / 153
Stabilirea
strategiei si obiectivelor de comunicare / 153
Marketingul direct / 175
Mijloacele
de comunicare folosite în marketingul direct / 177
Promovarea vânzãrilor / 191
Comunicarea
publicitarã prin intermediul promotiilor / 193
Tehnici de
promovare orientate cãtre comercianti / 202
Tehnici de
promovare care urmãresc atragerea consumatorilor cãtre produs / 204
Tehnici de
promovare a vânzãrilor orientate cãtre consumatori / 205
Relatiile publice în publicitate / 215
Definitii /
215
Diferente
între relatiile publice si publicitate / 217
Întrepãtrunderea
publicitãtii cu relatiile publice / 219
Bugetarea în publicitate / 221
Moduri de
remunerare a unei agentii de publicitate / 221
Elaborarea
planului de afaceri al unei agentii de publicitate / 222
Considerente teoretice privind
viitorul publicitãtii. Concluzii /
225
Bibliografie
/ 239
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu