Subtitlu vol 2: Programe de lucru
Autor :Ron Leaf, John McEachin
Editura Frontiera
An aparitie :vol 1: 2010 ; vol 2: 2011
Editia originala :1999
Traducerea Ileana Achim
ISBN vol 1 :978-606-92464-1-2
ISBN vol 2 :978-606-92464-2-9
Nr pagini : vol 1: 143 pag ; vol 2: 240
Format 250 x 280
Pretul la data postarii vol 1: 45 lei
, pdf aici vol1
Pretul la data postarii
vol 2: 79.80 lei
, pdf aici vol2
Descrierea
editurii:
Primul ghid practic în limba română pentru implementarea unui program ABA acasă sau la școală.
Volumul 1 descrie pe larg cele mai dificile comportamente cu care v-ați confruntat deja: crizele de furie, autostimularea, problemele de somn și alimentație sau folosirea toaletei.
Veți afla regulile de bază ale modificării comportamentale, dar și principalele greșeli de care e bine să vă feriți când încercați să dezvăţați copilul de comportamente nepotrivite. Sunt prezentate pe larg regulile de recompensare.
Veți afla regulile de bază ale modificării comportamentale, dar și principalele greșeli de care e bine să vă feriți când încercați să dezvăţați copilul de comportamente nepotrivite. Sunt prezentate pe larg regulile de recompensare.
Volumul 2 prezintă programele de lucru pentru terapia intensivă comportamentală, fișe de lucru, tabele pentru strângerea datelor în timpul sesiunii terapeutice, dar și tabele de evaluare a terapeutului sau a programelor.
Programele de lucru sunt prezentate în detaliu. Puteți afla care sunt obiectivele fiecărui program, criteriile de începere, criteriile de succes, prompturile necesare, precum și toate etapele de parcurgere a programului, de la cea mai simplă la cea mai avansată. Programele sunt foarte diverse, de la imitație, potriviri sau desen pana la conversație, interacțiunea cu alți copii sau învățarea prin observare.
Programele de lucru sunt prezentate în detaliu. Puteți afla care sunt obiectivele fiecărui program, criteriile de începere, criteriile de succes, prompturile necesare, precum și toate etapele de parcurgere a programului, de la cea mai simplă la cea mai avansată. Programele sunt foarte diverse, de la imitație, potriviri sau desen pana la conversație, interacțiunea cu alți copii sau învățarea prin observare.
Cuprins volumul 1:
Prefata autorilor ........5
Introducere : Parteneriat...... 7
Povestea unui parinte ............... 8
Capitolul 1 Interventia comportamentala intensiva ...... 13
Date istorice ....................14
Curriculum ................. 15
De câte ore de terapie are nevoie copilul meu? ........ 16
Care este rolul familiei? ......... 17
Formatul terapiei ..................17
Formatul lectiilor ................. 18
Mediul de predare ................ 20
Stadiile terapiei .................... 20
Evaluarea .......................... 21
Eficienta programului .......... 22
Caracteristici comune ale programelor de calitate ... 22
Capitolul 2 O metoda potrivita si pentru copiii mari si adolescenti ..... 25
Terapia copiilor mari...................................................... 27
Forma de învatamânt .................................................... 29
Terapia copiilor mari...................................................... 27
Forma de învatamânt .................................................... 29
Capitolul 3 Recompense .........31
Obiectii împotriva recompenselor .............................. 31
Identificarea si dezvoltarea recompenselor ............... 33
Evaluarea recompenselor ............................................. 34
Selectarea modelului de recompensare ...................... 35
Reguli de recompensare ............................................... 36
Feedback diferentiat si informativ .............................. 42
Capitolul 4 Comportamentele disruptive .... 45
Când este considerat problematic un comportament 47
Crearea mediului optim ............................................... 48
Mediul înconjurator si stresul ...................................... 49
Cum sa faceti terapia naturala, placuta si generalizabila ...50
Capitolul 5 Cum sa întelegem comportamentele disruptive ........ 53
Cum se abordeaza problemele comportamentale .... 56
Etapele intensificarii comportamentului ...... 58
Prima etapa ..... 59
A doua etapa ...... 60
A treia etapa ......... 62
Etapa finala ......... 63
Sfaturi valabile pentru toate etapele ........................... 64
Tehnici specifice de management al comportamentului 65
Capitolul 6 Programe comportamentale ......... 69
Comportamentele disruptive ...................................... 69
Programul de toleran!a la frustrare ............................ 71
Ierarhizarea situa!iilor de stres .................................... 72
Noncomplian!a .............................................................. 73
Sfaturi care sa faciliteze complian!a ........................... 73
Programul de complian!a ............................................. 75
Ierarhizarea complian!ei ............................................... 76
Program de interven!ie pozitiv ................................... 77
Program de interven!ie reductiv ................................. 78
Capitolul 7 Comportamentele autostimulatoare ... 79
Functiile autostimularii ..... 81
Procedee reactive ........ 82
Ignorarea sistematica ...... 82
Recompensarea ................83
Blocarea comportamentului ......... 83
Reducerea valorii recompensatoare a autostimularii ....85
Controlul stimulului .............86
Procedee proactive ....... 87
Aspecte practice ...............88
Capitolul 8 Problemele de somn .... 89
Stabilirea unei rutine de somn .... 90
Alegerea orei potrivite de culcare ...... 91
Obiectul care „aduce” somnul ....... 92
Cum determinati copilul sa ramâna în pat ......... 93
Cum sa tineti copiii departe de patul parin!ilor ....... 94
Somnul de prânz.......... 95
Capitolul 9 Folosirea toaletei .........97
Momentul propice .........97
Echipamentul ........ 98
Orarul de toaleta ...... 99
Marirea intervalelor orarului ...... 101
Folosirea independenta a toaletei ... 101
Verificari .............. 103
Program intensiv de înva!are a folosirii toaletei ...... 103
Cu prompt sau fara prompt? .... 105
Dificultati legate de defeca!ie ..... 105
Ritualuri .....106
Folosirea toaletei pe timpul noptii ...... 106
Somnul de prânz............. 107
Capitolul 10 Problemele de alimentatie ....... 109
Selectia alimentelor ..... 110
Momentul potrivit pentru ceva nou .... 111
Introducerea alimentului nou ....... 112
Alte probleme de alimentatie ..... 113
Capitolul 11 Jocul si abilitatile sociale ....... 115
Stimularea limbajului .... 115
Învatarea incidentala .... 116
Recompensarea sociala ........117
Împotrivirea fata de programele de joc si socializare ... 118
Selectarea abilitatilor de joc care vor fi predate ....... 121
Jocul solitar ............. 124
Programul de joc ....... 124
Componentele programului ..... 125
Analiza componentelor ...... 125
Un singur pas o data ...... 126
Exersare intensiva .......... 127
Promptarea si diminuarea promptului .... 127
Recompensarea ..... 127
Dezvoltarea independentei ...... 128
Capitolul 12 Jocul social .... 129
Exemple de activitati de joaca/socializare .............. 131
Organizarea întâlnirilor de joaca ............ 133
Alegerea partenerilor de joaca ........ 135
Etapele dezvoltarii sociale ........ 135
Cuprins volumul 2:
Desfăşurarea sesiunilor de terapie . . . . 5
Predarea prin exerciţii distincte . . . . . 8
Tabel de evaluare pentru generalizare . . 24
Complianţa . . . . . . . . . 25
Imitaţie nonverbală . . . . . . . 26
Imitaţie cu cuburi . . . . . . . 31
Abilităţi motorii . . . . . . . . 34
Potriviri . . . . . . . . . . 36
Desen . . . . . . . . . . . 42
Joc . . . . . . . . . . . 45
Strategia generală de predare . 46 Tipuri de joc . . . . . . 47 Stadiile jocului . . . . . 47
Predarea prin exerciţii distincte . . . . . 8
Tabel de evaluare pentru generalizare . . 24
Complianţa . . . . . . . . . 25
Imitaţie nonverbală . . . . . . . 26
Imitaţie cu cuburi . . . . . . . 31
Abilităţi motorii . . . . . . . . 34
Potriviri . . . . . . . . . . 36
Desen . . . . . . . . . . . 42
Joc . . . . . . . . . . . 45
Strategia generală de predare . 46 Tipuri de joc . . . . . . 47 Stadiile jocului . . . . . 47
Cântece . . . . . . . . . . . . 49
Joc independent . . . . . . . . 50
Scenarii de joacă . . . . . . . . . 52
Instrucţiuni (receptiv) . . . . . . . . 56
Denumiri (receptiv) . . . . . . . . 60
Comunicarea funcţională . .. . . . . 64
Stimularea comunicării . . . . . . . 67
Imitaţia verbală . .. . . . . . . . 70
Dificultăţi de articulare . . . . . 75
Joc independent . . . . . . . . 50
Scenarii de joacă . . . . . . . . . 52
Instrucţiuni (receptiv) . . . . . . . . 56
Denumiri (receptiv) . . . . . . . . 60
Comunicarea funcţională . .. . . . . 64
Stimularea comunicării . . . . . . . 67
Imitaţia verbală . .. . . . . . . . 70
Dificultăţi de articulare . . . . . 75
Denumiri (expresiv) . . . . . . . . 77
Bazele conversaţiei . . . . . . . . 80
Asertivitatea . . . . . . . . 82
Da/nu . . . . . . . . . . 84
Negaţia . . . . . . . . . . . 86Bazele conversaţiei . . . . . . . . 80
Asertivitatea . . . . . . . . 82
Da/nu . . . . . . . . . . 84
Coordonarea atenţiei . . . . . . . . 87
Emoţii . . . . . . . . . . . . . 90
Gesturi (Pragmatică) .. . . . . . . . . . . . 93
Atribute . . . . . . . . . . . . . . . 95
Funcţii . .. . . . . . . . . . . . . . 98
Categorii .. . . . . . . . . 100
Cunoştinţe generale şi raţionamente I . . . . . 102
Cunoştinţe generale şi raţionamente II . . . 105
La fel/diferit . . . . . . . . . . . 107
Prepoziţii . . . . . . . . . . . . . . 109
Pronumele . . . .. . . . . . . . . . . 112
Dezvoltarea limbajului I . . . . . . . . 115
Timpurile verbale . . . . . . . . . . . 119
Pluralul . . . . . . . . . . . . . . 123
„Nu ştiu” . . . . . . . . . . . . . 125
Conversaţia – abilităţi intermediare . . . . . 127
Întrebări . . . . . . . . . . . . . . 130
Ordonarea unei succesiuni . . .. . . . . . . . 133
Primul/ultimul . . . . . . . . . . . 136
Înainte/după . . . . . . . . . 139
Poveşti . . . . . . . . . . . . 141
Cauză şi efect . . . . . . . . 143
Capacitatea de înţelegere I . . . . . 146
Capacitatea de înţelegere II . . . . . . . 147
Interacţiunea cu copiii de aceeaşi vârstă . . . . . . 148
Conversaţie – abilităţi avansate . . . . . . 152
Tabel de evaluare pentru conversaţie . . . . . . 155
Atenţia socială . . .. . . . . . . . . 156
Învăţarea prin observare . . . . . . . . . . . . 158
Abilităţi de socializare . .. . . . . . . . 164
Ce lipseşte? . . . . . . . . . . . . . . 166
Aducerea aminte . .. . . . . . . . . 167
Noţiuni cantitative . . . . . . . . . 169
Citirea . .. . . . . . . . . . . . . 172
Scrierea . . . . . . . . . . . . 174
Autoservirea . . . . . . . . . 175
Folosirea toaletei . . . . . . . . . 179
Tabel de evaluare pentru şcoală . . . . . . . 183
Anexe
Anexa A . . . . . . . . . . . . . . 188
Anexa B .. . . . . . . . . . . . 218
Anexa C . . . . . . . . . . . 219
Anexa D .. . . . . . . . . . . . . 220
Anexa E . . . . . . . . . . . 221
Anexa F . . . . . . . . . . . 227
Anexa G . . . . . . . . . . . . 228
Nota traducătorului . . . . . . . . 229
Index .. . . . . . . . . . . 231
Buna !Vreau sa comand aceste 2 carti doar ca din păcate nu le găsesc ,stocul fiind epuizat peste tot .Ma puteți ajuta ?
RăspundețiȘtergereAm actualizat cu pdf-urile gasite
Ștergere