Autor : Cristina Ganescu
Editura Universitara (click pentru a accesa editura)
An aparitie :2011
ISBN 978-606-591-321-9
Nr pagini : aprox 200
Pret : 20 lei (stoc epuizat la editura)
Descrierea
editurii:
"Din analiza pe care am realizat-o pe baza unei documentaţii amănunţite privind cultura organizaţională, am concluzionat că succesul obţinut de o companie este determinat şi de cultura organizaţională puternică. Cea care oferă o direcţie logică activităţii unei organizaţii şi cea care inspiră şi motivează angajaţii este cultura organizaţională. În acest sens, este îngrijorător că, în multe cazuri, managerii români nu cunosc semnificaţia conceptului de „cultură organizaţională”, nu conştientizează existenţa şi rolul acesteia. Menţinerea acestei situaţii de fapt constituie o barieră periculoasă în calea creşterii gradului de competitivitate a întreprinderilor româneşti pe piaţa internă şi externă, deci şi a competitivităţii economiei naţionale. De asemenea, în lucrare s-au cuprins câteva elemente de bază din ceea ce înseamnă crearea, transmiterea, menţinerea şi dezvoltarea unei culturi organizaţionale puternice, suport al unei organizaţii competitive, realizând şi o serie de interrelaţii între cultura organizaţională, imaginea firmei, comportamentul etic sau responsabilitatea socială a firmei, domenii extrem de importante pentru competitivitatea firmelor româneşti în cadrul unui mediu concurenţial extrem de dinamic. În final, putem aprecia cu certitudine că o cultură organizaţională sănătoasă este o şansă sigură către succes" (Autoarea)
Cuprins:
CUVÂNT
– ÎNAINTE ..............................................................................
13
CAPITOLUL
I. CULTURA ORGANIZATONALÃ POZITIVÃ – PREMISÃ
A
UNEI ORGANIZATI PERFORMANTE ÎN AFACERILE ECONOMICE ….15
1.
Aspecte privind aparitia si evolutia conceptului de culturã organizationalã........
15
1.1. Semnificatia
conceptului de culturã organizationalã sau„corporate culture.. 17
1.2. Caracteristici si
functii ale culturii organizationale ...................... 21
1.3. Componentele
culturii organizationale si formele ei de manifestare.......... 26
2.
Elementele care influenteazã într-o mãsurã importantã cultura organizationalã
...... 39
3.
Valori diferite - tipuri de culturi organizationale diferite – performante diferite
................... 40
4.
Cultura managerialã - componentã si resursã a culturii organizationale 51
4.1. Personalitatea
managerilor cu rol în crearea si dezvoltarea culturii organizationale .. 52
4.2. Orientarea
managerilor cãtre mediul intern si extern, modalitate de creare a unei culturi
adaptive si evolutive ........... 55
5. Impactul internationalizãrii firmei
asupra culturii organizationale ....... 59
CAPITOLUL
II. IMPACTUL CULTURII ORGANIZATONALE
ASUPRA
PERFORMANÞELOR SI COMPETITIVITÃTI ORGANIZATILOR..........
67
1.
Impactul culturii organizationale asupra eficientei si competitivitãtii firmelor
contemporane……67
1.1. Eficacitatea
afacerilor si cultura organizationalã ........................ 71
1.2. Influenta culturii
organizationale asupra competitivitãtii unei organizatii................ 75
2.
Cultura organizationalã si îmbunãtãtirea performantelor resurselor umane.................
78
3.
Cultura bazatã pe gestionarea erorilor si impactul acesteia asupra performantelor
organizatiilor ....... 81
4.
Organizatia orientatã spre inovare si rolul acesteia în cresterea competitivitãtii
.... 82
5.
Cultura organizationalã - factor de formare si cristalizare a imaginii organizatiilor
... 86
6. Caracteristici ale culturii
organizationale în România ........................ 89
CAPITOLUL III. DIMENSIUNEA ETICÃ A CULTURII ORGANIZATONALE
SI IMPACTUL ACESTEIA ASUPRA COMPETITIVITÃTI ORGANIZATILOR ...... 91
1. Aspecte privind etica în afacerile
economice..................................... 91
2. Etica managerialã - cerintã pentru crearea unui model de comportament
în cadrul
organizatiei .............................. 95
3. Codurile etice - instrumente de evaluare a comportamentului în
afaceri ............ 100
4. Aspecte privind probleme de eticã în contexte diferite si în
România …..104
5. Interrelatia culturã organizationalã - responsabilitate socialã
............ 103
5.1.
Responsabilitatea socialã - componentã esentialã a politicii sociale a firmei.......
110
5.1.1.
Conceptul de responsabilitate socialã a întreprinderii si semnificatia acestuia........
111
5.1.2. Cerinte
pentru manageri în vederea promovãrii unor atitudini responsabile social.. 115
5.1.3. Etape
ce trebuie parcurse pentru integrarea în cadrul firmei a practicilor
responsabile..117
5.2.
Impactul actiunilor de responsabilitate socialã asupra profitului organizatiei
...... 119
5.3. Rolul
culturii organizationale în sprijinirea eforturilor de implicare socialã a
companiilor.................... 122
5.4. Aspecte
privind actiunile de responsabilitate socialã în România …. 128
5.4.1
Promovarea conceptului de responsabilitate socialã - premisã a dezvoltãrii unei
adevãrate culturi de implicare socialã în
România........................................................... 129
5.4.2.
Implicarea socialã a companiilor din România – conditie pentru un viitor
responsabil..131
5.4.3.
Controverse privind caracterul etic al implicãrii în viata comunitãtii .................
132
CAPITOLUL IV. PERFECTONAREA CULTURII ORGANIZATONALE - PROCES ESENTAL
ÎNTR-UN MEDIU DINAMIC .................................
134
1. Conceptele de dezvoltare organizationalã si de management al schimbãrii...........
134
2. Aspecte privind schimbarea culturalã la nivelul organizatiilor
........... 137
2.1. Cauze
ale initierii schimbãrilor culturale ...................... 137
2.2. Factori
ce influenteazã schimbarea culturii organizationale ....... 139
3. Perfectionarea culturii organizationale - proces primordial
pentru o organizatie de succes……….140
3.1. Premise
ce asigurã succesul procesului de perfectionare a culturii organizationale.
Obstacole în calea perfectionãrii culturii ……..140
3.2. Tipuri
de schimbãri ale culturii organizationale .......................... 143
4.
Personalul implicat în perfectionarea culturalã
.................................. 145
4.1. Caracteristici ale
specialistilor implicati în procesul de perfectionare a culturii
organizationale
.................. 145
4.2. Profesionalizarea
consultantilor în managementul perfectionãrii culturale.................147
5.
Analiza si evaluarea valorilor dominante. Metodologia de implementare a perfectionãrii
culturii organizationale în firmele contemporane ....... 150
5.1. Importanta analizei
si evaluãrii culturii organizationale în cadrul firmei ................... 150
5.2. Modalitatea de
operationalizare a analizei culturii organizationale . 153
5.3. Metode de cercetare
utilizate în studiul culturii organizationale . 158
5.4. Metode de analizã,
organizare si prezentare a datelor obtinute prin cercetare ... 160
6.
Eficacitatea implementãrii procesului de perfectionare culturalã ....... 161
6.1. Cerinte ale reusitei
implementãrii procesului de perfectionare a culturii
organizationale .........
164
6.2. Tipuri de strategii
de perfectionare culturalã ............................... 165
6.3. Modele de perfectionare
a culturii organizationale ..................... 167
6.4. Etapele procesului
de perfectionare a culturii organizationale ... 173
7.
Rolul leaderului în analiza culturii organizationale si în procesul de schimbare
culturalã...177
7.1. Leadership sau cum
sã conduci astãzi pentru viitor? ................. 177
7.2. Modalitãti prin
care leaderul influenteazã procesul de perfectionare a culturii
organizationale
............................................................ 179
7.3. Modalitãti de antrenare
a personalului în procesul de perfectionare a culturii
organizationale
............. 181
PROPUNERI
DE PERFECTONARE A CULTURII ORGANIZATONALE
ÎN
ROMÂNIA........................................................
185
CONCLUZII FINALE ..............................................................................
191
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu