Editura Ardealul
Colectia Biblioteca de psihologie
An aparitie :2004, 2008
ISBN 973-9087-69-8
Anticariat.
pdf aici (ed 2004)
Despre autoare
Maria Dorina Pașca este conf. univ. dr. psih., cadru didactic la Facultatea de Medicină, șef Disciplină Etică și științe socio – umane din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) „George Emil Palade” din Târgu Mureș. Sursa Blogul universitatii
Dintra cartile sale:
Povestea terapeutica, Ed. Ardealul 2004, 2008
Elemente de psihopedagogie nutriţională, Ed. University Press 2009
Terapii ocupaţionale şi arte combinate. Repere creative, Ed. University Press 2016
Identitati ale consilierii psiho-nutritionale, Ed. University Press 2017
Noi perspective in psihologia medicala, Ardealul 2017
Cuprins:
Cap. I-Delimitări strucurale
1.1.-Povestea ca specie literară
1.2.-Povestea ca element terapeutic
1.3.-Algoritmul poveştii terapeutice
Cap. II-Compartimentări terapeutice
2.1.-Specificul poveştii terapeutice pentru copii
2.2.-Specificul poveştii terapeutice pentru adulţi
2.3.-Exerciţiul premergător poveştii terapeutice
Cap. III-Povestea terapeutică
3.1.-Mesajul poveştii terapeutice vizând stări şi sentimente
3.1.1.-Bucuria:
1-Ursul Moş-Martin
2-Şotronul
3-Albastru
3.1.2.-Speranţa:
1-Iarbă, iarbă, fir de iarbă
2-Străjerul împărătesc
3-Dia-Păpădia
3.1.3.-Înţelegerea:
1-Fluturele poştaş
2-Un arici, licurici
3-Rodul soarelui
3.1.4.-Acceptarea:
1-Frunza de nisip
2-Mărgelele
3-Povestea drumului
3.1.5.-Rezolvări de probleme:
1-Curcubeul
2-Împărăţiile
3-Yes !
3.1.6.-Teama de a nu greşi:
1-Dacă
2-Ştersătura
3.1.7.-Trăsături temperamentale:
1-Livada
3.2.-Povestea terapeutică pentru copii
3.2.1.-Dificultăţi şcolare:
-Povestea lui Bibi
3.2.2.-Dezinteres faţă de lecţii:
-Povestea vânătorii de comori
3.2.3.-Abandon în faţa unei greutăţi:
-Povestea băieţelului şi a dragonului
3.2.4.-Dificultăţi în respectarea regulilor de grup:
-Povestea stupului de albine
3.2.5.-Nerespectarea regulilor în interiorul unui grup:
-Povestea lui Lapinot
3.2.6.-Dificultăţi în respectarea regulilor unui grup:
-Povestea jucătorului de fotbal
3.2.7.-Comportament certăreţ, iritabilitate:
-Povestea ariciului Pogonici
3.2.8.-Lipsa motivaţiei de a învăţa sau munci:
-Povestea furnicuţei Maria
3.2.9.-Rezolvarea de probleme în mod raţional
-Veveriţele Maşa, Daşa şi Saşa
3.2.10.-Copil neînţeles, singur, introvertit
-Perla fermecată
3.2.11.-Cunoaşterea şi acceptarea bolii cronice (diabetul)
-Sora DIA
3.2.12.-Copilul care nu vrea să se culce:
-Nu vreau încă să mă culc
3.2.13.-Copilul visează urât:
-Un-doi, trei şi nu te temi!
3.2.14.-Copilului îi este frică de câini:
-Mircea şi căţeluşii pitici
3.2.15.-Copilului căruia îi este frică de dentist:
-Mica sirenă
3.2.16.-Pentru copilul bâlbâit:
-Florin şi limba ciocănitoarelor
3.2.17.-Pentru copilul care refuză mâncarea (refuză să mănânce):
-Şoricelul mâncăcios
3.2.18.-Copilul care deranjează clasa în timpul orelor:
-Clovnul
3.2.19.-Neînţelegerea şi cearta între fraţi:
-Duma, Dora şi ursuleţii
3.2.20.-Momentul în care copilul se întâlneşte cu moartea:
-Bunica a murit
3.2.21.-Agresivitatea copilului:
-Luri, copilul vişnopinto
3.2.22.-Frica de internare în spital şi despărţirea de părinţi:
-Salonul vesel
3.2.23.-Pentru copilul ce nu ştie să piardă sau să renunţe la ceva:
-Huh, stafia albă!
3.2.24.-Divorţul părinţilor:
-Micuţa doamnă
3.2.25.-În cazul copiilor cu familii mono-parentale:
-Liliacul
3.2.26.-Copilul care refuză să ia medicamentele
-Siropel şi Tabletiţa
3.2.27.-Copilul căruia îi este teamă
-Teama învinsă
3.2.28.-Copilul nepliticos şi care are obiceiul să se bată cu acelaşi coleg
-Norul şi soarele
3.3.-Povestea terapeutică pentru adulţi:
3.3.1.-Lipsa de motivaţie în muncă:
-Povestea focului
3.3.2.-Lipsa de implicare în activitate, negativism:
-Povestea piticului care nu vrea nimic
3.3.3.-Utilizarea confabulaţiei pentru a atrage atenţia:
-Povestea papagalului Rocco
3.3.4.-Lipsa solidarităţii în interiorul unui grup:
-Povestea paharelor de apă
3.3.5.-Incapacitatea de a-şi stabili un scop în viaţă:
-Povestea lui Ulysse
3.3.6.-Dependenţa faţă de droguri:
-Povestea berzei
3.3.7.-Nerespectarea regulilor în interiorul unui grup:
-Povestea lui Lapinot
3.3.8.-Dificultăţi în respectarea regulilor unui grup:
-Povestea jucătorului de fotbal
3.3.9.-Comportament certăreţ, iritabilitate:
-Povestea ariciului Pogonici
3.3.10.-Lipsa motivaţiei de a munci:
-Povestea furnicuţei Maria
3.3.11.-Lipsa de comunicare şi relaţionare:
-Dă-i mâna ta
3.3.12.-Sacrificiul matern:
-Dragostea de mamă
3.3.13.-Identitatea personală:
-Învăţătorul, un grădinar
3.3.14.-Identitatea personală:
-Cuiburile murdare
Cap. IV „Povestea mea”
4.1.-Povestea terapeutică scrisă de copil:
4.1.1.-Copil clinic sănătos
1-Povestea lui „Nu ştiu”
2-Povestea fraţilor mei
3-Boala şi ...atât
4-Povestea mea primă şi a doua
5-Cătălin
6-Povestea mea
7-Povestea mea
8-Ajutorul
9-Puiuţul de dinozaur
10-Povestea Anei
11-Ziua tatălui
12-Lada cu nisip
4.1.2.-Copil bolnav
1-Povestea baticului meu
2-Speranţa, povestea mea
3-„A nu auzi” este povestea mea
4-Despre mine
5-Povestea unui învingător
6-Îngerule meu păzitor
7-Suntem nişte învingători
4.2.-Povestea terapeutică scrisă de adult
4.2.1.-Adult clinic sănătos
1-Ţin secret!
4.2.2.-Adult bolnav
1-Povestea inimii mele
2-E simplă povestea mea
3-Povestea lui „N-am timp”
4-Camera verde
4.2.3.-Adult privat de libertate
1-Nu da omului cât poate duce
2-Mă pregătesc să plec acasă
3-Frământând pâinea
4-Nu e un vis
Concluzii la o ... poveste
Notă bibliografică
Bibliografie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu