Autor :T. Berry Brazelton, Joshua D. Sparrow
Editura Fundatiei Generatia
Colectia Psihanaliza copilului și adolescentului
Subtitlu Vol I. De la nastere la 3 ani. Dezvoltarea emotionala si a comportamentului copilului tau
Subtitlu Vol II. De la 3 la 6 ani. Dezvoltarea emotionala si comportamentala a copilului tau
An aparitie : 2007 (vol I),2008 (vol II)
Titlul original: Touchpoints - Birth to Three, 1992 /Touchpoints -Three to Six, 2001
Traducerea: Sorina Pătraşcu (vol I), Petruţa Grigoriu (vol II)
ISBN :973-87797-8-5 /978-973-1998-02-2
Nr pagini : 756 +634
Format 135 x 190
Pretul la data postarii :63 lei vol I la librarie.net, 63 lei vol II la carturesti,
Descrierea
editurii:
Vol I
Cartea scrisa de reputatul medic pediatru T. Berry Brazelton este dedicata tuturor parintilor si bebelusilor lor, dar si bunicilor, educatorilor si adultilor care lucreaza cu copiii. Volumul de peste 700 de pagini reprezinta o carte fundamentala despre bebelusi si copiii pana la trei ani, scrisa pe limba tuturor.
Aspectele abordate in cele 43 de capitole sunt extrem de importante in dezvoltarea copilului. In prima parte a cartii, autorul realizeaza o prezentare amanuntita a “punctelor de cotitura” – acele momente cheie in dezvoltarea motorie, cognitiva si emotionala a copilului - incepand de la nastere si pana la trei ani. Alimentatia, somnul, abilitatile motorii si cognitive, deprinderea toaletei, comunicarea sunt explicate in fiecare etapa de dezvoltare a copilului.
In cea de-a doua parte a cartii sunt abordate dificultatile dezvoltarii copilului – probleme de care se lovesc cei mai multi dintre tinerii parinti. Alaptare la san sau cu biberonul? Cand ar trebui puiul meu sa inceapa deprinderea toaletei? Oare este bine sa luam copilul in pat cu noi? Care este cea mai buna metoda de a disciplina micutul curios? Ce trebuie sa ma astept de la medicul copilului? Toate acestea sunt abordate atat din punct de vedere medical – pediatric, cat si din perspectiva psihologica – aceea a bebelusului ca persoana.
In incercarea de a raspunde la toate aceste intrebari, Puncte de cotitura este menita sa completeze , nu sa inlocuiasca, sfaturile oferite de pediatrul copilului tau. Cartea este un ajutor important, dar in niciun caz nu reprezinta o alternativa la ingrijirea medicala absolut necesara copilului.
Puncte de cotitura dezvaluie universul vast care se ascunde in fiecare bebelus si ii ajuta pe parinti sa-si inteleaga mai bine copiii, inca de la nastere.
Cartea scrisa de reputatul medic pediatru T. Berry Brazelton este dedicata tuturor parintilor si bebelusilor lor, dar si bunicilor, educatorilor si adultilor care lucreaza cu copiii. Volumul de peste 700 de pagini reprezinta o carte fundamentala despre bebelusi si copiii pana la trei ani, scrisa pe limba tuturor.
Aspectele abordate in cele 43 de capitole sunt extrem de importante in dezvoltarea copilului. In prima parte a cartii, autorul realizeaza o prezentare amanuntita a “punctelor de cotitura” – acele momente cheie in dezvoltarea motorie, cognitiva si emotionala a copilului - incepand de la nastere si pana la trei ani. Alimentatia, somnul, abilitatile motorii si cognitive, deprinderea toaletei, comunicarea sunt explicate in fiecare etapa de dezvoltare a copilului.
In cea de-a doua parte a cartii sunt abordate dificultatile dezvoltarii copilului – probleme de care se lovesc cei mai multi dintre tinerii parinti. Alaptare la san sau cu biberonul? Cand ar trebui puiul meu sa inceapa deprinderea toaletei? Oare este bine sa luam copilul in pat cu noi? Care este cea mai buna metoda de a disciplina micutul curios? Ce trebuie sa ma astept de la medicul copilului? Toate acestea sunt abordate atat din punct de vedere medical – pediatric, cat si din perspectiva psihologica – aceea a bebelusului ca persoana.
In incercarea de a raspunde la toate aceste intrebari, Puncte de cotitura este menita sa completeze , nu sa inlocuiasca, sfaturile oferite de pediatrul copilului tau. Cartea este un ajutor important, dar in niciun caz nu reprezinta o alternativa la ingrijirea medicala absolut necesara copilului.
Puncte de cotitura dezvaluie universul vast care se ascunde in fiecare bebelus si ii ajuta pe parinti sa-si inteleaga mai bine copiii, inca de la nastere.
*****
Vol IIMilioane de proaspeţi părinţi din întreaga lume s-au bazat pe înţelepciunea dr-ului Brazelton şi pe teoria „punctelor de cotitură” cu privire la creşterea bebeluşilor şi a prichindeilor. Însă „copiii Brazelton” cresc. Puncte de cotitură – De la trei la şase ani arată părinţilor cum să aplice această abordare înnoită în ceea ce priveşte anii „magici” – de la vârsta preşcolară până în clasa întâi. Împreună cu pedopsihiatrul de la Harvard Medical School, dr Joshua Sparrow, interpretează dorinţele, temerile, luptele, visele şi victoriile acestor ani, cu multă empatie şi mult umor şi cu aceeaşi înţelegere caracteristică faţă de punctul de vedere al părinţilor.
ÎN PARTEA ÎNTÂI, doctorii Brazelton şi Sparrow realizează profilul a patru tipuri diferite de copii, într-un mod încântător şi, în acelaşi timp, revelator. Pagină după pagină, ei arată cum recunoaşterea punctelor de cotitură predictibile (salturi universale de dezvoltare şi perioadele de regresie care le însoţesc) pot oferi o fereastră plină de înţeles către dezvoltarea intelectuală şi emoţională a copilului, ajutându-i pe părinţi să facă faţă, cu sensibilitate şi empatie, problemelor de comportament ale acestuia.
PARTEA A DOUA prezintă cele mai importante provocări şi aspecte problematice pentru părinţii moderni, dintr-o perspectivă expertă şi cu sfaturi de sprijin. Printre subiectele abordate se numără: Adopţia. Astmul. ADHD (Tulburarea de deficit de atenţie şi hiperactivitate). Servicii de îngrijire a copilului. Sarcinile din gospodărie şi banii de buzunar. Calculatorul. Depresia. Diferenţele. Dizabilităţile. Divorţul. Familii de toate felurile. Problemele alimentare. Sinceritatea. Umorul. Boala şi spitalizarea. Pierderea şi suferinţa. Manierele. Mutarea. Siguranţa. Sexualitatea. Somnul. Nevoile speciale. Întârzierile în vorbire. Înjuratul şi cuvintele urâte. Televizorul. Jucăriile.
Cuprins:
Mulţumiri............................................................................................xvii
Introducere la ediţia a doua........................................................xix
Partea întâi: PUNCTE DE COTITURĂ ÎN DEZVOLTARE 35
VOLUMUL I
Mulţumiri............................................................................................xvii
Introducere la ediţia a doua........................................................xix
Partea întâi: PUNCTE DE COTITURĂ ÎN DEZVOLTARE 35
1 Sarcina: primul punct de cotitură.....................................................37
2 Nou-născutul ca individ....................................................................63
3 Noii părinţi..........................................................................................83
4 Între două şi trei săptămâni............................................................107
5 De la şase la opt săptămâni.............................................................129
6 La patru luni.....................................................................................153
7 De la şase la şapte luni....................................................................183
8 Nouă luni..........................................................................................206
9 Un an.................................................................................................228
10 La cincisprezece luni......................................................................254
11 La optsprezece luni.........................................................................277
12 Doi ani..............................................................................................298
13 Trei ani: privind înainte..................................................................324
Partea a doua: DIFICULTĂŢI ALE DEZVOLTĂRII 347
14 Alergiile şi astmul............................................................................349
15 Enurezisul........................................................................................366
16 Plânsul şi colicile.............................................................................372
17 Întârzierea în dezvoltare şi dizabilităţile......................................383
18 Depresia...........................................................................................399
19 Disciplina.........................................................................................404
20 Divorţul............................................................................................416
21 Fricile................................................................................................429
22 Problemele alimentare...................................................................444
23 Obiceiurile.......................................................................................454
24 Spitalizarea.......................................................................................461
25 Hipersensibilitatea şi hiperactivitatea...........................................470
26 Boala.................................................................................................477
27 Prietenii imaginari...........................................................................495
28 Pierderea şi doliul............................................................................501
29 Minciuna, furtul şi înşelăciunea....................................................511
30 Manierele..........................................................................................520
31 Jocul..................................................................................................528
32 Lupta pentru putere şi manipularea emoţională........................534
33 Prematuritatea.................................................................................542
34 Pregătirea pentru grădiniţă şi şcoală.............................................550
35 Imaginea de sine şi stima de sine.................................................561
36 Separarea..........................................................................................568
37 Rivalitatea între fraţi.......................................................................577
38 Problemele de somn.......................................................................585
39 Distanţa între copii.........................................................................600
40 Vorbirea, limbajul şi problemele de auz......................................610
41 Stresul şi durerile de cap şi de burtă............................................621
42 Televiziunea.....................................................................................628
43 Deprinderea toaletei.......................................................................637
Partea a treia: ALIAŢI ÎN DEZVOLTARE 644
44 Tătici şi mămici...............................................................................646
45 Bunicii..............................................................................................656
46 Prietenii............................................................................................668
47 Alternative pentru creşterea şi îngrijirea copilului.....................676
48 Medicul copilului tău......................................................................689
Lecturi suplimentare............................................................................705
Bibliografie............................................................................................715
Adrese şi website-uri utile...................................................................721
Video......................................................................................................732
Index......................................................................................................733
Despre autori........................................................................................749
VOLUMUL II
Mulţumiri..............................................................................................vii
Introducere....................................................................................xv
Introducere....................................................................................xv
Partea întâi:DE LA TREI LA ŞASE ANI
1 Vârsta de trei ani: Contează ce fac.............................................29
La locul de joacă......................................................................29
Temperamentul.......................................................................38
Un „copil dificil”..................................................................43
Învăţarea...................................................................................47
Curiozitatea.........................................................................47
Diferenţele de sex.................................................................52
Limbaj şi vorbire..................................................................57
Timpul şi spaţiul..................................................................64
Dezvoltarea morală.........................................................67
Empatia..............................................................................67
Agresivitate: bătăi şi muşcături............................................70
Disciplina............................................................................74
Crizele de afect.....................................................................79
Reguli de disciplinare............................................................82
Relaţii: construirea unei familii..............................................84
Un nou bebeluş: problemele părinţilor....................................84
O problemă a deprinderii cu oliţa..........................................87
Un nou copil: un frăţior se adaptează...................................93
Preferinţa pentru un părinte...............................................102
Independenţă şi separare.....................................................104
Creşa – Grădiniţa.............................................................104
Pregătirea pentru separare..................................................116
Păturici, pluşuri şi suptul degetului.....................................117
Reuniuni şi ritualuri..........................................................121
Mesele şi hrana..................................................................125
Problemele de somn.............................................................128
Vârsta de trei ani şi mai departe..........................................130
2 Vârsta de patru ani: Forţe noi, temeri noi..............................133
Petrecerea de Halloween......................................................133
Temperament........................................................................138
Diferenţele individuale.......................................................138
Deprinderea auto-controlului..............................................148
Un pas înapoi devine o oportunitate...................................156
Învăţarea.................................................................................160
Gândirea magică: Să laşi loc realităţii................................160
Hoţii şi vardiştii, vrăjitoarele şi zânele................................165
Prietenii imaginari.............................................................167
Hai să ne prefacem că ... ..................................................171
Deosebirile incită curiozitatea.............................................175
Diferenţele dintre sexe........................................................178
Sexualitatea.......................................................................182
Dezvoltarea morală...............................................................189
Minciuni şi fantezii............................................................189
Furtul................................................................................192
Agresivitate, furie şi spaime................................................193
Învăţarea limitelor..............................................................198
Reconsiderări asupra regulilor de disciplină.........................205
Începuturile conştiinţei........................................................205
Recompensele bunelor maniere.............................................208
Relaţiile: Construirea familiei..............................................211
Ajutorul............................................................................211
A face şi a dărui................................................................213
Bunicii...............................................................................214
Rivalitatea fraternă............................................................218
Independenţă şi separare.....................................................221
De la un părinte la celălalt.................................................221
Nevoia de ambii părinţi......................................................225
3 Vârsta de cinci ani: Contează cine sunt 231
Ziua de naştere......................................................................231
Temperament........................................................................238
Un copil vulnerabil.............................................................238
Un copil plin de încredere...................................................243
Un copil activ.....................................................................246
Învăţarea.................................................................................250
Coşmarurile şi noile spaime................................................250
Despărţirea de o fantezie....................................................256
Hai să ne prefacem că... ...................................................260
Jocurile...............................................................................263
Joc şi vindecare....................................................................265
Prietenii imaginari.............................................................266
Sexualitatea.......................................................................271
Dezvoltarea morală...............................................................276
Convieţuirea cu sentimentele de furie....................................276
De la auto-percepţie la empatie............................................280
Disciplina..........................................................................282
Furtul şi minciunile............................................................284
Relaţiile: Construirea unei familii........................................288
Ajutorul............................................................................288
Stima de sine şi admiraţia..................................................289
Între un părinte şi celălalt...................................................293
Părinţii şi rolurile sexuale...................................................297
Separare şi independenţă.....................................................298
Să faci faţă provocărilor......................................................298
Locul meu este la grădiniţă.................................................302
4 Vârsta de şase ani: Intrarea în lumea reală.............................309
Prima zi din clasa întâi..........................................................309
Temperament........................................................................318
Un copil activ.....................................................................318
Identificarea hiperactivităţii................................................321
Liniştirea unui copil activ...................................................323
Un copil vulnerabil.............................................................328
Un copil care se adaptează..................................................330
Un copil extrovert..............................................................332
Învăţarea.................................................................................334
Diferenţele dintre sexe........................................................334
Scrisul şi cititul..................................................................339
De la susţinere la auto-motivaţie.........................................342
Tulburări de învăţare.........................................................343
Provocări şi oportunităţi.....................................................350
Preţul învăţării..................................................................353
Încă o dată despre păsări şi albine......................................356
Dezvoltarea morală...............................................................358
Agresiune şi autocontrol.....................................................358
A trişa..............................................................................359
Dacă spun ce se întâmplă, de ce zici că pârăsc?..................362
Furtul................................................................................363
Să înveţi de la fraţi despre bine şi rău................................364
Un copil care se adaptează.................................................366
Construirea relaţiilor: să-ţi faci prieteni.............................368
Prieteniile în clasa întâi......................................................368
Rolul părinţilor în relaţiile de prietenie ale copiilor..............371
Independenţă şi separare.....................................................374
„Doar pentru câteva zile”...................................................374
„Porcuşorii de Guineea merg în rai?”..................................376
Moartea unui bunic............................................................378
Stima de sine în clasa întâi.................................................381
Paşi într-o lume mai mare..................................................388
Partea a doua: ÎNFRUNTÂND PROVOCĂRILE CA O FAMILIE
Adopţia...................................................................................395
Astma......................................................................................408
Tulburarea de hiperactivitate şi
deficit de atenţie (ADHD)..................................................413
Ordinea naşterii.....................................................................418
Îngrijirea copilului.................................................................422
Sarcini în casă şi banii de buzunar.....................................429
Computerele..........................................................................431
Diferenţe................................................................................438
Dizabilităţi: întrebările şi reacţiile copiilor........................445
Divorţul..................................................................................448
Familii de toate felurile........................................................453
Alimentaţia şi problemele alimentare................................467
Bunicii.....................................................................................472
Obiceiuri................................................................................478
Şcolarizarea acasă..................................................................481
Onestitate...............................................................................484
Umorul...................................................................................488
Boală şi spitalizare................................................................492
Pierdere şi doliu....................................................................497
Bunele maniere......................................................................502
Mutarea...................................................................................506
Tristeţea şi depresia..............................................................511
Siguranţa.................................................................................515
Disfuncţiile integrării senzoriale.........................................526
Sexualitatea............................................................................530
Somnul...................................................................................538
Nevoi speciale.......................................................................548
Întârzieri de vorbire 556
Înjuratul şi cuvintele urâte 560
Televizorul 563
Problemele deprinderii toaletei, recapitulare 566
Jucării 572
Părinţi care lucrează şi îngrijirea copilului 576
Resurse 585
Bibliografie 595
Index 605
Autorii fotografiilor 620
Despre autori 622
Bibliografie 595
Index 605
Autorii fotografiilor 620
Despre autori 622
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu