Autor : Lawrence J. Cohen
Editura Trei
Colectia Psihologie practica
An aparitie : 2012
Editia originala 2001
Traducerea Anacaona Mindrila-Sonetto
ISBN 978-973-707-650-2
Nr pagini : 384
Format 130 x 200
Pretul la data postarii: 41,65 lei la Editura
Descrierea
editurii:
Mulţi dintre noi considerăm că parentajul ţine numai de temele pentru acasă, de chestiunile organizatorice şi de antrenamentele de fotbal şi nu găsim prea multă bucurie în legăturile noastre de familie. În această carte, Lawrence Cohen îi încurajează pe părinţi să lase „seriozitatea" deoparte, pentru a-şi regăsi copilul, şi apoi demonstrează concret cum se poate face acest lucru. Potrivit autorului, copiii de toate vârstele au permanent nevoie de legături apropiate, de sentimentul siguranţei şi de ataşament, iar interacţiunea prin joc cu părinţii lor este o cale importată de a dezvolta legături de acest fel.
Lawrence J. Cohen este psiholog specializat în jocul copiilor, terapia prin joc şi parentaj, cunoscut publicului român şi din conferinţele susţinute la noi în ţară.
În limba română, au apărut:
Prieteni buni, duşmani aprigi. Sa intelegem viata sociala a copiilor (coautor), Herald 2013
Reţete de jocuri. De ce şi cum să te joci cu copilul tău, Trei 2012
Reţete împotriva îngrijorării. O abordare prin joc a anxietatii si fricii copiilor, Trei 2014
Arta hârjonelii. Exerciţii amuzante de practicat cu copiii (coautor), Trei 2015
Mama, sunt tachinat! Cum sa-ti ajuti copilul sa faca fata problemelor vietii sociale (coautor), Trei 2016
Cuprins:
Mulţumiri /9
Prefaţă /11
Capitolul 1. Valoarea jocului în conduita părintelui /13
De ce se joacă copiii? /16
Cultivarea apropierii în locul izolării /21
Cultivarea încrederii în sine în locul neputinţei /24
Cultivarea vindecării afective în locul suferinţei afective /27
Deprinderea parentajului prin joc /32
Prefaţă /11
Capitolul 1. Valoarea jocului în conduita părintelui /13
De ce se joacă copiii? /16
Cultivarea apropierii în locul izolării /21
Cultivarea încrederii în sine în locul neputinţei /24
Cultivarea vindecării afective în locul suferinţei afective /27
Deprinderea parentajului prin joc /32
Capitolul 2. Alăturaţi-vă copiilor în lumea lor /35
Reintrarea într-o lume pe care am cunoscut-o cândva /36
O mână de ajutor /38
Când copiilor le este greu să stabilească legături cu cei de-o seamă sau cu adulţii /40
Când copiii par incapabili să se joace liber şi spontan /41
Când apar schimbări în viaţa copiilor /42
Când copiii sunt în pericol /42
De ce e important să ne aşezăm pe podea /44
De ce le e greu adulţilor să se joace /47
Rolul de tată /50
O observaţie specială despre cei care nu sunt părinţi /54
Acordajul cu copilul vostru /58
Reintrarea într-o lume pe care am cunoscut-o cândva /36
O mână de ajutor /38
Când copiilor le este greu să stabilească legături cu cei de-o seamă sau cu adulţii /40
Când copiii par incapabili să se joace liber şi spontan /41
Când apar schimbări în viaţa copiilor /42
Când copiii sunt în pericol /42
De ce e important să ne aşezăm pe podea /44
De ce le e greu adulţilor să se joace /47
Rolul de tată /50
O observaţie specială despre cei care nu sunt părinţi /54
Acordajul cu copilul vostru /58
Capitolul 3. Crearea unei legături /63
Stabilirea, întreruperea şi restabilirea legăturii /64
Umplerea paharului: ataşamentul şi impulsul de restabilire a legăturii /68
Spre legătură, prin joc /71
Sfârşitul privirilor lungi şi extatice /73
Conexiunile se găsesc pretutindeni: pistolul cu dragoste /75
Descuierea turnului izolării /78
Cine te ţine în braţe? Trecerea de la conexiunea superficială la cea profundă /82
Stabilirea, întreruperea şi restabilirea legăturii /64
Umplerea paharului: ataşamentul şi impulsul de restabilire a legăturii /68
Spre legătură, prin joc /71
Sfârşitul privirilor lungi şi extatice /73
Conexiunile se găsesc pretutindeni: pistolul cu dragoste /75
Descuierea turnului izolării /78
Cine te ţine în braţe? Trecerea de la conexiunea superficială la cea profundă /82
Capitolul 4. Să încurajăm încrederea în sine a copilului /86
Puterea şi neputinţa /88
Experimentele cu puterea: jocul cu Cap-de-caca /92
Pregătirea copilului pentru lume /94
Amuţirea vocii critice /101
Redobândirea încrederii pierdute în sine /103
Puterea şi neputinţa /88
Experimentele cu puterea: jocul cu Cap-de-caca /92
Pregătirea copilului pentru lume /94
Amuţirea vocii critice /101
Redobândirea încrederii pierdute în sine /103
Capitolul 5. Mersul pe firul râsetelor /107
Râsete împărtăşite /111
Descuierea turnului neputinţei /113
Înseninarea scenei /116
Împăcarea şi „prostul satului" /117
Pierdeţi-vă demnitatea ca să vă găsiţi copilul /119
De la râs la plâns: când joaca plăcută duce la sentimente neplăcute /122
Râsete împărtăşite /111
Descuierea turnului neputinţei /113
Înseninarea scenei /116
Împăcarea şi „prostul satului" /117
Pierdeţi-vă demnitatea ca să vă găsiţi copilul /119
De la râs la plâns: când joaca plăcută duce la sentimente neplăcute /122
Capitolul 6. Învăţaţi să vă hârjoniţi /128
Regulile luptelor după Larry /129
Începuturile luptelor în joacă /138
Agresivitatea /142
Beneficiile jocului fizic activ /146
Capitolul 7. Suspendarea realităţii: inversarea rolurilor /151
Inversarea rolurilor /152
De la tragedie la comedie /153
Vindecarea temerilor prin poveşti /156
Asumarea rolului de actor şi de regizor, când este necesar /160
Jocul imaginativ /165
Găsirea unui scenariu original /169
Regulile luptelor după Larry /129
Începuturile luptelor în joacă /138
Agresivitatea /142
Beneficiile jocului fizic activ /146
Capitolul 7. Suspendarea realităţii: inversarea rolurilor /151
Inversarea rolurilor /152
De la tragedie la comedie /153
Vindecarea temerilor prin poveşti /156
Asumarea rolului de actor şi de regizor, când este necesar /160
Jocul imaginativ /165
Găsirea unui scenariu original /169
Capitolul 8. Întăriţi puterea fetelor şi stabiliţi conexiunea cu băieţii /175
De ce mă joc cu păpuşi Barbie (şi cu soldaţi de jucărie), deşi nu-mi place deloc /181
Stabilirea conexiunii cu băieţii şi cu fetele /185
Băieţii, fetele şi neputinţa /190
Băieţii şi sentimentele /192
Băieţii şi fetele, la joacă împreună /195
De ce mă joc cu păpuşi Barbie (şi cu soldaţi de jucărie), deşi nu-mi place deloc /181
Stabilirea conexiunii cu băieţii şi cu fetele /185
Băieţii, fetele şi neputinţa /190
Băieţii şi sentimentele /192
Băieţii şi fetele, la joacă împreună /195
Capitolul 9. Lăsaţi-vă călăuziţi de copil /199
Spuneţi pur şi simplu „Da" /202
Faceţi orice vrea copilul să facă /207
Fiţi în siguranţă (dar nu vă faceţi prea multe griji) /209
Alocaţi Timp de Joacă 211
Acordaţi-vă timp pentru a vă reveni /218
Lăsaţi-i pe copii să conducă jocul /220
Capitolul 10. Preluaţi conducerea (la nevoie) /222
Daţi un imbold uşor /223
Insistaţi să stabiliţi o conexiune /225
Oferiţi provocări /231
Introduceţi în joc teme importante /233
Faceţi ca totul să fie distractiv /237
Deschiderea drumului /238
Spuneţi pur şi simplu „Da" /202
Faceţi orice vrea copilul să facă /207
Fiţi în siguranţă (dar nu vă faceţi prea multe griji) /209
Alocaţi Timp de Joacă 211
Acordaţi-vă timp pentru a vă reveni /218
Lăsaţi-i pe copii să conducă jocul /220
Capitolul 10. Preluaţi conducerea (la nevoie) /222
Daţi un imbold uşor /223
Insistaţi să stabiliţi o conexiune /225
Oferiţi provocări /231
Introduceţi în joc teme importante /233
Faceţi ca totul să fie distractiv /237
Deschiderea drumului /238
Capitolul 11. Învăţaţi să iubiţi jocurile pe care le detestaţi /245
Dependenţa („Nu pot!") şi independenţa („Prefer să mă descurc singur!") /246
Agresivitatea /254
Sentimentele sexuale şi exprimarea lor /260
Cereţi comportamentul pe care-l detestaţi /264
Dependenţa („Nu pot!") şi independenţa („Prefer să mă descurc singur!") /246
Agresivitatea /254
Sentimentele sexuale şi exprimarea lor /260
Cereţi comportamentul pe care-l detestaţi /264
Capitolul 12. Acceptaţi sentimentele puternice (ale lor şi ale voastre) /268
Conţinerea sentimentelor, comparativ cu descărcarea lor /270
Alocarea pauzelor pentru sentimente /272
Sentimentele ne-simţite ale adulţilor /274
Gestionarea crizelor de nervi şi a frustrărilor /277
Gestionarea exprimării furiei /283
Gestionarea fricii şi a anxietăţii /285
Gestionarea lacrimilor copiilor /288
Înfrânarea văicărelilor /291
Experienţa „plânsului zdravăn" /293
Încurajarea alfabetizării emoţionale prin joc /294
Conţinerea sentimentelor, comparativ cu descărcarea lor /270
Alocarea pauzelor pentru sentimente /272
Sentimentele ne-simţite ale adulţilor /274
Gestionarea crizelor de nervi şi a frustrărilor /277
Gestionarea exprimării furiei /283
Gestionarea fricii şi a anxietăţii /285
Gestionarea lacrimilor copiilor /288
Înfrânarea văicărelilor /291
Experienţa „plânsului zdravăn" /293
Încurajarea alfabetizării emoţionale prin joc /294
Capitolul 13. Să regândim disciplinarea /298
Calmaţi-vă! /299
Stabiliţi o conexiune /300
Alegeţi o „întrunire pe canapea" în locul luării unei pauze /301
Calmaţi-vă! /299
Stabiliţi o conexiune /300
Alegeţi o „întrunire pe canapea" în locul luării unei pauze /301
Jucaţi-vă! /306
Insuflaţi-i copilului o judecată sănătoasă /309
Priviţi dincolo de suprafaţă, la sentimentele şi nevoile copilului /312
Preveniţi în loc să pedepsiţi /314
Cunoaşteţi-vă copilul /316
Insuflaţi-i copilului o judecată sănătoasă /309
Priviţi dincolo de suprafaţă, la sentimentele şi nevoile copilului /312
Preveniţi în loc să pedepsiţi /314
Cunoaşteţi-vă copilul /316
Stabiliţi limite clare /318
Un erou neaşteptat /322
Un erou neaşteptat /322
Capitolul 14. Rezolvaţi rivalitatea între fraţi prin joc /324
Jocul cu mai mult de un copil /325
Rivalitatea între fraţi există la toţi copiii (chiar dacă nu au fraţi) /330
Fraţii şi reumplerea paharului gol /333
Puterea ascunsă a fraţilor mai mici şi alte mistere ale dinamicii familiei /344
Parentajul prin joc în cazul fraţilor /346
Jocul cu mai mult de un copil /325
Rivalitatea între fraţi există la toţi copiii (chiar dacă nu au fraţi) /330
Fraţii şi reumplerea paharului gol /333
Puterea ascunsă a fraţilor mai mici şi alte mistere ale dinamicii familiei /344
Parentajul prin joc în cazul fraţilor /346
Capitolul 15. Încărcaţi-vă propriile baterii /350
E rândul nostru /351
Umplerea propriului pahar /352
Ajutorul oferit altor părinţi /356
Când adulţii sunt încuiaţi în turnul izolării şi al neputinţei /360
Cum devenim tovarăşi de joacă excelenţi /365
Construirea unei comunităţi a parentajului prin joc /371
Note /375
E rândul nostru /351
Umplerea propriului pahar /352
Ajutorul oferit altor părinţi /356
Când adulţii sunt încuiaţi în turnul izolării şi al neputinţei /360
Cum devenim tovarăşi de joacă excelenţi /365
Construirea unei comunităţi a parentajului prin joc /371
Note /375
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu