21/06/2023

ELEMENTE DE PSIHOPEDAGOGIE NUTRITIONALA


Autor: Maria Dorina Pasca
Editura University Press
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-169-065-0
Nr pagini : 220
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici



Descriere: (din cuvant inainte)

Nevoia de a înţelege raportarea omului la hrană, determină existenţa unui comportament adecvat cât şi a unei atitudini în concordanţă cu modalităţile ce determină dezvoltarea şi evoluţia umană, sub acest aspect structural.
Cartea de faţă se doreşte a fi un prim pas într-un domeniu cunoscut, dar destul de greu accesibil celor care privesc totul din expectativă, fără a se implica. Cunoaşterea dar şi identificarea unor elemente de psihopedagogie nutriţională, vin în sprijinul celor ce doresc a se implica , demonstrând că se poate interveni atunci când se doreşte acest lucru, având, ca în cazul de faţă, instrumente viabile de lucru.

        Maria Dorina Pașca este conf. univ. dr. psih., cadru didactic la Facultatea de Medicină, șef Disciplină Etică și științe socio – umane din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) „George Emil Palade” din Târgu Mureș. Sursa Blogul universitatii
        Dintra cartile sale:
Povestea terapeutica, Ed. Ardealul 2004, 2008
Elemente de psihopedagogie nutriţionalăEd. University Press 2009
Terapii ocupaţionale şi arte combinate. Repere creative, Ed. University Press 2016

Cuprins:

Cuvânt înainte

Capitolul 1. Ce este psihopedagogia nutriţională
1.1. Definiţie conceptuală
1.2. Legături interdisciplinare
Capitolul 2. Metode de cercetare specifice psihopedagogiei nutriţionale
2.1. Metoda – identitate ştiinţifică
2.2. Metode de investigare psihopedagogică
Capitolul 3. Dualitatea: sănătate- boala/ normalitate-anormalitate
3.1. Sănătatea ca stare de bine
3.2. Interrelaţia: sănătate- mediu- alimentaţie
3.3. Boala şi disconfortul psihic
3.4. Normalitatea în similitudinea sănătăţii
3.5. Relaţia dintre anormalitate şi boala
Capitolul 4. Cunoaşterea personalităţii umane
4.1. Tipologia umană
4.2. Personalitatea- trăsături de personalitate
4.3. Tipologia dietetică
Capitolul 5. Abordarea actului nutriţional din perspectiva cunoaşterii particularităţilor de vârstă
5.1. Pacientul copil- inocenţa
5.2. Pacientul adolescent- căutarea
5.3. Pacientul adult- stabilitatea
5.4. Pacientul bătrân- senectutea
Capitolul 6. Implicarea psihopedagogică în actul nutriţional
6.1. Identitatea actului de nutriţie
6.2. Implicarea psihopedagogică a actului nutriţional
Capitolul 7. Nutriţia din perspectiva factorilor dezvoltării umane
7.1. Locul şi rolul eredităţii
7.2. Implicaţiile structurale ale mediului
7.3. Impactul actului educaţional
Capitolul 8. Educaţia medico- psiho- socială vizând nutriţia
8.1. Acordarea asistenţei medicale
8.2. Consilierea psihologică aferentă
8.3. Intervenţia şi abordarea socială
Capitolul 9. Calitatea vieţii şi stilul de viaţa în actul nutriţional
9.1. Ciclul vieţii- moment evolutiv
9.2. Calitatea vieţii- indice social
9.3. Stilul de viaţă atitudine comportamental-nutriţională
Capitolul 10. Autoeducaţia ca prioritate în actul nutriţional
10.1. Cerinţele educaţiei permanente
10.2. Aria cognitivă a autoeducaţiei
Capitolul 11. Tulburări comportamentale de risc nutriţional
11.1. Anorexia - „moda” adolescenţei
11.2. Bulimia - rezultanta „crizei”
Capitolul 12. Impactul psihologic al obezităţii
12.1. Obezitatea, identităţi
12.2. Obezitatea şi dezvoltarea personală
Capitolul 13. Impactul psihopedagogic al curei de slăbire
13.1. Cura de slăbire, concept, atitudine
13.2. Impactul curei de slăbire asupra dezvoltării personale
Capitolul 14. Rolul tradiţiilor alimentare şi al postului
14.1. Tradiţia alimentară între mit şi realitate
14.2. Postul, între izbăvire, penitenţă şi modă
Capitolul 15 Implicarea psihoterapiilor în menţinerea echilibrului nutriţional
15.1. Psihoterapia, elemente structurale
15.2. Psihoterapiile specifice domeniului nutriţional

Concluzii
Bibliografie


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu