Editura Pro Universitaria
An aparitie : 2023
Editia I
ISBN 978-606-26-1587-1
Nr pagini : 218
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 48 lei la Editura, 48 lei la ujmag,
Descrierea editurii:
Persuasiunea, efectul perlocutionar si teoria relevantei. O abordare interdisciplinara se adreseaza celor din domenii precum pragmalingvistica, filosofia limbajului, studii politice, retorica, psihologie, psihologie sociala sau jurnalism, precum și publicului larg pasionat de acest subiect. Cartea propune o abordare interdisciplinara care pune intr‑o lumina noua persuasiunea.
Pentru concepte desprinse din teoriile pragmatice ale lui J. L. Austin, P. Grice sau din teoria relevanței a lui D. Sperber și D. Wilson, dar și din domenii precum psihologia sau psihologia sociala, autoarea propune o terminologie specifica limbii romane, terminologie care le va fi de folos cercetatorilor.
Cuprins:
CUVÂNT ÎNAINTE 11
LISTA FIGURILOR ȘI TABELELOR 14
INTRODUCERE 15
CAPITOLUL I. DISCURSUL ŞI ANALIZA DISCURSULUI. O PRIVIRE DE ANSAMBLU 21
1.1. CE ESTE UN DISCURS? 22
1.2. ANALIZA CRITICĂ A DISCURSULUI (ACD).CÂTEVA CARACTERISTICI 24
1.2.1. SCHIMBAREA SOCIO-CULTURALĂ ŞI SCHIMBAREA DISCURSULUI 27
1.2.2. STUDII SOCIO-COGNITIVE: ANALIZA CRITICĂ A DISCURSULUI LA TEUN VAN DIJK 33
1.2.2.1. IDEOLOGIA ŞI ANALIZA DISCURSULUI 43
1.3. REZUMAT 53
CAPITOLUL II. ABORDĂRI PRAGMATICE 55
2.1. COMUNICAREA VĂZUTĂ CA PROCES DE CODARE-DECODARE 58
2.2. MODELUL INFERENŢIAL AL COMUNICĂRII 66
2.2.1. FONDUL DE CUNOŞTINŢE COMUNE PRE-EXISTENTE ŞI TEORIA COMUNICĂRII A LUI H. H CLARK 71
2.2.2. TEORIA CONVERSAŢIEI A LUI PAUL GRICE 92
2.2.2.1. CRITICA LUI SPERBER & WILSON LA ADRESA CONTRIBUŢIILOR LUI PAUL GRICE LA MODELUL INFERENŢIAL DE COMUNICARE 95
2.3. PRINCIPIILE DE BAZĂ ALE TEORIEI RELEVANŢEI (TR) 104
2.3.1. IPOTEZA CARACTERULUI RECIPROC MANIFEST 104
2.3.2. PRINCIPIUL COMUNICATIV AL RELEVANŢEI 115
2.3.3. RELEVANŢA ŞI DISCURSUL (PERSUASIV) 121
2.4. REZUMAT 130
CAPITOLUL III. PERSUASIUNEA – ABORDĂRI ŞI PERSPECTIVE 133
3.1. ACTE ŞI EFECTE PERLOCUŢIONARE 135
3.2. (DE)LEGITIMAREA. TEORIA LEGITIMITĂŢII A LUI BEETHAM 149
3.2.1. LEGITIMITATE, PERSUASIUNE ŞI ARGUMENTARE 160
3.3. PERSUASIUNEA ŞI ŞTIINŢELE SOCIALE 166
3.3.1. ATITUDINI ŞI COMPORTAMENT. O SCURTĂ PREZENTARE 169
3.3.2. PERSUASIUNEA – DEFINIŢIE ŞI CARACTERISTICI 179
3.4. REZUMAT 185
ÎN LOC DE CONCLUZII 187
BIBLIOGRAFIE ŞI WEB-BIBLIOGRAFIE 201
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu