10/06/2023

PERSUASIUNEA, EFECTUL PERLOCUTIONAR SI TEORIA RELEVANTEI. O abordare interdisciplinara



Autor: Anabella-Gloria Niculescu-Gorpin
Editura Pro Universitaria
An aparitie : 2023
Editia I
ISBN 978-606-26-1587-1
Nr pagini : 218
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 48 lei la Editura, 48 lei la ujmag,



Descrierea editurii:

        Persuasiunea, efectul perlocutionar si teoria relevantei.  O abordare interdisciplinara se adreseaza celor din domenii precum pragmalingvistica, filosofia limbajului, studii politice, retorica, psihologie, psihologie sociala sau jurnalism, precum și publicului larg pasionat de acest subiect. Cartea  propune o abordare interdisciplinara care pune intr‑o lumina noua persuasiunea.
Pentru concepte desprinse din teoriile  pragmatice ale lui J. L. Austin, P. Grice sau din teoria relevanței a lui D. Sperber și D. Wilson, dar și din domenii precum psihologia sau psihologia sociala, autoarea propune o terminologie specifica limbii romane, terminologie care le va fi de folos cercetatorilor.

Cuprins:

CUVÂNT ÎNAINTE   11
LISTA FIGURILOR ȘI TABELELOR   14
INTRODUCERE   15

CAPITOLUL I. DISCURSUL ŞI ANALIZA DISCURSULUI. O PRIVIRE DE ANSAMBLU   21
1.1. CE ESTE UN DISCURS?  22
1.2. ANALIZA CRITICĂ A DISCURSULUI (ACD).CÂTEVA CARACTERISTICI   24
1.2.1. SCHIMBAREA SOCIO-CULTURALĂ ŞI SCHIMBAREA DISCURSULUI  27
1.2.2. STUDII SOCIO-COGNITIVE: ANALIZA CRITICĂ A DISCURSULUI LA TEUN VAN DIJK  33
1.2.2.1. IDEOLOGIA ŞI ANALIZA DISCURSULUI  43
1.3. REZUMAT  53

CAPITOLUL II. ABORDĂRI PRAGMATICE   55
2.1. COMUNICAREA VĂZUTĂ CA PROCES DE CODARE-DECODARE  58
2.2. MODELUL INFERENŢIAL AL COMUNICĂRII  66
2.2.1. FONDUL DE CUNOŞTINŢE COMUNE PRE-EXISTENTE ŞI TEORIA COMUNICĂRII A LUI H. H CLARK  71
2.2.2. TEORIA CONVERSAŢIEI A LUI PAUL GRICE   92
2.2.2.1. CRITICA LUI SPERBER & WILSON LA ADRESA CONTRIBUŢIILOR LUI PAUL GRICE LA MODELUL INFERENŢIAL DE COMUNICARE  95
2.3. PRINCIPIILE DE BAZĂ ALE TEORIEI RELEVANŢEI (TR)  104
2.3.1. IPOTEZA CARACTERULUI RECIPROC MANIFEST  104
2.3.2. PRINCIPIUL COMUNICATIV AL RELEVANŢEI  115
2.3.3. RELEVANŢA ŞI DISCURSUL (PERSUASIV)  121
2.4. REZUMAT  130

CAPITOLUL III. PERSUASIUNEA – ABORDĂRI ŞI PERSPECTIVE  133
3.1. ACTE ŞI EFECTE PERLOCUŢIONARE  135
3.2. (DE)LEGITIMAREA. TEORIA LEGITIMITĂŢII A LUI BEETHAM  149
3.2.1. LEGITIMITATE, PERSUASIUNE ŞI ARGUMENTARE  160
3.3. PERSUASIUNEA ŞI ŞTIINŢELE SOCIALE  166
3.3.1. ATITUDINI ŞI COMPORTAMENT. O SCURTĂ PREZENTARE  169
3.3.2. PERSUASIUNEA – DEFINIŢIE ŞI CARACTERISTICI  179
3.4. REZUMAT  185

ÎN LOC DE CONCLUZII  187
BIBLIOGRAFIE ŞI WEB-BIBLIOGRAFIE  201

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu