27/06/2023

GHID PENTRU OAMENII INTELIGENTI care se desconsidera pe nedrept si nu au incredere in fortele proprii

Autor: Béatrice Millêtre
Editura Philobia
Colectia Emisfera dreapta
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: ?
Traducerea Edith Negulici
ISBN 978-606-9707-14-2
Nr pagini : 144
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 22,50 lei la elefant, 24 lei la libris

Descrierea editurii:

        Ai vaga senzație că ceva nu este în regulă, dar nu știi exact ce anume te deranjează. Uneori te simți în stare de orice, dar nu faci nimic. Adesea nu-ți poți exprima părerea în legătură cu diverse lucruri. Ai nevoie de compania celorlalți, dar îți place să fii și singur. Ai impresia că te risipești la nesfârșit în munca ta. Pe scurt, atunci când te privești în oglindă, nu te consideri prea înzestrat cu simț practic. Chiar aşa? În realitate, ești creativ, ai o intuiție excelentă și ești capabil să faci mai multe lucruri simultan, gândești mai bine și deseori mai repede decât ceilalți, fiind extrem de eficient. Este de ajuns să fii interesat de un anumit subiect și ai sentimentul că ești în stare să muți munții din loc.
        Da, ai un potențial imens. Cartea lui Béatrice Millêtre îți va explica de ce te simți diferit, modul în care funcționezi și, mai ales, tot ce ai de făcut pentru a-ți elibera potențialul creator.

        Béatrice Millêtre este doctor în psihologie neurobiologică, psihoterapeut, fondatoare și directoare a Grupului francofon de schimb de experiență în terapiile cognitiv-comportamentale. Nelimitându-se la abordările tradiționale, a propus metode inovatoare, centrate în special pe psihologia pozitivă și pe folosirea intuiției. Este formator, conferențiar și autoarea mai multor lucrări despre starea de bine emoțională. Sursa: Ed.Trei si Ed. Philobia;  Site-ul autoarei
        La noi au fost traduse:
Burn-outul copiilor. Cum sa nu-i lasam sa clacheze, Trei 2017
Dezvolta-ti intuitia! Exercitii practice pentru a-ti urma instinctul si a avea incredere in tine, Philobia 2021
Intuitia. Invata sa iti asculti vocea interioara, Philobia 2021
Ghid pentru oamenii inteligenti care se desconsidera pe nedrept si nu au incredere in fortele proprii, Philobia 2021
Ghid pentru parintii copiilor (cu adevarat) supradotati, Philobia 2021

Cuprins:

Introducere  9

    PARTEA ÎNTÂI. Cine sunt?

CAPITOLUL I. Sunt deseori convins de lucrurile evidente  17
...pe care nu mi le pot explica  17
...pe care mi-e greu să le detaliez  18
... dar care deseori se dovedesc a fi adevărate, bazate pe experienţă  19
... şi care îmi dau impresia că am întotdeauna dreptate  19

CAPITOLUL II. Am vaga senzaţie că ceva nu este în regulă  21
Nu ştiu ce anume mă deranjează  21
Nu ştiu dacă sunt inteligent sau ignorant  22
Uneori mă gândesc că sunt în stare de orice  23
Şi totuşi, nu fac nimic  24
Câteodată simt că-mi pierd timpul  25
Nu sunt nici pro, nici contra: adesea „nu ştiu"  26

CAPITOLUL III. Sunt singur printre oameni  29
Nu cred că am fost vreodată pe deplin înţeles  29
Îmi place să fiu singur  ..30
Dar am nevoie de ceilalţi  30
Care mă enervează uneori (deseori)  31
Şi cu care am uneori probleme de comunicare  31
Şi cărora le place compania mea  33

CAPITOLUL IV. La locul de muncă  35
Am dificultăţi în conceperea unui plan  35
Am impresia că mă risipesc tot timpul  37
Nu ştiu cum să-mi structurez ideile  38
Nu ştiu cum să expun pe larg  38

    PARTEA A DOUA Două planete convieţuiesc în acelaşi univers

CAPITOLUL V. Ce înseamnă raţionamentul global?  47
O viziune în paralel a datelor problemei  48
Cu o linie generală a raţionamentului pentru fiecare element  48
Mai multe perspective cognitive simultan  49
Fără a mai fi nevoie să te gândeşti  50

CAPITOLUL VI. Acest lucru presupune  53
O mare sensibilitate a percepţiilor  53
O percepţie fină a detaliilor  55
O viteză mare de gândire  55

CAPITOLUL VII. Pe scurt despre neurofiziologie  57
Un raţionament aflat sub controlul emisferei cerebrale drepte  57
lin impuls nervos mai rapid  59

CAPITOLUL VIII. Consecinţele  61
Intuiţia  61
Nevoia de a avea mai multe proiecte sau idei în acelaşi timp  62
Creativitatea şi imaginaţia  64
Curiozitatea  64
Pasiunea pentru complexitate  65
Nevoia de a avea o viziune de ansamblu, pentru a înţelege  66
Idei rămase uneori neînţelese  67
Idei noi, care te transformă într-un deschizător de drumuri  67
Numeroase proiecte neterminate, nerealizate sau neîncepute încă  68
Certitudinea că ai potenţialul de a reuşi  68
Teama din cauza neînţelegerii altora  69
Sentimentul de a fi „pe lângă"  69
Lipsa încrederii în sine  70
Şi o minte fără repaus    70

    PARTEA A TREIA. Îmi eliberez potenţialul

CAPITOLUL IX. Îmi organizez gândirea  77
Nu mă mai rătăcesc în labirintul informaţiilor  77
Mă rezum la subiectul care mă interesează  78
Amân căutarea răspunsurilor la numeroasele întrebări care îmi vin în minte  79

CAPITOLUL X. Îmi structurez raţionamentul logic  81
Îmi transform proiectul într-o prioritate  81
Îl alimentez cu bună ştiinţă  81
Îmi întind antenele pentru a prelua toate informaţiile  82
Las lucrurile să se întâmple de la sine, fără să intervin  82
Mă gândesc la această idee într-un colţ al minţii mele  83
Aştept ca ideea să prindă contur  84
La momentul potrivit, scriu automat  85
Învăţ când să mă opresc  86
Am mereu prezent în minte scopul  87

CAPITOLUL XI. Trebuie să fac mai multe lucruri în acelaşi timp  89
Această abordare stă la baza modului meu de funcţionare  89
Este ceea ce mă face să fiu mai eficient  90
Mai multe lucruri sau idei sau proiecte  90
Pe care nu le las să mă copleşească  91

CAPITOLUL XII. Îmi găsesc vocea în mijlocul numeroaselor mele proiecte  93
Fac o listă cu toate proiectele mele  93
Le clasific în proiecte „profesionale" şi hobby-uri  94
Identific proiectul sau proiectele pe care le consider relevante şi din care creez unul nou  95
Accept ideea că unele proiecte nu vor fi niciodată realizate  96
În timp ce altele vor fi doar hobby-uri  97
Iar altele, în cele din urmă, vor fi posibile abia mai târziu  97

CAPITOLUL XIII. Intru în logica altora  99
Planurile  99
Planificările şi termenele limită  101
Fişele de lucru şi rezumatele  102
Pentru a promova un examen  103

CAPITOLUL XIV. Îmi prezint ideile  107
Idei exprimate prea devreme  107
Înţeleg modul de funcţionare al celorlalţi  108
Mi se cere să-mi justific concluziile  109
Am o logică inversă  109
Caut avantajele şi atuurile  110
Le explic punându-mă în locul interlocutorului meu  110
Evit atitudinile care vor fi percepute caftind negative  111

CAPITOLUL XV. Mă dezvolt la locul de muncă  113
Personalitatea mea se exprimă oricum, dar eu nu-mi dau seama  113
Şeful meu este o nulitate absolută şi nu înţelege nimic  115
Îl ţin la curent cu evoluţia muncii mele  116
Ies în evidenţă  118

CAPITOLUL XVI. Ţin cont de cei din jurul meu  121
Îi înţeleg pe ceilalţi  121
Îi apreciez pentru ceea ce-mi pot oferi  122
Lucrurile banale nu mi se potrivesc  123
Renunţ să mă mai compar cu ceilalţi  124

CAPITOLUL XVII. Mă motivez  125
Am nevoie de o viziune de ansamblu  125
Forţa imaginaţiei tale este de aşa natură încât te vei regăsi în aceeaşi stare de spirit şi-ţi vei dobândi motivaţia  126
Am tendinţa de a complica lucrurile foarte simple  126

CAPITOLUL XVIII. Am încredere în mine  129
Îmi urmez instinctul, intuiţia, prima idee  129
Încerc să nu mă gândesc  130
Deţin cheile pentru a înţelege contextul  130

ÎNCHEIERE. Şi acum?  133

Trăsăturile persoanelor cu o gândire globală  137

PENTRU INFORMAŢII SUPLIMENTARE  139
MULŢUMIRI  142

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu