Editura Trei
Colectia Psihologie practica
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Le burn-out des enfants. Comment eviter qu'ils ne craquent, 2016
Traducerea Ana Mihăilescu
ISBN 978-606-40-0118-4
Nr pagini : 160
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 21,75 lei la Editura, 18,99 lei la elefant (15,99 lei ebook-ul), 29 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Oare numai adulții să fie victime ale stresului contemporan? Sau, treptat, efectele acestuia se răsfrâng și asupra copiilor, care încep să resimtă partea întunecată a goanei după performanță? În cartea sa extrem de actuală, Béatrice Millêtre pune tranșant problema burn-outului în rândul copiilor și a sensului acestuia: necesitatea de a recunoaște, atât de-o parte cât și de alta, că lucrurile nu mai pot continua în același fel, că sănătatea fizică și psihică a copilului trebuie să primeze în fața oricăror alte considerente. Ea se adresează pe rând părinților și adolescenților, arătându-le părinților de ce și cum ar trebui să reducă presiunea pe care o pun asupra fiilor și fiicelor lor, iar adolescenților, cum să o scoată la capăt, atunci când sunt pe punctul de a se împotmoli.
Cu exemple, desene, scheme și chestionare, scrisă într-un mod cald și apropiat, această carte constituie un instrument util pentru orice părinte sau viitor părinte, ca și pentru orice adolescent în căutarea propriei deveniri.
Béatrice Millêtre este doctor în psihologie neurobiologică, psihoterapeut, fondatoare și directoare a Grupului francofon de schimb de experiență în terapiile cognitiv-comportamentale. Nelimitându-se la abordările tradiționale, a propus metode inovatoare, centrate în special pe psihologia pozitivă și pe folosirea intuiției. Este formator, conferențiar și autoarea mai multor lucrări despre starea de bine emoțională. Sursa: Ed.Trei si Ed. Philobia; Site-ul autoarei
La noi au fost traduse:
Burn-outul copiilor. Cum sa nu-i lasam sa clacheze, Trei 2017
Dezvolta-ti intuitia! Exercitii practice pentru a-ti urma instinctul si a avea incredere in tine, Philobia 2021
Intuitia. Invata sa iti asculti vocea interioara, Philobia 2021
Ghid pentru oamenii inteligenti care se desconsidera pe nedrept si nu au incredere in fortele proprii, Philobia 2021
Ghid pentru parintii copiilor (cu adevarat) supradotati, Philobia 2021
Cartea celor supradotati, Trei 2021
Cuprins:
Identificarea reperelor 7
Introducere 9
Arletta, Jules, Paul, Sacha, Élise si toti ceilalti: cine sunt ei? 13
Burn‑out? 23
Motivele clacarii 29
Prea mari, prea de timpuriu: megamorfismul 31
Absenta identitatii 41
Munca fara rezultate 46
Incomprehensiunea 49
Copii care nu mai sunt decat obiecte ale reusitei… 52
Copii suprasolicitati, subsolicitati, prost solicitati 56
Prea blanzi 58
Parinti suprainvestiti, subinvestiti, prost investiti in viata copiilor 60
Cu frica in oase 63
Omniprezenta celorlalti 65
Incomprehensiunea sistemului 67
Sensul burn‑outului 69
Erorile parintilor 73
Injonctiunea paradoxala 75
Credintele false si erorile de logica 76
Negarea realitatii si lipsa spiritului critic 78
Eu, ca parinte, am responsabilitatea de a‑l ajuta pe copilul meu sa se vindece si sa nu il las sa clacheze 81
Nu ma culpabilizez 84
Repere pentru a‑mi ajuta copilul 86
Imi pun cateva intrebari 87
Nu fac „cum face toata lumea" 93
Nicaieri nu este mai bine ca la bunica 100
Sensul vietii 103
Aveti incredere in copil 105
Planuri de cariera, planuri himerice 108
A impartasi: cuvantul‑cheie 110
Eu, ca tanar, am datoria sa o scot la capat 113
Dupa ploaie, rasare soarele 116
Sunt tolerant fata de mine insumi 118
Nu sunt nul/Am calitati 122
Ruminez la nesfarsit 126
Nu ma culpabilizez 130
Ceilalti nu sunt nici tontalai, nici machiavelici, iar lumea nu este chiar asa de „neagra" 131
Invat sa comunic mai bine 134
Sensul vietii mele 138
Orice alegere este permisa si toate orizonturile sunt deschise 144
Ce inseamna sa iti fie bine? 146
Reflectati impreuna 151
Concluzii 153
Introducere 9
Arletta, Jules, Paul, Sacha, Élise si toti ceilalti: cine sunt ei? 13
Burn‑out? 23
Motivele clacarii 29
Prea mari, prea de timpuriu: megamorfismul 31
Absenta identitatii 41
Munca fara rezultate 46
Incomprehensiunea 49
Copii care nu mai sunt decat obiecte ale reusitei… 52
Copii suprasolicitati, subsolicitati, prost solicitati 56
Prea blanzi 58
Parinti suprainvestiti, subinvestiti, prost investiti in viata copiilor 60
Cu frica in oase 63
Omniprezenta celorlalti 65
Incomprehensiunea sistemului 67
Sensul burn‑outului 69
Erorile parintilor 73
Injonctiunea paradoxala 75
Credintele false si erorile de logica 76
Negarea realitatii si lipsa spiritului critic 78
Eu, ca parinte, am responsabilitatea de a‑l ajuta pe copilul meu sa se vindece si sa nu il las sa clacheze 81
Nu ma culpabilizez 84
Repere pentru a‑mi ajuta copilul 86
Imi pun cateva intrebari 87
Nu fac „cum face toata lumea" 93
Nicaieri nu este mai bine ca la bunica 100
Sensul vietii 103
Aveti incredere in copil 105
Planuri de cariera, planuri himerice 108
A impartasi: cuvantul‑cheie 110
Eu, ca tanar, am datoria sa o scot la capat 113
Dupa ploaie, rasare soarele 116
Sunt tolerant fata de mine insumi 118
Nu sunt nul/Am calitati 122
Ruminez la nesfarsit 126
Nu ma culpabilizez 130
Ceilalti nu sunt nici tontalai, nici machiavelici, iar lumea nu este chiar asa de „neagra" 131
Invat sa comunic mai bine 134
Sensul vietii mele 138
Orice alegere este permisa si toate orizonturile sunt deschise 144
Ce inseamna sa iti fie bine? 146
Reflectati impreuna 151
Concluzii 153
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu