Editura Academiei Romane
An aparitie :1988
Editia I
Nr pagini :214
Format 130 x 190
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd (din pacate pdf-ul e aproape ilizibil)
Cuprins:
UN MODEL PSIHOLOGIC AL APTITUDINII PEDAGOGICE — Conf. dr. P. Golu 7
INTRODUCERE 13
Capitolul 1. Conceptul de aptitudine 17
1.1. Cateva probleme terminologice 17
1.2. Probleme teoretice si metodologice ale abordării aptitudinilor 19
1.2.1. Modele ale aptitudinilor elaborate in psihologie 21
1.3. Problematica aptitudinilor vazuta din perspectiva psihologiei ştiinţifice modeme 25
1.3.1. Natura şi specificul aptitudinilor 25
1.3.2. Interactiunea factorilor interni şi externi, naturali şi sociali in formarea şi dezvoltarea aptitudinilor 28
1.3.3. Invăţarea - condiţie de bază în formarea aptitudinilor 33
Capitolul 2. Definirea şi caracterizarea aptitudinii pedagogice 37
2.1. Consideraţii privind necesitatea studiului aptitudinii pedagogice 37
2.2. Direcţii de analiză a aptitudinii pedagogice 39
2.2.1. Aptitudinea pedagogoca si perspectiva educatiei permanente 43
2.3. O nouă perspectivă de a defini şi caracteriza aptitudinea pedagogica 46
2.4. Specificul aptitudinii pedagogice în raport cu alte categorii de aptitudini umane 56
Capitolul 3. Cercetare iciuntă de teren în vederea surprinderii unor dimensiuni ale aptitudinii pedagogice 59
3.1. Premisele şi ipoteza cercetării 59
3.2. Metodica cercetării 60
3.3. Prezentarea şi interpretarea rezultatelor 60
3.4. Concluziile cercetării 72
Capitolul 4. Interacţiunea factorilor psihologici şi sociali in structurarea aptitudinii pedagogice 75
4.1. Dimensiuni psihologice ale aptitudinii pedagogice 75
4.2. Cercetare experimentală in vederea precizării factorilor psihologici şi psihopedagogici implicaţi in structura aptitudinii pedagogica 76
4.2.1. Premisele şi ipotezele cercetării 76
4.2.2. Metodica cercetării 77
4.2.3. Prezentarea şi interpretarea rezultatelor 82
4.2.4. Concluziile cercetării 88
4.3. Necesitatea studiului aptitudinii pedagogice din perspectivă socială şi psihosocială 89
Dimensiunile psihosociale ale aptitudinii pedagogice 91
Capitolul 5. Cercetari experimentale vizand surprinderea componentelor psihosociale ale aptitudinii pedagogice 94
5.1. Metode şi tehnici utilizate in studiul psihosocial al aptitudinii psihopedagogice 94
5.2.Analiza si interpretarea datelor experimentale 108
5.3. Cateva concluzii 124
5.4. Metode si mijloce utilizate in formarea psihosociala a educatorilor 124
5.5. Concluzii finale si recomandari practice 141
Capitolul 6. Raportul dintre aptitudinea pedagogica si alte componente de personalitate a educatorului 143
6.1. Mijloace de diagnosticare a factorilor de personalitate a educatorului 143
6.2. Locul şi rolul unor factori de personalitate in conditionarea succesului in muncă pedagogica 153
6.3. Relaţia aptitudini-atitudini în activitatea didactică-cducativă 158
Capitolul 7. Aptitudinea pedagogica si competenta profesionala in munca instructiv-educativa 162
7.1. Schiţa unei profesiograme 162
7.2. Aspecte privind orientarea şi selecţia profesională 169
7.3. Dezvoltarea şi perfecţionarea aptitudinii pedagogice : obiectiv central al formării profesionale a cadrelor didactice 171
7.3.1. Formarea aptitudinii psihopedagogice a personalului didactic în instituţiile edueaţioanic specializate 174
7.3.2. Forme şi cadre instituţionale de perfecţionare a personalului didactic 178
7.3.3. Perfectionarea aptitudinii pedagogice şi a competenţei profesionale : sarcină permanentă a fiecărui cadru didactic 185
Anexe 189
Sumarul in limba engleza 205
Sumarul in limba rusa 211
UN MODEL PSIHOLOGIC AL APTITUDINII PEDAGOGICE — Conf. dr. P. Golu 7
INTRODUCERE 13
Capitolul 1. Conceptul de aptitudine 17
1.1. Cateva probleme terminologice 17
1.2. Probleme teoretice si metodologice ale abordării aptitudinilor 19
1.2.1. Modele ale aptitudinilor elaborate in psihologie 21
1.3. Problematica aptitudinilor vazuta din perspectiva psihologiei ştiinţifice modeme 25
1.3.1. Natura şi specificul aptitudinilor 25
1.3.2. Interactiunea factorilor interni şi externi, naturali şi sociali in formarea şi dezvoltarea aptitudinilor 28
1.3.3. Invăţarea - condiţie de bază în formarea aptitudinilor 33
Capitolul 2. Definirea şi caracterizarea aptitudinii pedagogice 37
2.1. Consideraţii privind necesitatea studiului aptitudinii pedagogice 37
2.2. Direcţii de analiză a aptitudinii pedagogice 39
2.2.1. Aptitudinea pedagogoca si perspectiva educatiei permanente 43
2.3. O nouă perspectivă de a defini şi caracteriza aptitudinea pedagogica 46
2.4. Specificul aptitudinii pedagogice în raport cu alte categorii de aptitudini umane 56
Capitolul 3. Cercetare iciuntă de teren în vederea surprinderii unor dimensiuni ale aptitudinii pedagogice 59
3.1. Premisele şi ipoteza cercetării 59
3.2. Metodica cercetării 60
3.3. Prezentarea şi interpretarea rezultatelor 60
3.4. Concluziile cercetării 72
Capitolul 4. Interacţiunea factorilor psihologici şi sociali in structurarea aptitudinii pedagogice 75
4.1. Dimensiuni psihologice ale aptitudinii pedagogice 75
4.2. Cercetare experimentală in vederea precizării factorilor psihologici şi psihopedagogici implicaţi in structura aptitudinii pedagogica 76
4.2.1. Premisele şi ipotezele cercetării 76
4.2.2. Metodica cercetării 77
4.2.3. Prezentarea şi interpretarea rezultatelor 82
4.2.4. Concluziile cercetării 88
4.3. Necesitatea studiului aptitudinii pedagogice din perspectivă socială şi psihosocială 89
Dimensiunile psihosociale ale aptitudinii pedagogice 91
Capitolul 5. Cercetari experimentale vizand surprinderea componentelor psihosociale ale aptitudinii pedagogice 94
5.1. Metode şi tehnici utilizate in studiul psihosocial al aptitudinii psihopedagogice 94
5.2.Analiza si interpretarea datelor experimentale 108
5.3. Cateva concluzii 124
5.4. Metode si mijloce utilizate in formarea psihosociala a educatorilor 124
5.5. Concluzii finale si recomandari practice 141
Capitolul 6. Raportul dintre aptitudinea pedagogica si alte componente de personalitate a educatorului 143
6.1. Mijloace de diagnosticare a factorilor de personalitate a educatorului 143
6.2. Locul şi rolul unor factori de personalitate in conditionarea succesului in muncă pedagogica 153
6.3. Relaţia aptitudini-atitudini în activitatea didactică-cducativă 158
Capitolul 7. Aptitudinea pedagogica si competenta profesionala in munca instructiv-educativa 162
7.1. Schiţa unei profesiograme 162
7.2. Aspecte privind orientarea şi selecţia profesională 169
7.3. Dezvoltarea şi perfecţionarea aptitudinii pedagogice : obiectiv central al formării profesionale a cadrelor didactice 171
7.3.1. Formarea aptitudinii psihopedagogice a personalului didactic în instituţiile edueaţioanic specializate 174
7.3.2. Forme şi cadre instituţionale de perfecţionare a personalului didactic 178
7.3.3. Perfectionarea aptitudinii pedagogice şi a competenţei profesionale : sarcină permanentă a fiecărui cadru didactic 185
Anexe 189
Sumarul in limba engleza 205
Sumarul in limba rusa 211
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu