26/01/2018

APTITUDINEA PEDAGOGICA



Autor : Nicolae Mitrofan                
Editura Academiei Romane
An aparitie :1988
Editia I       
Nr pagini :214
Format 130 x 190
Anticariat . 
Pretul la data postarii: 9 lei pret mediu pe okazii 8 lei la  anticariat unu
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe scribd  (din pacate pdf-ul e aproape ilizibil)



Cuprins:

UN MODEL PSIHOLOGIC AL APTITUDINII PEDAGOGICE — Conf. dr. P. Golu  7 
INTRODUCERE  13 
Capitolul 1. Conceptul de aptitudine  17 
1.1. Cateva probleme terminologice  17 
1.2. Probleme teoretice si metodologice ale abordării aptitudinilor 19 
     1.2.1. Modele ale aptitudinilor elaborate in psihologie  21  
1.3. Problematica aptitudinilor vazuta din perspectiva psihologiei ştiinţifice modeme  25 
     1.3.1. Natura şi specificul aptitudinilor 25 
     1.3.2. Interactiunea factorilor interni şi externi, naturali şi sociali in formarea şi dezvoltarea aptitudinilor  28 
     1.3.3. Invăţarea - condiţie de bază în formarea aptitudinilor  33 
Capitolul 2. Definirea şi caracterizarea aptitudinii pedagogice 37 
2.1. Consideraţii privind necesitatea studiului aptitudinii pedagogice  37 
2.2. Direcţii de analiză a aptitudinii pedagogice  39 
     2.2.1. Aptitudinea pedagogoca si perspectiva educatiei permanente  43 
2.3. O nouă perspectivă de a defini şi caracteriza aptitudinea pedagogica  46 
2.4. Specificul aptitudinii pedagogice în raport cu alte categorii de aptitudini umane  56 
Capitolul 3. Cercetare iciuntă de teren în vederea surprinderii unor dimensiuni ale aptitudinii pedagogice   59 
3.1. Premisele şi ipoteza cercetării  59 
3.2. Metodica cercetării  60 
3.3. Prezentarea şi interpretarea rezultatelor  60 
3.4. Concluziile cercetării  72 
Capitolul 4. Interacţiunea factorilor psihologici şi sociali in structurarea aptitudinii pedagogice  75 
4.1. Dimensiuni psihologice ale aptitudinii pedagogice 75 
4.2. Cercetare experimentală in vederea precizării factorilor psihologici şi psihopedagogici implicaţi in structura aptitudinii pedagogica  76
4.2.1. Premisele şi ipotezele cercetării  76
4.2.2.  Metodica cercetării  77
4.2.3. Prezentarea şi interpretarea rezultatelor  82
4.2.4. Concluziile cercetării   88
4.3. Necesitatea studiului aptitudinii pedagogice din perspectivă socială şi psihosocială  89
Dimensiunile psihosociale ale aptitudinii pedagogice  91
Capitolul 5. Cercetari experimentale vizand surprinderea componentelor psihosociale ale aptitudinii pedagogice  94
5.1. Metode şi tehnici utilizate in studiul psihosocial al aptitudinii psihopedagogice  94
5.2.Analiza si interpretarea datelor experimentale  108
5.3. Cateva concluzii  124
5.4. Metode si mijloce utilizate in formarea psihosociala a educatorilor  124
5.5. Concluzii finale si recomandari practice  141
Capitolul 6. Raportul dintre aptitudinea pedagogica si alte componente de personalitate a educatorului  143
6.1. Mijloace de diagnosticare a factorilor de personalitate a educatorului 143
6.2. Locul şi rolul unor factori de personalitate in conditionarea succesului in muncă pedagogica   153
6.3. Relaţia aptitudini-atitudini în activitatea didactică-cducativă 158
Capitolul 7. Aptitudinea pedagogica si competenta profesionala in munca instructiv-educativa 162
7.1.  Schiţa unei profesiograme 162
7.2. Aspecte privind orientarea şi selecţia profesională 169
7.3.  Dezvoltarea şi perfecţionarea aptitudinii pedagogice : obiectiv central al formării profesionale a cadrelor didactice 171
7.3.1. Formarea aptitudinii psihopedagogice a personalului didactic în instituţiile edueaţioanic specializate 174
7.3.2. Forme şi cadre instituţionale de perfecţionare a personalului didactic 178
7.3.3. Perfectionarea aptitudinii pedagogice şi a competenţei profesionale : sarcină permanentă a fiecărui cadru didactic 185

Anexe  189
Sumarul in limba engleza  205

Sumarul in limba rusa  211



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu