Editura: Stef
Colectia educational
An aparitie : 2011
Editia a II-a rev
Editia originala
ISBN 978-606-575-088-3
Nr pagini : 314
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Despre autor:
Leonard Gavriliu (n. 1 aprilie 1927 – d. 30 iunie 2018, Pașcani, Iași, România) a fost un psiholog, scriitor, publicist și traducător român. În 1974 a obținut titlul de doctor în Psihologie la Universitatea A.I.Cuza din iași, cu teza Structură și determinism în psihologia abisală. Sursa Wikipedia
Dintre lucrarile sale:
Introducere in Psihologia educației, 1969, Stef 2011
Mic tratat de sofistica, IRI 1996
Inconstientul in viziunea lui Lucian Blaga, IRI 1997
Dictionar de cerebrologie, Univers Enciclopedic 1998, 2008
Cerebrologie si filosofie. O privire asupra dualismului, Univers Enciclopedic 2000
Inteligenta si patologia ei, IRI 2001
Sfârșitul Erei Freud? Moldopress 2006
Anti-Warwick Collins. O filosofie a genomului, Stef 2012
Cuprins:
Partea întâi: PROBLEME GENERALE
Cap.I: Consideraţii preliminare
1.Necesitatea pregătirii psihologice a educatorilor 9
2.Scurt istoric asupra începutului cercetărilor cu privrre la copil şi procesul educativ 11
3.0biectul psihologiei educaţiei şi sarcinile ei 13
4, Metodele de cercetare psihologică. Testele. Socingrama 15
5, Legătura psihologiei educaliei cu alte ştiinţe 25
Cap. ll: Fundamentarea filosolică a activitii pshice
1. Natura fenomenelor psihice 29
2. Istoricul psihologiei fiziologice 31
3. Mecanismcie nervoase de bază ale activităţii psihice. Arc reflex Feed-back.
Instinctele. Reflexele condiţionate. Stereotipul dinamic. Ce e psihicul 33
4. Sistemul endocrin şi influenţa lui asupra vieţii psihice 53
Cap.III: Psihogeneza
1. Filogeneza psihicului 57
2. Ontogeneza psihicului. Semnificaţia capilariei la om. Ereditate-Mediu & Educaţie.
Pesimism pedagogic, optimism pedagogic.Maturizare si invatare 63
3. Caracterul stadial al dezvoltării psihicului. Adultomorfismul. Perioadele de
vârstă (de la noul-nascut la adolescent 75
Partea a doua: PSIHOLOGIA EDUCATIEI
Cap. I: Unitatea vieţii psihice
1. Unitatea vieţii psihice 101
2. Clasificarea fenomenelur psihice. Educabililalea lor 103
Cap.II: Procesele psihice fundamentale
1. Ce este un proces psihic fundamental 106
2. Atenţia şi educarea ei. Nealenţia idiopatică Testarea atenţiei 107
3. Memoria şi educarea ei. Memoria şi inteligenţa. Uitarea. A învăţa să înveţi 118
4. Emotiile şi educarea lor. Detectorul de minciuni. Crime pedagogice 135
5. Voinţa şi educarea ei. Voinţa de putere vs Puterea voinţei 149
Cap. III: Procesele psihice de cunoastere şi educarea lor
1. Cele două niveluri ale cunoaşterii 161
2. Senzatia si educarea sensibilitatii 162
3. Perceplia. Apercepţia 166
4. Reprezentările. Căile cunoaşterii intuitive 171
5. Imaginatia. Inspiraţia. Empatia 176
6. Gândirea. Întelegerea şi educarea ei.Creativitatea 188
7. Limbajul. Ce este limbajul interior 204
Cap. IV: Comportamentul şi educarea sa
1. Notiunea de comportament şi cea de conduita 215
2. Motivatia comportamentului. Interesele. Nivelul de aspiraţie 217
3. Formele de realizare ale componammtului. Priceperile. Deprinderile. Actele ideomotorii 227
4. Învătarea - modul de existenţă al comportamentului 238
Cap V: Personalitatea şi educaţia acesteia
1. Notiunea de personalitate 243
2. Aptitudinile. Necesitatea concordantei dintre aptitudini si interese 246
3. Inteligenta. Testele de inteligentă; coeficientul de inteligentă 252
4. Obişnuintele. Cea de a doua natură? 262
5. Caracterul.Concepţia despre lume şi viată (Weltanschauung). Conştiinîa morală 264
Despre Temperament. a se vedea paragr. 3 capitolul II, din Partea întâi
Parlea a treia: : PROBLEME SPECIALE
Cap. I: Instruirea programata si principiile ei 275
Cap. Il: Cerintele psihologice ale organizarii activitaţii scolare 282
Cap. III: Caracterizarea psihopedagogica : elevilor 291
BIBLIOGRAFIE (numai cea utilizată) 299
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu