Editura Humanitas
Colectia Eseistica
An aparitie :1995, 2006, 2012
Editia a III-a
Editia originala: Estudios sobre el amor, 1939
Traducerea Sorin Marculescu
ISBN 978-973-50-3631-7
Nr pagini :232
Format 130 x 200
Anticariat
Anticariat
Pretul la data postarii :15 lei la Palatul vechiturilor, 30 lei pret mediu pe okazii
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
„Într-un cămin predomină totdeauna climatul pe care-l aduce şi-l reprezintă femeia.“
„O minimă diferenţă în modul de a simţi viaţa, în femeia preferată de bărbatul de azi, multiplicată de constanţa influenţei sale şi de numărul crescând de cămine în care se repetă, are ca rezultat o enormă modificare istorică, observată la câte treizeci de ani.“ (José ORTEGA Y GASSET)
„Femeia ca femeie“ acţionează, în viziunea raţională şi prudentă a lui Ortega y Gasset, ca forţă majoră în evoluţia societăţii omeneşti, îndeobşte interesată doar de rolurile curente ale femeii, ca mamă, soră, soţie şi fiică. Iubirea, fenomen activ ţinând de sfera atenţiei, proces de alegere care impune concentrarea întregului potenţial biopsihic al individului, modelează nu numai destinul personal, ci şi destinul istoric al generaţiilor succesive. Arii culturale vaste (Antichitatea greacă, Evul Mediu european, poezia trubadurescă şi dantescă, islamul, civilizaţiile amerindiene etc.) intră în atenţia filozofului ca material argumentativ în serviciul unei gândiri originale şi strălucitoare ca expresie stilistică.
Cuprins: (ed.2006)„Într-un cămin predomină totdeauna climatul pe care-l aduce şi-l reprezintă femeia.“
„O minimă diferenţă în modul de a simţi viaţa, în femeia preferată de bărbatul de azi, multiplicată de constanţa influenţei sale şi de numărul crescând de cămine în care se repetă, are ca rezultat o enormă modificare istorică, observată la câte treizeci de ani.“ (José ORTEGA Y GASSET)
„Femeia ca femeie“ acţionează, în viziunea raţională şi prudentă a lui Ortega y Gasset, ca forţă majoră în evoluţia societăţii omeneşti, îndeobşte interesată doar de rolurile curente ale femeii, ca mamă, soră, soţie şi fiică. Iubirea, fenomen activ ţinând de sfera atenţiei, proces de alegere care impune concentrarea întregului potenţial biopsihic al individului, modelează nu numai destinul personal, ci şi destinul istoric al generaţiilor succesive. Arii culturale vaste (Antichitatea greacă, Evul Mediu european, poezia trubadurescă şi dantescă, islamul, civilizaţiile amerindiene etc.) intră în atenţia filozofului ca material argumentativ în serviciul unei gândiri originale şi strălucitoare ca expresie stilistică.
Notă preliminară de Paulino Garagorri 5
STUDII DESPRE IUBIRE
CARACTERISTICILE IUBIRII 9
IUBIREA LA STENDHAL 18
I. Iubirea vizionară 18
II. Brusc şi pentru totdeauna 23
III. Dragostea de perfecţiune 27
IV. Diversitatea iubirii 31
V. Atenţie şi „manie" 36
VI. De bunăvoie şi fără scăpare 40
VII. îndrăgostire, extaz şi hipnotism 44
VIII. 49
IX. 55
ALEGEREA ÎN IUBIRE 60
I. Revelaţia adîncului latent 60
II. La microscop 65
III. Iubiri succesive 70
IV. „Greşelile" 78
V. Influenţa cotidiană 84
VI. Selecţia erotica 89
ALTE ESEURI ÎNRUDITE
MANIFESTUL MARCELEI
POEZIA ANNEI DE NOAILLES
EPILOG LA CARTEA „DE LA FRANCESCA LA BEATRICE ‘
PENTRU O PSIHOLOGIE A BĂRBATULUI INTERESANT
PENTRU ISTORIA IUBIRII
I. Schimbarea de generaţii
II. Notă despre „iubirea curtenească"
PEISAJ DE CĂPRIOARĂ ÎN PLAN ÎNDEPĂRTAT
SOLUŢIA LUI OLMEDO
MEDITAŢIE DESPRE CREOLĂ
I. Pentru creolă
II. Cele cinci calităţi ale creolei
III. Cîrna şi dublul ei profil
PREFAŢĂ LA "COLIERUL PORUMBIŢEI" DE IBN HA1M DIN CORDOBA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu