22/01/2018

PSIHOLOGIA CONDUCERII EFICIENTE. Cum să înţelegem oamenii şi să-i influenţăm cu succes

Autor: Hans-Michael Klein, Christian Kolb
Editura All
Colectia Pocket Business
An aparitie : 2009
Editia I
Traducerea  Roxana Vidican
ISBN 978-973-571-844-2
Nr pagini : 128
Format 100 x 160
Pretul la data postarii :Stoc epuizat la Editura, 13,43 lei la cartepedia, 18 lei la psihoshop
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

În domeniul leadership-ului, psihologia modernă ne poate ajuta să cunoaştem oamenii, să decodificăm semnalele ascunse, să înţelegem realitatea din spatele cuvintelor, să recunoaştem şi să respingem încercările de manipulare. Cartea de faţă îi poate ajuta în acest sens pe cei care ocupă posturi de conducere. Astfel, ei pot acţiona într-o manieră eficientă şi lipsită de conflicte.

Autorii prezintă fundamentele teoretice ale psihologiei comunicării şi analizează din punct de vedere psihologic persuasiunea şi comunicarea. Următoarele două capitole reprezintă un ghid pentru o cunoaştere mai bună a propriei persoane şi a celorlalţi. Astfel de cunoştinţe se dovedesc esenţiale pentru formarea unei atitudini corecte faţă de subordonaţi. În continuare, volumul prezintă un scurt ghid de gestionare şi evitare a conflictelor şi acordă atenţie unui alt aspect foarte important: aşa cum folosirea psihologiei poate fi foarte utilă, există şi pericolul de a se dovedi nocivă, atunci când este aplicată în mod neştiinţific şi fără discernământ. Ultimul capitol analizează o serie de pericole determinate de această folosire.

Cuprins:

1 Ce este psihologia? 7
      Scurt istoric al unei revolutii a spiritului si a sufletului 7
      Definitia notiunii de psihologie 10
      Diferite scoli si orientari in psihologie 11
Pagini ilustrate 
      Psihologia umanista - influenta puternica asupra relatiilor de munca moderne 28
Pagini ilustrate 
      Scolile moderne de psihologie 36
Rezumat 38

2 Fundamentele psihologiei si comunicarii 39
      Modelul "celor patru urechi"43
      Modelul aisbergului: nivelul obiectiv si nivelul relatiilor 47
      Analiza tranzactionala 49
      Ascultarea activa 53
      Transmiterea feedbackului 55
      Dirijarea discutiei catre client: cadrul de conducere ca psiholog al comunicarii 56
Rezumat 58

3 Psihologia persuasiunii 59
      Pacalirea sistemului limbic - premise neuropsihologice pentru conducere, convingere si influentare 61
      Legitatile psihologiei persuasiunii 78
      Nu-i putem convinge decat pe cei cu care ne aflam pe aceeasi lungime de unda 84
Rezumat 87

4 Cine sunt EU? Autocunoasterea, cel mai bun drum catre mai bine 88
      Imaginea in ochii proprii si imaginea in ochii celorlalti: sa pornim de la premisele corecte 88
      Combaterea stresului cu ajutorul psihologiei 88
      Ce mai faceti? E totul in stare de flux? 95
      Sunteti fericit? Fericirea din punctul de vedere al psihologiei 96
Rezumat 98

5 Cine esti TU? (Re)cunoasterea tipurilor psihologice umane 99
      Idei si motive 99
      Atitudinea fata de diferite tipuri de caracter 102
      Cele cinci tipuri de perceptie din punct de vedere psihologic 105
Pagini ilustrate 106
      Tipologia sistemelor de reprezentare 106
      "Detector de minciuni"- limbajul corpului 109
      Portofelul si biroul ca oglinzi ale psihicului uman 111
      Alegerea angajatilor 111
Rezumat 113

6 Managementul conflictelor 114
Rezumat 119

7 Cand psihologia poate deveni "periculoasa" 120 
Rezumat 125

Bibliografie 126
Index de cuvinte-titlu 126




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu