Editura: Universitara
An aparitie : 2006
Editia I
ISBN 978-973-749-085-8
Nr pagini : 264
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 19,27 lei la Editura, 19 lei pe okazii, 14,45 lei la libraria online
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Lucrarea de fata se adreseaza direct, prin continutul sau, studentilor, cercetatorilor si cadrelor didactice din domeniul stiintelor umane si economice, dar si managerilor, coordonatorilor de organizatii, persoanelor care indeplinesc functii de trainer, iar prin modul concret de structurare al testelor, tuturo celor care doresc sa-si cunoasca potentialul de "resursa umana'.
Mihai Petru Craiovan (n. 1967) este Facultatii de Psihologie din Universitatea Titu Maiorescu. De acelas autor:
Psihologia simbolului arhetipal (coautor), INI 1996Introducere în psihologia resurselor umane. Ed. Universitara 2006Psihosociologia comunicarii organizationale, Editura Universitatii Titu Maiorescu 2007Psihologie scolara. De la dezvoltarea psihica, joc si invatare la succesul scolar, Renaissance 2012Psihologia resurselor umane, Hamangiu 2016
Cuprins:
1.1. Organizatia 14
1.2. Grupul 25
Capitolul 2 - PERSONALITATEA UMANA. OMUL CA iNTREG 34
1. Temperamentul - latura dinamico-energetica a personalitatii 35
2.2. Aptitudinile — latura instrumental-operationala a personalitatii 36
2.3. Caracterul — latura axiologic-valorica a personalitatii 37
2.4. Abordarea constructivista a personalitatii 38
2.5. Tipologia probelor de cunoastere a personalitatii 41
2.6. Consolidarea comportamentului organizational 42
2.7. Modificarea comportamentului organizational 48
CAPITOLUL 3 - MOTIVATIA 50
3.1. Locul si rolul motivatiei in dinamica resurselor umane 50
3.2. Factorii motivatori 52
3.3. Teorii psiho-organizationale privind motivarea 54
3.4. Motivarea angajatilor — factor conditionant al performantei organizationale 64
CAPITOLUL 4 - COMUNICAREA IN RESURSELE UMANE 74
4.1. Elementele structurale ale comunicarii: datele, informatiile si cunostintele 74
4.2. Comunicarea organizationala 74
4.3. Rolul atitudinilor in comunicare 79
4.4. Comunicarea resurselor umane 85
4.5. Optimizarea comunicarii interpersonale 89
4.6. Comunicarea — factor cheie in cresterea performantei organizationale 91
4.7. Stiluri de comunicare 97
CAPITOLUL 5 - PLANIFICAREA SI RECRUTAREA RESURSELOR UMANE 102
5.1. Planificarea resurselor umane 102
5.2. Recrutarea resurselor umane 105
5.3. Tehnici de recrutare 108
5.4. Metode de recrutare a resurselor umane 112
5.5. Criterii in functie de care se realizeaza recrutarea 113
5.6. Principiile de construire a unui chestionar psihoprofesional pentru recrutare 115
CAPITOLUL 6 - SELECTIA RESURSELOR UMANE 118
6.1. Definire si caracteristici 118
6.2. Criterii de selectie 119
6.3. Activitatile procesului de selectie a resurselor umane 120
6.4. Interviul de selectie 124
6.5. Testele utilizate pentru selectia resurselor umane 131
6.6. Alte metode de selectie 134
CAPITOLUL 7 - INTEGRAREA PROFESIONALA 138
7.1. Natura si continutul integrarii profesionale 138
7.2. Conceperea unui program de integrare profesionala 140
7.3. Metode de integrare profesionala 142
CAPITOLUL 8 - INSTRUIREA RESURSELOR UMANE 146
8.1. Analiza de nevoi 147
8.2. Proiectarea programului de instruire 148
8.3. Instruirea propriu-zisa 149
8.4. Evaluarea programelor de instruire si formare organizationala 151
CAPITOLUL 9 - CONCEPEREA PROGRAMULUI DE PREGATIRE PROFESIONALA 153
9.1. Programul de pregatire profesionala 153
9.2. Metode de pregatire profesionala 155
CAPITOLUL 10 - EVALUAREA PSIHOLOGICA DUPA ANGAJARE 158
10.1. Evaluarea psihologica in scopul cunoasterii angajatilor 158
10.2. Evaluarea psihologica in situatii de restructurare/disponibilizare 159
10.3. Evaluarea psihologica in scop formativ 160
10.4. Evaluarea psihologica in situatii de promovare 161
10.5. Evaluarea psihologica in domeniul carierei 162
CAPITOLUL 11 - COMPETENTA PROFESIONALA 164
11.1. Variabilele individuale implicate in competenta profesionala 164
11.2. Variabile situationale implicate in competenta profesionala 167
11.3. Evaluarea competentelor profesionale 169
CAPITOLUL 12 - PERFORMANTA PROFESIONALA 179
12.1. Sistemul de evaluare a perfomantei 180
12.2. Metode si tehnici de evaluare a performantelor 184
12.3. Implementarea sistemului de evaluare 191
CAPITOLUL 13 - RECOMPENSELE RESURSELOR UMANE 194
13.1. Factorii care influenteaza marimea recompenselor (performanta, cunostintele, competenta si indemanarea) 195
13.2. Cerintele unei strategii de recompensare 196
13.3. Sistemul de salarizare 198
13.4. Structuri salariale 203
CAPITOLUL 14 - CARIERA PROFESIONALA 207
14.1. Conceptul de cariera. Caracterizare 207
14.2. Tipologia carierelor. Elemente de structura si dezvoltare 209
14.3. Ancore in cariera 212
14.4. Orientari in cariera 217
14.5. Planificarea individuala a carierei 218
14.6. Mentoratul 219
14.7. Planificarea si gestionarea carierei 220
14.8. Aprecierea salariatilor 223
14.9. Fazele carierei 226
14.10. Elementele constitutive ale carierei 227
CAPITOLUL 15 - NATURA SI TIPURILE DE CONFLICTE DIN CADRUL RESURSELOR UMANE 229
15,1. Tipuri de conflicte 229
15,2. Relatia dintre putere si conflict 233
15,3. Sisteme de negociere pentru rezolvarea conflictualitatii 243
15,4. Strategiile mentale ale negociatorului 253
CAPITOLUL 16 - PROFILUL PSIHOPROFESIONAL AL PERSONALULUI DE CONDUCERE A RESURSELOR UMANE 261
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu