Editura: Niculescu
Colectia Familie
An aparitie : 2916
Editia I
Traducerea Diana Gabor
ISBN 978-973-748-979-1
Nr pagini : 232
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 22,41 lei la Editura, 19,99 lei la elefant, 24,90 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Vremurile se schimbă foarte rapid, bulversând reperele tradiţionale din domeniul educaţional. Copiii se confruntă cu moduri de viaţă şi de pregătire pe care părinţii lor nu le stăpânesc întotdeauna. Cum să-i ajuţi pe aceia dintre ei care sunt deosebit de precoce să răspundă provocărilor unei lumi în continuă evoluţie?
Monique de Kermadec explorează aşteptările, deziluziile, temerile şi dorinţele care-i animă pe tinerii aceştia precoce şi pe părinţii lor. Sprijinindu-se pe experienţa ei de psiholog clinician şi pe cele mai recente cercetări pe acest subiect, ea demonstrează cum trebuie hrănită inteligenţa creatoare şi practică a copiilor foarte dotaţi, care vor fi nevoiţi, mai mult ca niciodată, să facă dovada unor capacităţi de adaptare. Părinţii, aliaţii fundamentali ai copiilor, vor găsi în această carte soluţii practice pentru a-i încuraja să-şi dezvolte atuurile pentru toată viaţa.
Rolul parental se dovedeşte esenţial în acest context: faptul de a avea un copil dotat le pune şi lor, în mod special, sub semnul întrebării părerea despre ei înşişi. Cartea de faţă li se adresează tuturor, abordând potenţialul copilului nu numai în termenii reuşitei şcolare, ci şi în privinţa relaţiilor afective şi sociale, fără de care nu poate exista o adevărată dezvoltare.
Cuprins:
INTRODUCERE /15
1. CE ESTE PRECOCITATEA? PUTEM SĂ O LIMITĂM LA UN ANUMIT IQ? /19
Istoricul conceptului: primele teste de inteligenţă /21
Caracteristicile precocităţii /32
2. PĂRINŢII SUNT ALIAŢII FUNDAMENTALI AL COPIILOR PRECOCE /39
Importanţa prezenţei parentale /41
Stiluri diferite de educaţie /49
întrebările preliminare pe care trebuie să şi le pună părinţii /53
Conflictul între valorile parentale şi cele sociale /56
Relaţiile în sânul familiei /59
3. CE AR VREA PĂRINŢII SĂ ŞTIE COPILUL LOR PRECOCE /67
Nu accepta ca precocitatea să fie o problemă /68
Fii un model pentru ceilalţi /68
Păstrează-ţi integritatea şi valorile /69
Pune-ţi toată energia în proiectele tale /69
Perseverează fără să-ţi fie teamă de eşec /69
învaţă să ceri ajutorul /70
Leagă relaţii de prietenie /70
Foloseşte-ţi talentele pentru a da un sens vieţii tale şi pentru a contribui la binele lumii /70
Nu uita că te iubim /71
4. CE AR VREA COPIII PRECOCE SĂ ŞTIE PĂRINŢII LOR /73
Sunt un copil /73
Rămân doar un copil /74
Sunt hipersensibil /76
Atunci când nu fac ceea ce mi se cere, nu este Întotdeauna pentru că nu vreau, ci adesea pentru că nu pot /77
Ascultaţi-mă /79
Concentraţi-vă asupra punctele mele forte, mai degrabă decât asupra slăbiciunilor /80
Lăsaţi-mă să vă cer autorul, nu mi-l impuneţi /83
Iubiţi-mă necondiţionat /83
5. ÎNCURAJAREA INTELIGENŢEI EMOŢIONALE /85
Ce este inteligenţa emoţională? /86
Inteligenţa emoţională şi precocitatea /93
Etapele dezvoltării emoţionale /105
Particularităţile legate de precocitate /110
6. DEZVOLTAREA INTELIGENŢEI RELAŢIONALE /119
Ce este inteligenţa relaţională? /121
Inteligenţa relaţională şi precocitatea: găsirea locului printre semeni /125
Inteligenţa relaţională şi precocitatea: găsirea locului alături de adulţi şi în societate /136
7. STIMULAREA INTELIGENŢEI CREATIVE SI A INTELIGENŢEI PRACTICE /155
Ce este inteligenţa creativă? /156
Inteligenţa practică şi "inteligenţa câştigătoare" /159
"Inteligenţa câştigătoare"şi precocitatea /161
Cum dezvoltaţi această inteligenţă creativă şi practică la copilul precoce? /166
8. PĂRINŢII ŞI REUŞITA /171
Clarificarea poziţiei în ceea ce priveşte reuşita /172
Ajutaţi-vă copilul să-şi fructifice talentele /176
Care sunt calităţile de care are nevoie copilul dumneavoastră pentru a reuşi? /177
Ajutaţi-vă copilul să-şi dezvolte calităţile /177
Putem "creşte IQ-ul" copilului? /179
Ajutaţi-vă copilul să-şi identifice propriile talente /179
Sunteţi un model pentru copilul dumneavoastră, dar cum cereţi un sfat pentru a face alegerile corecte? /181
Protejaţi-vă copilul de anumite pericole exterioare /187
9. STUDIILE COPILULUI DUMNEAVOASTRĂ PRECOCE /191
De ce eşuează anumiţi copii precoce? /192
Încurajarea creativităţii copilului dumneavoastră /198
Ajutaţi-vă copilul să-şi canalizeze spontaneitatea /201
Efectele negative ale unei preocupări exagerate pentru note /202
Importanţa calităţii relaţiei părinte-copil /205
Renunţarea la miturile legate de precocitate /206
Stabiliţi obiective corecte pentru copilul dumneavoastră /207
Acţionaţi atunci când rezultatele şcolare scad /210
Ajutaţi-vă copilul să muncească /212
10. MICĂ RECAPITULARE ÎN FOLOSUL PĂRINŢILOR /217
CONCLUZII /219
MULŢUMIRI /225
BIBLIOGRAFIE /227
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu