Editura: Trei
Colectia Psihologia pentru toti
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Religions, Values, and Peak-Experiences, 1964
Traducerea Vlad Vedeanu
ISBN 978-606-400-240-2
Nr pagini : 144
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 21,75 lei la Editura, 24,65 lei la elefant, 29 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Cum pot fi înțelese experiențele intense în care predomină sentimentul că orizonturi nelimitate se deschid, că ești mai puternic și mai neajutorat decât ai fost vreodată, că nu știi când a trecut timpul și ceva important s-a întâmplat și te-a transformat – stări trăite uneori de îndrăgostiți, de părinți sau care apar în experiența orgasmică, în momentele de creativitate, de insight terapeutic, în fața unei opere de artă? Sunt diferite de experiențele religioase? Prăpastia dintre religie și știință este de netrecut? În volumul de față, Maslow examinează legăturile dintre știință, religie, experiențe mistice, cogniție și valori, respingând ideea că religia organizată ar fi singurul izvor al virtuților și valorilor umane. Maslow consideră că experiențele de vârf nu sunt specifice doar emisarilor aleși ai lui Dumnezeu, ci fiecărui om, fiind esențiale pentru o mai bună înțelegere a unui aspect cu deosebire „uman" al existenței – nevoia de actualizare a sinelui.
Abraham H. Maslow este întemeietor al psihologiei umaniste, din care s-au dezvoltat mai multe forme de psihoterapie. Profesor la Brandeis University între 1951 și 1969, Maslow a rămas în istoria psihologiei prin contribuția sa cea mai importantă cunoscută ca „ierarhia trebuințelor". La Editura Trei au mai apărut Motivație și personalitate și Motivație și afaceri.
Cuprins:
Introducerea editorului 9
Prefata 11
1. Introducere 22
2. Stiinta dihotomizata si religie dihotomizata 30
3. Experienta „fundamental religioasa" sau „transcendenta" 38
4. Pericole organizationale pentru experiente transcendente 48
5. Speranta, scepticismul si natura mai inalta a omului 54
6. Stiinta si liberalii religiosi si nonteistii 58
7. Educatie lipsita de valori? 66
8. Concluzii 72
ANEXE
A. Aspecte religioase ale experientelor de varf 77
B. A treia psihologie 87
C. Formulari etnocentrice ale experientelor de varf 90
D. Care este validitatea cunoasterii obtinute in experientele de varf? 92
E. Prefata la New knowledge in human values (Noua cunoastere a valorilor umane) 99
F. Comunicari rapsodice, izomorfice 101
G. Valorile-F ca descrieri ale perceptiei din experientele de varf 108
H. Motive naturale pentru a prefera valorile de dezvoltare in devafoarea valorilor de regresie in conditii bune 113
I. Un exemplu de analiza-F 120
Bibliografie 133
Prefata 11
1. Introducere 22
2. Stiinta dihotomizata si religie dihotomizata 30
3. Experienta „fundamental religioasa" sau „transcendenta" 38
4. Pericole organizationale pentru experiente transcendente 48
5. Speranta, scepticismul si natura mai inalta a omului 54
6. Stiinta si liberalii religiosi si nonteistii 58
7. Educatie lipsita de valori? 66
8. Concluzii 72
ANEXE
A. Aspecte religioase ale experientelor de varf 77
B. A treia psihologie 87
C. Formulari etnocentrice ale experientelor de varf 90
D. Care este validitatea cunoasterii obtinute in experientele de varf? 92
E. Prefata la New knowledge in human values (Noua cunoastere a valorilor umane) 99
F. Comunicari rapsodice, izomorfice 101
G. Valorile-F ca descrieri ale perceptiei din experientele de varf 108
H. Motive naturale pentru a prefera valorile de dezvoltare in devafoarea valorilor de regresie in conditii bune 113
I. Un exemplu de analiza-F 120
Bibliografie 133
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu