Editura: Publica
Colectia Stiinte sociale
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Invisible Influence: The Hidden Forces that Shape Behavior, 2016
Traducerea Monica Lungu
ISBN 978-606-722-233-3
Nr pagini :280
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 49 lei la Editura, 49 lei la psihoshop, 49 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Dacă sunteți ca restul oamenilor, aveți impresia că alegerile pe care le faceți și comportamentul pe care îl aveți sunt la libera voastră alegere. Purtați o anumită haină pentru că vă place cum arată pe voi. Alegeți o anumită carieră pentru că vi se pare interesantă. Este atât de evident că alegerile ne sunt influențate de preferințele personale, că nici nu are rost să mai discutăm despre asta, nu? Nimic mai greșit.
Fără să ne dăm seama, oamenii din jurul nostru influențează foarte mult lucrurile pe care le facem. În acest caz, se nasc următoarele întrebări: când îi imităm pe alții și când evităm să facem ce fac ei? Când ne motivează colegii să muncim mai mult și când ne determină să renunțăm? Și ce influență au toate aceste lucruri asupra fericirii, sănătății și succesului atât acasă, cât și la serviciu?
Fie că vreți să-i influențați pe alții, să luați decizii mai înțelepte sau să înțelegeți mai bine misterele comportamentului uman, această carte vă va arăta cum să faceți acest lucru. Niciodată nu veți mai privi cu aceiași ochi comportamentul propriu sau pe al celor din jur.
Jonah Berger dă la o parte vălul de invizibilitate de pe puternicele surse de influență și rezolvă misterele fascinante ale comportamentului uman. Robert Cialdini, autorul cărții Influence
Jonah Berger este profesor asociat de marketing la Wharton School, University of Pennsylvania. Lucrările sale de cercetare au fost publicate în reviste academice importante. Este un expert renumit pe plan mondial in materie de modificare comportamentala, influenta sociala si comunicare orala si specialist in studiul modului in care isi castiga popularitatea produsele, ideile si comportamentele.
La noi au fost traduse:
Contagios. Cum se raspandesc ideile, Publica 2015
Influenta invizibila. Fortele ascunse care modeleaza comportamentul, Publica 2017
Catalizatorul. Cum poti schimba opiniile oricui, Publica 2020
Cuvinte magice. Ce sa spui ca sa obtii ce vrei, Publica 2023
Cuprins:
Noi facem propriile alegeri, nu-i asa? - De ce frecventarea cursurilor ii face pe studenti mai atractivi - Cum o insiruire de cuvinte poate sa schimbe modul in care vedem oamenii - Cand influenta este invizibila
1. Ceea ce face unul fac toti 27
De ce avem incredere in altii - chiar si atunci cand acestia gresesc - Cand un sprite este o Cola - Cum ofera ceilalti - Informatii si presiune - De ce sotii arata la fel - Inghetata si creiere de maimuta - Cum sa fii un bun negociator - Explicarea blockbusterelor - De ce imitatorii obtin bacsisuri mai mari - Evitarea gandirii de grup
2. O alta mancare de peste 73
De ce sportivii de succes au frati mai mari - Dorinta de distingere - Cum iti poti strica masa comandand impreuna cu altii - Yogi Bear avea dreptate - Independenta cu garnitura de sos de merisoare - De ce copiii altora arata la fel, dar al tau e complet diferit - De ce Sports Illustrated vinde similaritate, in timp ce Vogue cauta diferentierea
3. Nu si daca au si ei 111
De ce companiile le trimit vedetelor cadouri gratuite - de la competitorii lor - Cum transmit alegerile noastre cine suntem - Cand simpatizeaza conservatorii polemicile sociale mai generoase si liberalii pe cele mai austere - De ce mint broastele - „Poarta-te ca un alb" si realizarile minoritatilor - Ceasul de 300.000 de dolari care nu arata ora - De ce produsele scumpe nu folosesc logo-uri - De ce Louis Vuitton ar trebui sa incurajeze imitatia marcii - Explicarea ciclurilor modei - Schimbarea semnalelor pentru a ajuta sanatatea
4. Asemanatori, dar diferiti 159
Prezicerea culorii anului - De ce uraganele influenteaza numele de copii - Cum modeleaza similaritatea succesul - Ce ne invata literele chinezesti despre ceea ce urmeaza sa fie - Popular - De ce familiaritatea conduce la simpatizare - Sex, gaini si Calvin Coolidge - Efectul bucle aurii - Vechi si nou in acelasi timp - Construirea distinctiei optime - Folosirea unui cal pentru a vinde masini
5. Come on baby, light my fire 199
Ce ne pot invata gandacii despre motivatie - De ce prezenta altora ne face mai buni la alergat, dar mai slabi la parcarea laterala - Folosirea vecinilor pentru a economisi energie - Importanta performantei relative - Poate sa fie infrangerea un lucru bun?- De ce sunt favoriti mai predispusi sa renunte - Motivarea angajatilor, a studentilor si a celorlalti in a depune eforturi mai mari
Concluzii: punerea in practica a influentei sociale 235
Ar putea sa-ti influenteze cartierul in care locuiesti sanatatea si bunastarea? - Alegerea influentelor
Multumiri 245
Note 249
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu