Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1969
Editia I
Nr pagini : 328
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 22 lei pret mediu pe okazii
Disponibilitate BCU
Cuprins:
introducere 7
PARTEA INTII
TERMENII SI PROBLEMATICA, STRUCTURA ŞI DINAMICA
DEVIERILOR DE CONDUITA17
Capitolul intii - Termenii şi problematica devierilor de conduită 17
I. Raportul de sfera si continut intre noţiunile de conduita devianta, tulburare de comportament, tulburare nevrotica si psihopatie 17
1. Notiunea oe tulburare de comportament 18
2. SensuL etico-social al comportamentul si devierilor sale 22
3. Tulburari de comportament şi tulburări nevrotice 31
4. Devieri de conduita şi psihopatii 37
ll. Tabloul clinic,etiologia şi clasificarea devierilor de conduita 40
A. Aspect clinic 41
1. Devieri de conduită particularizate pe etape de varsta si dupa semnificatia lor sociala 45
2. Devieri de conduită după simptomul prevalent 59
B. Aspect etiologic 53
1. Factorii organici 65
2. Factorii psihopedagogici 71
C. Clasificarea tulburarilor de conduită 85
1. Contributii psihiatrice 86
2. Contribuţii psihosociologice şi biopsihologice 87
3. Sugestii personale de clasificare 87
Concluzii 89
Bibliografie selectivă 93
Capitolul al doilea - Structura şi dinamica devierilor de conduită 95
l. lnvestigarea complexa a devierilor de conduita 95
1. Observaţii generale 95
2. Metodele de lucru 96
3. Organizarea cercetarii 97
4. Examenele efectuate 97
II. Prezentarea datelor si discutarea lor 100
A. Datete examenelor clinice 100
1. componenţa celor doua grupe de subiecti 100
2. Rezultatele examenelor medico-psihopedagogice 101
B. Discutarea datelor clinice 108
1. Cateva consideratii tehnice 108
2. Sexul şi virsta subiecţilor studiati 109
3. Semnilicaţia etiologica a antecedentelor eredocolaterale in devierile de conduita 113
4. Semnificaţia antecedentelor personale 118
5. Starea prezentă neuro-somatica 120
6. Semnificaţia datelor examenului psihic 122
7. Semnificaţia datelor examenului logopedic 134
8. Semnificaţia datelor examenului pedagogic 139
C. Datele cercetării sociale 147
1. Citeva observaţii generale 147
2. Rezultatele investigatiilor de teren 147
D. Discutarea datelor sociale de teren 152
1. Elemente patogene ale mediului familial 152
2. Elemente etiologice ale mediului extrafamilial 163
Concluzii 165
Bibliografie selectivă 171
PARTEA A DOUA
PREVENIREA ŞI CORECTAREA DEVIERILOR DE CONDUITA 173
Capitolul intii - Corectarea devierilor de conduită 173
I. Observaţii preliminare 173
1. Problema educării şi a reeducării. Specificul devierilor de conduita la copii 174
2. Fundamentarea tehnicilor de corectare pedagogica pe datele
fiziologiei şi psihologiei privind procesele de compensare 176
II. Despre tratamentul sau corectarea copiilor cu devieri de conduită 181
A. Tratamentul individual medico-psihologic 182
1. Tratamentul medical şi asocierea lui cu măsurile psihopedagogie 182
2 Tratamentul psihologic specializat (corectarea pe calea psihoterapiei) 186
3. Metoda psihodramei 197
B. Tratamentul pedagogic colectiv (in unităţi şcolare obişnuite şi în şcoli de indreptare) 200
1. Reeducarea copiilor precaracteriali in conditiile şcolii de masă 201
2. Corectarea copiilor caracteriali şi caracteriopati în şcoli speciale de indreptare 213
C. Pedagogia corectarii - o nouă disciplina ştiinţifică 230
1. Sensul pedagogiei corectării 230
2. Locul pedagogiei corectarii in sistemul ştiinţelor pedagogice 234
III. Despre posibilitatile de educare si reeducare a parintilor si copiilor in familie 235
1. Educarea membrilor adulţi ai familiei 237
2. Educarea copiilor în familie 241
3. Sfaturile pedagogice: caracterul şi tehnica lor 244
Concluzii 248
Bibliografie selectivă 255
Capitolul al doilea -Prevenirea devierilor de conduită 257
I. Consideraţii generale 257
II. Premisele profilaxiei devierilor de conduita in mediul familial 261
1.Cunoaşterea legilor dezvoltarii neuropsihice a copilului 263
2. Momentul inceperii acţiunilor de psihoprofilaxie 264
3. Asigurarea dezvoltarii psihice normale a copilului in familie 265
4. Pregatirea de specialisti in psihopedagogia familiala 265
III. Profilaxia devierilor de conduită în mediul şcolar 280
1 Prevenirea surmenajului psihic şi ramanerii în urmă la invatatura 281
2.Caracterul psihoprofilactic al componentei emoţionale în
educaţia morală 288
3. Activitatca de psihopedagogie in şcoală si prevenirea devierilor de conduită la elevi 290
Concluzii 298
Bibliografie selectivă 301
Résumé 303
Summary 307
Cuprins rusa 311
Zusammenfassung 316
Indice de nume 321
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu