25/01/2018

DEVIERILE DE CONDUITA LA COPII

Autor: Ion Strachinaru
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1969
Editia I
Nr pagini : 328
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 22 lei pret mediu pe okazii
Disponibilitate BCU





Cuprins:

Prefata 5
introducere  7

PARTEA INTII
TERMENII SI PROBLEMATICA, STRUCTURA ŞI DINAMICA
DEVIERILOR DE CONDUITA17
Capitolul intii - Termenii şi problematica devierilor de conduită 17
I. Raportul de sfera si continut intre noţiunile de conduita devianta, tulburare de comportament, tulburare nevrotica si psihopatie  17
     1. Notiunea oe tulburare de comportament  18
     2. SensuL etico-social al comportamentul si devierilor sale 22
     3. Tulburari de comportament şi tulburări nevrotice 31
     4. Devieri de conduita şi psihopatii  37
ll. Tabloul clinic,etiologia şi clasificarea devierilor de conduita 40
A. Aspect clinic  41
     1. Devieri de conduită particularizate pe etape de varsta si dupa semnificatia lor sociala  45
     2. Devieri de conduită după simptomul prevalent  59
B. Aspect etiologic 53
     1. Factorii organici  65
     2. Factorii psihopedagogici  71
C. Clasificarea tulburarilor de conduită  85
     1. Contributii psihiatrice  86
     2. Contribuţii psihosociologice şi biopsihologice  87
     3. Sugestii personale de clasificare  87
Concluzii  89
Bibliografie selectivă  93

Capitolul al doilea - Structura şi dinamica devierilor de conduită 95
l. lnvestigarea complexa a devierilor de conduita  95
     1. Observaţii generale  95
     2. Metodele de lucru 96
     3. Organizarea cercetarii  97
     4. Examenele efectuate  97
II. Prezentarea datelor si discutarea lor  100
A. Datete examenelor clinice  100
     1. componenţa celor doua grupe de subiecti  100
     2. Rezultatele examenelor medico-psihopedagogice 101
B. Discutarea datelor clinice  108
     1. Cateva consideratii tehnice  108
     2. Sexul şi virsta subiecţilor studiati 109
     3. Semnilicaţia etiologica a antecedentelor eredocolaterale in devierile de conduita  113
     4. Semnificaţia antecedentelor personale  118
     5. Starea prezentă neuro-somatica  120
     6. Semnificaţia datelor examenului psihic 122
     7. Semnificaţia datelor examenului logopedic  134
     8. Semnificaţia datelor examenului pedagogic  139
C. Datele cercetării sociale  147
     1. Citeva observaţii generale  147
     2. Rezultatele investigatiilor de teren  147
D. Discutarea datelor sociale de teren  152
     1. Elemente patogene ale mediului familial  152
     2. Elemente etiologice ale mediului extrafamilial  163
Concluzii 165
Bibliografie selectivă 171

PARTEA A DOUA
PREVENIREA ŞI CORECTAREA DEVIERILOR DE CONDUITA  173

Capitolul intii - Corectarea devierilor de conduită  173
I. Observaţii preliminare  173
     1. Problema educării şi a reeducării. Specificul devierilor de conduita la copii 174
     2. Fundamentarea tehnicilor de corectare pedagogica pe datele
fiziologiei şi psihologiei privind procesele de compensare  176
II. Despre tratamentul sau corectarea copiilor cu devieri de conduită  181
A. Tratamentul individual medico-psihologic  182
     1. Tratamentul medical şi asocierea lui cu măsurile psihopedagogie  182
     2 Tratamentul psihologic specializat (corectarea pe calea psihoterapiei)  186
     3. Metoda psihodramei 197
B. Tratamentul pedagogic colectiv (in unităţi şcolare obişnuite şi în şcoli de indreptare) 200
     1. Reeducarea copiilor precaracteriali in conditiile şcolii de masă  201
     2. Corectarea copiilor caracteriali şi caracteriopati în şcoli speciale de indreptare  213
C. Pedagogia corectarii - o nouă disciplina ştiinţifică  230
     1. Sensul pedagogiei corectării  230
     2. Locul pedagogiei corectarii in sistemul ştiinţelor pedagogice  234
III. Despre posibilitatile de educare si reeducare a parintilor si copiilor in familie  235
     1. Educarea membrilor adulţi ai familiei  237
     2. Educarea copiilor în familie  241
     3. Sfaturile pedagogice: caracterul şi tehnica lor  244
Concluzii  248
Bibliografie selectivă  255

Capitolul al doilea -Prevenirea devierilor de conduită 257
I. Consideraţii generale  257
II. Premisele profilaxiei devierilor de conduita in mediul familial  261
     1.Cunoaşterea legilor dezvoltarii neuropsihice a copilului 263
     2. Momentul inceperii acţiunilor de psihoprofilaxie  264
     3. Asigurarea dezvoltarii psihice normale a copilului in familie  265
     4. Pregatirea de specialisti in psihopedagogia familiala  265
III. Profilaxia devierilor de conduită în mediul şcolar 280
     1 Prevenirea surmenajului psihic şi  ramanerii în urmă la invatatura 281
     2.Caracterul psihoprofilactic al componentei emoţionale în
educaţia morală   288
     3. Activitatca de psihopedagogie in şcoală si prevenirea devierilor de conduită la elevi 290
Concluzii  298
Bibliografie selectivă  301

Résumé  303
Summary  307
Cuprins rusa 311
Zusammenfassung  316
Indice de nume 321

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu