Autor: Béatrice Millêtre
Editura Philobia
Colectia Emisfera dreapta
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: ?
Traducerea Edith Negulici
ISBN 978-606-9707-29-6
Nr pagini : 160
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 22,50 lei la elefant, 24 lei la libris
Descrierea editurii:
Te-ai săturat să tot auzi, când vine vorba de copilul tău, că se poate descurca mai bine sau că nu se concentrează suficient, că nu stă liniștit sau nu știe cum să lucreze – și vrei să înțelegi de ce nu are întotdeauna succes, chiar dacă el este realmente excepțional? Cauți un set de instrumente care să-i permită să se simtă confortabil la școală, cu prietenii şi familia?
Béatrice Milletre, doctor în psihologie și specialist în ştiinţe cognitive, explică într-un mod accesibil de ce copilul tău, care își folosește preponderent emisfera dreaptă a creierului, parcurge altfel etapele de dezvoltare.
Instrumentele propuse te vor ajuta să îți formezi o serie de strategii, pentru a-i permite celui mic să acționeze în felul său, răspunzând și cerințelor celor din jur. De asemenea, vei învăța să nu pierzi din vedere faptul că el este doar un copil, lipsit de intenții rele, că nu caută să te enerveze și nici să te contrazică, ci doar gândește diferit și uneori sfârșește prin a se înstrăina de propria personalitate, pentru a se „adapta“ tiparului dominant.
Ajută-l, manifestă-ţi iubirea, arată-i că ai încredere în abilitățile lui și însoțește-l pe drumul său, sprijinindu-l pentru a fi un copil fericit!
Béatrice Millêtre este doctor în psihologie neurobiologică, psihoterapeut, fondatoare și directoare a Grupului francofon de schimb de experiență în terapiile cognitiv-comportamentale. Nelimitându-se la abordările tradiționale, a propus metode inovatoare, centrate în special pe psihologia pozitivă și pe folosirea intuiției. Este formator, conferențiar și autoarea mai multor lucrări despre starea de bine emoțională. Sursa: Ed.Trei si Ed. Philobia; Site-ul autoarei
La noi au fost traduse:
Burn-outul copiilor. Cum sa nu-i lasam sa clacheze, Trei 2017
Dezvolta-ti intuitia! Exercitii practice pentru a-ti urma instinctul si a avea incredere in tine, Philobia 2021
Intuitia. Invata sa iti asculti vocea interioara, Philobia 2021
Ghid pentru oamenii inteligenti care se desconsidera pe nedrept si nu au incredere in fortele proprii, Philobia 2021
Ghid pentru parintii copiilor (cu adevarat) supradotati, Philobia 2021
Cartea celor supradotati, Trei 2021
Cuprins:
Introducere 5
PRIMA PARTE. Despre ce vorbim?
CAPITOLUL I. Poveşti adevărate 15
CAPITOLUL II. Arhimede şi Rodin: două raţionamente diferite 23
Rodin, elevul care-şi urmează drumul 23
Arhimede, elevul care stă degeaba 24
Raţionamentul secvenţial, deductiv şi raţionamentul intuitiv 26
Ce înseamnă neurodreptaci 27
Ce nu înseamnă neurodreptaci 32
CAPITOLUL III. Capcanele care trebuie evitate 35
Observă rezultatul obţinut şi nu modul de acţiune 36
Copilul stă degeaba 37
Copilul amână totul pe a doua zi 37
Copilul lasă totul pe ultimul moment 38
CAPITOLUL IV. Caracteristicile copilului tău 41
O sensibilitate ieşită din comun 41
O atitudine schimbătoare 43
Un copil visător şi neatent 44
Copilul „habar n-am" 45
Copilul înţelege repede, dar trebuie să-i explici îndelung 45
Nevoia de înţelegere 46
Cuvintele potrivite 47
Alb sau negru, dar nu gri 48
PARTEA A DOUA. „Setul de instrumente" pentru a acţiona eficient
CAPITOLUL V. Organizarea gândirii: hărţile mentale 59
Cum o folosim 60
Etape de creaţie 60
CAPITOLUL VI. Capacitatea de concentrare 63
Mă concentrez pe ceea ce fac, fredonând cântecul preferat 63
Mă concentrez, ascultând muzică 66
CAPITOLUL VII. Vizualizarea 69
Folosirea corpului 69
Folosirea unei imagini 70
O imagine de ansamblu 72
CAPITOLUL VIII. Găsirea drumului în viaţă 75
Puţină practică în permanenţă 75
Folosirea intuiţiei 77
CAPITOLUL IX. Cum să transformi sarcinile simple în unele complexe 79
Schimbarea obiectivului iniţial 79
Să începi cu sfârşitul 82
Crearea unui sens şi a unor conexiuni 83
PARTEA A TREIA. Regulile „jocului"
CAPITOLUL X. Ce se aşteaptă de la mine 91
CAPITOLUL XI. Utilizatorul final 95
CAPITOLUL XII. Artist şi artizan 97
CAPITOLUL XIII. Nu este nimic de înţeles 101
PARTEA A PATRA. Câteva strategii
CAPITOLUL XIX. La şcoală 111
Cum să viseze cu ochii deschişi în clasă şi să nu se mai plictisească 111
Cum să facă faţă unui test de verificare a cunoştinţelor 113
Cum să-şi facă temele 117
CAPITOLUL XV. Acasă 123
Oferă-i un exemplu 123
Fă diferenţa 125
Oferă explicaţii 127
Anticipează 128
Toleranţa, îngăduinţa, înţelegerea 129
Ai încredere şi mergi mai departe 131
Hrăneşte-i curiozitatea 132
Ajută-l să se oprească, să facă lucrurile pe rând 134
CAPITOLUL XVI. Prietenii 137
Lasă-l să acţioneze în felul său 137
Apelează la profesori 139
Propriile sale proiecte şi activităţi 139
Ceilalţi - instrucţiuni de folosire 140
CAPITOLUL XVII. Alte poveşti 145
Concluzie 149
Pentru mai multe informaţii 153
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu