27/06/2023

GHID PENTRU PARINTII COPIILOR (CU ADEVARAT) SUPRADOTATI

Autor: Béatrice Millêtre
Editura Philobia
Colectia Emisfera dreapta
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: ?
Traducerea Edith Negulici
ISBN 978-606-9707-29-6
Nr pagini : 160
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 22,50 lei la elefant, 24 lei la libris

Descrierea editurii:

        Te-ai săturat să tot auzi, când vine vorba de copilul tău, că se poate descurca mai bine sau că nu se concentrează suficient, că nu stă liniștit sau nu știe cum să lucreze – și vrei să înțelegi de ce nu are întotdeauna succes, chiar dacă el este realmente excepțional? Cauți un set de instrumente care să-i permită să se simtă confortabil la școală, cu prietenii şi familia?
        Béatrice Milletre, doctor în psihologie și specialist în ştiinţe cognitive, explică într-un mod accesibil de ce copilul tău, care își folosește preponderent emisfera dreaptă a creierului, parcurge altfel etapele de dezvoltare.
        Instrumentele propuse te vor ajuta să îți formezi o serie de strategii, pentru a-i permite celui mic să acționeze în felul său, răspunzând și cerințelor celor din jur. De asemenea, vei învăța să nu pierzi din vedere faptul că el este doar un copil, lipsit de intenții rele, că nu caută să te enerveze și nici să te contrazică, ci doar gândește diferit și uneori sfârșește prin a se înstrăina de propria personalitate, pentru a se „adapta“ tiparului dominant.
        Ajută-l, manifestă-ţi iubirea, arată-i că ai încredere în abilitățile lui și însoțește-l pe drumul său, sprijinindu-l pentru a fi un copil fericit!

        Béatrice Millêtre este doctor în psihologie neurobiologică, psihoterapeut, fondatoare și directoare a Grupului francofon de schimb de experiență în terapiile cognitiv-comportamentale. Nelimitându-se la abordările tradiționale, a propus metode inovatoare, centrate în special pe psihologia pozitivă și pe folosirea intuiției. Este formator, conferențiar și autoarea mai multor lucrări despre starea de bine emoțională. Sursa: Ed.Trei si Ed. Philobia;  Site-ul autoarei
        La noi au fost traduse:
Burn-outul copiilor. Cum sa nu-i lasam sa clacheze, Trei 2017
Dezvolta-ti intuitia! Exercitii practice pentru a-ti urma instinctul si a avea incredere in tine, Philobia 2021
Intuitia. Invata sa iti asculti vocea interioara, Philobia 2021
Ghid pentru oamenii inteligenti care se desconsidera pe nedrept si nu au incredere in fortele proprii, Philobia 2021
Ghid pentru parintii copiilor (cu adevarat) supradotati, Philobia 2021

Cuprins:

Introducere  5

    PRIMA PARTE. Despre ce vorbim?

CAPITOLUL I. Poveşti adevărate  15

CAPITOLUL II. Arhimede şi Rodin: două raţionamente diferite  23
Rodin, elevul care-şi urmează drumul  23
Arhimede, elevul care stă degeaba  24
Raţionamentul secvenţial, deductiv şi raţionamentul intuitiv  26
Ce înseamnă neurodreptaci  27
Ce nu înseamnă neurodreptaci  32

CAPITOLUL III. Capcanele care trebuie evitate  35
Observă rezultatul obţinut şi nu modul de acţiune  36
Copilul stă degeaba  37
Copilul amână totul pe a doua zi  37
Copilul lasă totul pe ultimul moment  38

CAPITOLUL IV. Caracteristicile copilului tău  41
O sensibilitate ieşită din comun  41
O atitudine schimbătoare  43
Un copil visător şi neatent  44
Copilul „habar n-am"  45
Copilul înţelege repede, dar trebuie să-i explici îndelung  45
Nevoia de înţelegere  46
Cuvintele potrivite  47
Alb sau negru, dar nu gri  48

    PARTEA A DOUA. „Setul de instrumente" pentru a acţiona eficient

CAPITOLUL V. Organizarea gândirii: hărţile mentale  59
Cum o folosim  60
Etape de creaţie  60

CAPITOLUL VI. Capacitatea de concentrare  63
Mă concentrez pe ceea ce fac, fredonând cântecul preferat  63
Mă concentrez, ascultând muzică  66

CAPITOLUL VII. Vizualizarea  69
Folosirea corpului  69
Folosirea unei imagini  70
O imagine de ansamblu  72

CAPITOLUL VIII. Găsirea drumului în viaţă  75
Puţină practică în permanenţă  75
Folosirea intuiţiei  77

CAPITOLUL IX. Cum să transformi sarcinile simple în unele complexe  79
Schimbarea obiectivului iniţial  79
Să începi cu sfârşitul  82
Crearea unui sens şi a unor conexiuni  83

    PARTEA A TREIA. Regulile „jocului"

CAPITOLUL X. Ce se aşteaptă de la mine  91

CAPITOLUL XI. Utilizatorul final  95

CAPITOLUL XII. Artist şi artizan  97

CAPITOLUL XIII. Nu este nimic de înţeles  101

    PARTEA A PATRA. Câteva strategii

CAPITOLUL XIX. La şcoală  111
Cum să viseze cu ochii deschişi în clasă şi să nu se mai plictisească  111
Cum să facă faţă unui test de verificare a cunoştinţelor  113
Cum să-şi facă temele  117

CAPITOLUL XV. Acasă  123
Oferă-i un exemplu  123
Fă diferenţa  125
Oferă explicaţii  127
Anticipează  128
Toleranţa, îngăduinţa, înţelegerea  129
Ai încredere şi mergi mai departe  131
Hrăneşte-i curiozitatea  132
Ajută-l să se oprească, să facă lucrurile pe rând  134

CAPITOLUL XVI. Prietenii  137
Lasă-l să acţioneze în felul său  137
Apelează la profesori  139
Propriile sale proiecte şi activităţi  139
Ceilalţi - instrucţiuni de folosire  140

CAPITOLUL XVII. Alte poveşti  145

Concluzie  149
Pentru mai multe informaţii  153

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu